Jump to content

erfaring med tilton?


armani

Recommended Posts

noen her som sitter med erfaring med denne type clutch? hvordan er de å clutche med? fungerer vanlig clutchwire eller bør det bygges om til hydraulisk? (så en her hadde røket flere wire)

hvilken modell er det jeg skal kikke på isåfall? skal monteres på 2wd cosworth + tko600.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

har 3 platet tilton på volvon.

har kjørt med org wire i 2år, men bygget om til hydraulisk nå, pga at kløsjarmen inn i kassa bøyde seg!

å angrer skikkeli på at jeg ikke har gjort det før!! nå blei det som en helt normal sinter.

 

men wire så blir det vanskelig å løse ut den pent! men den funker, men tviler også på at sierra kløsjpedalen med selvstramming vil like den noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Jeg har hatt 3-platet og tilhørende svinghjul.husker ikke merket,men mener det var tilton.

Spinndyrt og komplett ubrukelig om bilen skal brukes på vei. varierer sikkert noe fra merke til merke,men hydraulisk ville jeg hvertfall gått for om jeg skulle prøvd igjen.noe jeg ikke gidder så lenge jeg ikke MÅ.

Edited by -Maverick-
Link to comment
Share on other sites

komplett ubrukelig om bilen skal brukes på vei.

Dette er TULL å si.

Ja, en 3 plater er vanskelig å starte med. Jeg sliter veldig med å få raske starter på for eks drag. Jeg har kjørt 11000 km med min. Helt klart mest på gate, men også bane.

Den krever litt mer "jobbing", men det er ikke noe problem å kjøre med den på gata.

 

100% enig med -Maverick-

 

Men merket endel forskjell om bilen er 4x4 eller 2wd. Ren bakhjulstrekk "flekser" og småslipper litt, så den ikke virker så ille. Og prøvder du å slure med den, så ryker den visst.

At den blir ødelagt av sluring stemmer ihvertfall ikke hos meg. Jeg må jo slure den pent igang når jeg kjører i bygater og den er ikke gåen ennå ihvertfall.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

har litt erfaring med 2 plater fra quartermaster med vaier. har ikke fått kjørt så mye at jeg kan si at jeg blitt helt vant med den på gata. pedalen er veldig hard å trå på. og ikke så lett å få en pen i gangkjøring, men det går, men må kjøre en del mere for min del. og så ser alle fotgjengere på meg i gangkjøring pga. får høy "bremse" skrik lyd ved sluring.

 

Får dere andre som har 2 eller 3 plater sånn lyd? det høres ikke bra ut. hehe.

Link to comment
Share on other sites

At den blir ødelagt av sluring stemmer ihvertfall ikke hos meg. Jeg må jo slure den pent igang når jeg kjører i bygater og den er ikke gåen ennå ihvertfall.

 

Neida, jeg kjørte vel 15-20 000km med min og den holdt så lenge. Så derfor skrev jeg "visst", for det var dét jeg ble fortalt av VS engang i fjern fortid.

 

Den sitter, så den er bra der. Men JEG syns det var et ork å kjøre den. Spesielt på 4x4.

 

pedalen er veldig hard å trå på. og ikke så lett å få en pen i gangkjøring, men det går, men må kjøre en del mere for min del. og så ser alle fotgjengere på meg i gangkjøring pga. får høy "bremse" skrik lyd ved sluring.

 

Får dere andre som har 2 eller 3 plater sånn lyd? det høres ikke bra ut. hehe.

 

Yes, jeg hadde også sånn "pipe/skrape" lyd.

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Breda,hva med å si hvilken type og om du har hydraulisk eller ei osv,istedendor å skryte av hvor flink du er å kjøre 3-platet.for det driter nemlig jeg i.

Jeg har prøvd forskjellige oppigjennom tidene og å stå i kø med en slik er helt forferdelig,å folk tror det har klikka for deg når du prøver på bakkestart.Jeg syns generelt det var plagsomt å kjøre med,og når ingen andre enn deg klarer å kjøre bilen uten trening,da er det noe galt med clutchen.Det er min mening...

 

Når noen spør her inne hvordan de er å kjøre med så kan man i det minste være ærlig.å si til noen som ikke vet,at "det krever litt mer jobbing,men er ikke noe problem..." Det er rett og slett LØGN.med mindre du har en type som er revolusjonerende da seff.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
Breda,hva med å si hvilken type og om du har hydraulisk eller ei osv,istedendor å skryte av hvor flink du er å kjøre 3-platet.for det driter nemlig jeg i.

Jeg har prøvd forskjellige oppigjennom tidene og å stå i kø med en slik er helt forferdelig,å folk tror det har klikka for deg når du prøver på bakkestart.Jeg syns generelt det var plagsomt å kjøre med,og når ingen andre enn deg klarer å kjøre bilen uten trening,da er det noe galt med clutchen.Det er min mening...

