Jump to content

Nå kommer de og tar oss


Helge

Recommended Posts

Dette blir litt og banne i kirka, men jeg er forsåvidt enig, at versting bilene ikke har noe på veien og gjøre. Om man ser på statestikk så er "disse" bilene overrepresentert i dødsulykker. Helt greit med trimma bil på gata, om det er godtkjent hos biltilsyn, TUV el.

Vi får holde oss på banen og andre tilstelninger der vi kan teste redskapen.

 

Nå følte jeg meg gammle gitt;)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Dette blir litt og banne i kirka, men jeg er forsåvidt enig, at versting bilene ikke har noe på veien og gjøre. Om man ser på statestikk så er "disse" bilene overrepresentert i dødsulykker. Helt greit med trimma bil på gata, om det er godtkjent hos biltilsyn, TUV el.

Vi får holde oss på banen og andre tilstelninger der vi kan teste redskapen.

 

Nå følte jeg meg gammle gitt;)

 

Jo er ganske enig med deg i dette, men ein annen ting er. Du kan sjå slik som gamlebilen til sharif, dette egget, den er det 800hk eller noe i orginalt?? den er da bygget for disse hk, men di kresja jo med den likevell?? Er da ikkje bare Hkene som skal ha skylda mener eg...

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Jo er ganske enig med deg i dette, men ein annen ting er. Du kan sjå slik som gamlebilen til sharif, dette egget, den er det 800hk eller noe i orginalt?? den er da bygget for disse hk, men di kresja jo med den likevell?? Er da ikkje bare Hkene som skal ha skylda mener eg...

 

i den saken du nevner der viser det jo klart at dette var førerfeil.... tenk hvis han hadde prøvd bilen sin for første gang på vanlig vei...

Link to comment
Share on other sites

i den saken du nevner der viser det jo klart at dette var førerfeil.... tenk hvis han hadde prøvd bilen sin for første gang på vanlig vei...

 

Ja nettopp... det er da i 90% minst av tilfellene førerfeil. Men er enig i att det finnest masse jalla kombinasjoner med HK vs Bremser.

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ruslebiff

Huff og huff!

Er litt i tvil på "dømmekraften" til visse instanser, hvis jeg kommer kjørende med en slik "værstingbil" som det "turbochippet" :wacko: som dem så flott kaller det i innslaget og bremser/understell ikke er i henhold til hk? og ligger i fartsgrense, og det kommer en kåljeip i mot meg i feil fil, og kræsjer med meg. Kåljeipen som kommer i mot kjører en nyere bil som er dønn original osv. og er en middelaldrende kvinne som er "flinkest til å kjøre" i følge ulykkes-statistikken. Hvem får da skylda tru? Fokus blir lett dratt bort i fra den dama og over til meg da jeg kjører en "værstingbil" og "bare" er ung-gutten. Heia POTETNORGE!

Edited by Ruslebiff
Link to comment
Share on other sites

Huff og huff!

Er litt i tvil på "dømmekraften" til visse instanser, hvis jeg kommer kjørende med en slik "værstingbil" som det "turbochippet" :wacko: som dem så flott kaller det i innslaget og bremser/understell ikke er i henhold til hk? og ligger i fartsgrense, og det kommer en kåljeip i mot meg i feil fil, og kræsjer med meg. Kåljeipen som kommer i mot kjører en nyere bil som er dønn original osv. og er en middelaldrende kvinne som er "flinkest til å kjøre" i følge ulykkes-statistikken. Hvem får da skylda tru? Fokus blir lett dratt bort i fra den dama og over til meg da jeg kjører en "værstingbil" og "bare" er ung-gutten. Heia POTETNORGE!

 

 

Ja sant som du sier, men mange av familiebilene som f.eks audi,bmw osv har jo chippede motorer... så om di skal ta alle så har di jobb...

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir litt og banne i kirka, men jeg er forsåvidt enig, at versting bilene ikke har noe på veien og gjøre. Om man ser på statestikk så er "disse" bilene overrepresentert i dødsulykker. Helt greit med trimma bil på gata, om det er godtkjent hos biltilsyn, TUV el.

Vi får holde oss på banen og andre tilstelninger der vi kan teste redskapen.

 

Nå følte jeg meg gammle gitt;)

 

Hva mener du egentlig med at "værsting-bilene" overrepresentert i dødsulykker?

Og hva definerer du som "værsting-biler"?

 

Når jeg hører dette uttrykket, forbinder jeg det med Corworther, Audi S2, div. Datsuner med minimum 400hk.

Og vi vet alle at det ikke er chipping alene som fikser slike tall, slik det blir fremstilt i artikkelen på rb.no.

 

Mitt inntrykk er heller at unge sjåfører i lett trimmede biler (liten chip, effekt-anlegg, sportsluftfilter) er involvert i flere ulykker enn de såkallt "værsting-bilene". Og årsaken til ulykkene er ikke bilens egenskaper, men sjåførens.

Jeg har ingen statistikk å vise til, men det har kanskje du?

Edited by Jonny N
Link to comment
Share on other sites

Guest Ruslebiff

Det jeg mente var at når det kommer frem at bilen ikke er original, men har effektanlegg, åpent filter, slanger med fine farger o.s.v, så "steiler" både politi og tvilstilsynet, og klarer og vri det til at den bilen er ei "dødsfelle" på fire hjul.

Har lett for å overdramatisere dette med trimming til de grader visse innstanser syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har sett videon nederst på siden? :rolleyes:

 

"Det vi ser er at det er mange som gjør noe med bilene sine, styling og chipping -- TURBOCHIPPING" Noe jeg har gårr glipp av eller, ikke hørt om Turbochipping før:P kanskje politiet vet noe i ikke vet :P

 

Istedfor at de skal prøve å ta "oss", prøv heller å alliere seg med "oss" ! Dummere mennesker skal man lete lenge etter..

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke "turbo chiping", som er knapt nok merkbart, men jeg mener biler med 2 og 3 ganger av effekt av orginalt ikke har noe på gata og gjøre...

 

Helt klart at kjøre-erfaring har mer og si mtp ulykker, men jeg har hatt gromme biler, masse banetrening og lappen i snart 15 år, men får alikevel stadig "tilbud" om uhell med 600hk + på gata. Så fant ut at nok var nok og solgte bilen.

 

Og ikke kom og si at dere som har "trimma" biler ikke har vært nære unna noen ganger dere også?

 

Gøy med effekt men greit at det under kontrollerte omstendigheter... greit å kjøre i hjel seg selv, men ikke kult og sitte igjen om man f.eks har meid ned tre barn som lekte langs veien.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

hadde "herrene oppe i systemet" fått bestemme måtte vel vi alle kjøre rundt i frisør biler med maks 90hk :P

om de setter opp flere kontroller tror jeg ikke har noen virkning, enkelte folk vil alltid trimme bilene sine.

hva med å heller gjøre en liten innsats ved å være mer behjelplig mot de som ønsker å få ting godkjent, er alt for stor forskjell på biltilsyn rundt omkring på det området.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

hadde "herrene oppe i systemet" fått bestemme måtte vel vi alle kjøre rundt i frisør biler med maks 90hk :P

om de setter opp flere kontroller tror jeg ikke har noen virkning, enkelte folk vil alltid trimme bilene sine.

hva med å heller gjøre en liten innsats ved å være mer behjelplig mot de som ønsker å få ting godkjent, er alt for stor forskjell på biltilsyn rundt omkring på det området.

 

Det er jeg helt ening i:)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

En pistol er heller ikkje farlig før den havner i feil hender.......

 

har kjørt trimma cosworth i ca11 år uten å bulke, de aller grommeste versting bilene er nok veldig skjelden ute på veien så at disse drar opp statestikken tviler eg på, det er de som trur de har en værsting bil som drar opp den......

tviler på at vs motor står og burner utenfor den lokale kiosken med bmwen......

Link to comment
Share on other sites

Her drar de jo opp råner miljøet som en versting, her hos oss kjører rånenre bare rundt i jalla biler med hull i eksos anlegg osv osv... Folk som har 400+hk pleier vanligvis være litt redd for bilene sine, og kjører deretter... jeg kjører hvertfall mye "verre" i jalla biler en jeg gjør i en bil jeg har lakt masse penger og tid i... Masse effekt er heller ikke det samme som å konstant kjøre for fort, er jo nesten d poltimannen vil fram til..

 

Spørs om fokus på dette her hjelper like mye mot ulykker som f.ek fokus for å få bedre veier i norge..

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

"– Det er senking. Det er endring av dekk og felg. Og det er motorendringer. Dette registrerer vi stadig mer av. Dessverre er den type biler ofte involvert i ulykker, sier seksjonsleder Bernt Johan Strand i Statens vegvesen på Romerike. "

 

Når ble senking og endring av dekk og felg farlig? Så lenge en vettu person holder seg innenfor de kravene som står for dette. Ser jeg ikke det som et problem.

 

Synes politikerne i nissestyret tenker feil. Kan ikke bare se saken fra en side.

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Her drar de jo opp råner miljøet som en versting, her hos oss kjører rånenre bare rundt i jalla biler med hull i eksos anlegg osv osv... Folk som har 400+hk pleier vanligvis være litt redd for bilene sine, og kjører deretter... jeg kjører hvertfall mye "verre" i jalla biler en jeg gjør i en bil jeg har lakt masse penger og tid i... Masse effekt er heller ikke det samme som å konstant kjøre for fort, er jo nesten d poltimannen vil fram til..

 

Spørs om fokus på dette her hjelper like mye mot ulykker som f.ek fokus for å få bedre veier i norge..

 

Hva skal du med grom bil om du ikke tørr bruke den da? street cred? kjerring;) he he

Nei da... men alle ser vel at "raske" biler er oftere involvert i ulykker, og oftere ulykker med fatale utfall.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke Forder de bilene de stopper først tror jeg. de første bilene de stopper er vel japsebiler med full styling stor bakpotte og orginal 1.5L motor:P

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du med grom bil om du ikke tørr bruke den da? street cred? kjerring;) he he

Nei da... men alle ser vel at "raske" biler er oftere involvert i ulykker, og oftere ulykker med fatale utfall.

 

hehe har et poeng dr:p men det at d er kjekt å dra på betyr ikke at jeg kjører som en idiot...

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...