 

Når noen spør her inne hvordan de er å kjøre med så kan man i det minste være ærlig.å si til noen som ikke vet,at "det krever litt mer jobbing,men er ikke noe problem..." Det er rett og slett LØGN.med mindre du har en type som er revolusjonerende da seff.

 

kjørte du med wire eller hydarulisk? jeg har ikke noe problem å kjøre igang pent med min nå etter at jeg bygde om, blei som en vanli bil

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

var wire jeg hadde.gadd ikke å bygge om,men om forskjellen er som du sier så høres det ut som jeg burde ha gitt det en sjangse.

sånn som min oppførte seg så var det nesten umulig å slure den,og om jeg var så uheldig å havne i noen form for kø så gikk det 10min med sluring så lugga den så ille at hele bilen rista ved det minste forsøk på sluring.Mistet rett og slett tolmodigheten,og fant ut at dette orker jeg ikke.

jeg hadde lettere svinghjul også,så skulle jeg slure så måtte jeg ha litt turtall.kombinert med 3" eksos så følte jeg meg ganske lur innimellom kan man si.

Edited by -Maverick-
Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

veit ikke om du har lest innlegg nummer 2 i denne tråden men wire og hydraulisk er som dag å natt på disse kløsjene ettersom de er såpass harde. en tur på nærmeste treningsstudio hjelper også en del

Link to comment
Share on other sites

Kjenner til to biler som kjører/kjørte flerplateclutch.

Den ene har milde kammer, jevn tomgang, originalt, men omarbeidet svinghjul og 2 platers cerametall 4 puck lameller. Denne går med omarbeidet wiretrekk på cluthen og resultatet er ett minimum av komfort.

 

Den andre er motoren gikk med ville kammer og ultralett svinghjul. Med 3 platers sinter beskrev eieren det som j***** ille og håpløst i køkjøring o.l og det var pinlig mye knuselyder på tomgang fra både clutch og gearkasse med dette oppsettet -> Racing"prylar".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Breda,hva med å si hvilken type og om du har hydraulisk eller ei osv,istedendor å skryte av hvor flink du er å kjøre 3-platet.for det driter nemlig jeg i.

Jeg har prøvd forskjellige oppigjennom tidene og å stå i kø med en slik er helt forferdelig,å folk tror det har klikka for deg når du prøver på bakkestart.Jeg syns generelt det var plagsomt å kjøre med,og når ingen andre enn deg klarer å kjøre bilen uten trening,da er det noe galt med clutchen.Det er min mening...

 

Når noen spør her inne hvordan de er å kjøre med så kan man i det minste være ærlig.å si til noen som ikke vet,at "det krever litt mer jobbing,men er ikke noe problem..." Det er rett og slett LØGN.med mindre du har en type som er revolusjonerende da seff.

Hvis du ser på det jeg skrev som skryting av at jeg kan kjøre 3 plater, så må du jo være helt fjern.

Det jeg skrev var kun ett svar til det du skrev. Og jeg står fortsatt for det, den er langt ifra så vanskelig å kjøre som du skal ha det til.

Jeg har tilton 7,25" og quartermaster lameller. Hydraulisk utløser. Akkurat hvordan aggressivitet jeg har på lamellene vet jeg ikke.

Men de er langt ifra snille. Og ja, det er ikke kult å stå i kø med den, men det går.

 

Trådstarter spør om erfaringer med tilton, og det er akkurat det jeg skrev.

Jeg svarte på det du hadde skrevet og svarte samtidig min mening om dette.

Og jeg kan quote meg selv, så du kan se at jeg faktisk skrev det du ber meg om å skrive.

Ja, en 3 plater er vanskelig å starte med. Jeg sliter veldig med å få raske starter på for eks drag. Jeg har kjørt 11000 km med min. Helt klart mest på gate, men også bane.

Den krever litt mer "jobbing", men det er ikke noe problem å kjøre med den på gata.

 

Når jeg skrev dette, så var jeg erlig. Jeg syntes den er kjip, og vanskelig å starte med. Men det er ikke verre enn at jeg føler jeg håndterer den helt ok etter å ha kjørt bilen litt. Selvfølgelig er en 1 plata clutch på nissan bluebird lettere, men de fleste vil nok takle å kjøre med en 3 plater, etter å ha følt seg fram litt på hvordan den funker. Jeg må ruse min litt for å ta igang pent, men ser ikke på det som noe problem. En ting jeg har opplevd, er at det virker som den tar forskjellig hver gang, slik at jeg sliter med å bli kjent med hvor på pedalen den tar. Dette gjør at, ihvertfall jeg, må føle meg litt fram hver gang.

 

Kan også legge til at jeg har 4x4 svinghjul, litt tyngre enn orginalt. Ganske harde mekaniske kammer og jevn tomgang på ca 1500-1600 o/min.

 

Hilsen Fredrik

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

sierran til rsmuffe må du ha sikkelig turtall på når du slipper clutchen, ellers stopper den tvert, der er det NULL sluring :)

 

så om bilen ska gå mesteparten av tiden sin på gata, velg en bra 1 platers clutch. disse spec greiene virker jo kurante.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...