Jump to content

Oljepumpe problem igjen


grcossie

Recommended Posts

Rep setta, er jo utgått, nett som org pumpene. Jeg har samme sort pumpe, men vurdere den nye, som er støpt, fra Cosworth nå

 

http://cosworth.com/shop_item.php?productid=279

 

jepp får håpe dette er noe bra da . har vært rimelig mye tull med de forskjellige typer olje pumper :wacko:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvordan pumpa mi er jeg. noen som kan gi meg noen tips jeg kan se etter? men ville jo tippe pumpa er gått like langt som bilen da. (160tusen)

 

Se etter grader på rotor, hus og lokk. Det finnes mål på hvor mye slark man tillater i pumpa.

Link to comment
Share on other sites

noen bitte små biter har det vel løsnet fra pumpa vil jeg tro..

Men ser ut som det har gått bra!! gudsjelov.

Bare flaks jeg tok opp og titta litt og, var egentligikke og demonter bunndel i vinter...

 

Møkka pumper. faa. Hva hadde skjedd vis jeg hadde fått total havari?

Hva deler skal en kjøpe snart a? da ikke cosworth klarer lage noe som holder i 200 mil engang.

 

 

Fler som har den type pumpa i sine motorer ell?

 

 

 

Såg ikkje bra ut det der!

Bruker samme type pumpe i min motor. Har rulla 2-300 mil. Litt skeptisk no ja.

XWIyo.jpg
Link to comment
Share on other sites

hmm tja . nå vet ikke jeg om det der skjer med alle pumpene men... tydlig vis en svak sveis ute og går her...

vet om 2 stk pumper jeg. min og en da i england da..

 

Snakka med han jeg kjøpte pumpa fra. ikke hørt om mer enn 2 han heller nå da, inkl min. skulle sende inn pumpa mi til coswort sa han. så da får vi se da hva som skjer.!

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

hmm tja . nå vet ikke jeg om det der skjer med alle pumpene men... tydlig vis en svak sveis ute og går her...

vet om 2 stk pumper jeg. min og en da i england da..

 

Snakka med han jeg kjøpte pumpa fra. ikke hørt om mer enn 2 han heller nå da, inkl min. skulle sende inn pumpa mi til coswort sa han. så da får vi se da hva som skjer.!

 

Er flere i England med havari, visst du ser tråden på passionford, vil du se at Andrew G, har hatt to biler inne, med havari + det er andre som skriver i samme tråden, som har opplevd det samme

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Hovden Racing

Jeg fikk et annet problem! Den "pluggen" på sia av pumpa spratt ut, motoren var gådd 50mil..............

Link to comment
Share on other sites

How to increase your oil pressure

 

 

kom over denne, burde være planke kjøring og modde orginal pumpa..

 

Greit nok, har gjort dette selv på andre bilmerker. Problemet er å finne en org Cosworth pumpe, som er i bra stand uten slitasje. Trenger ikke noe høyere trykk enn org, så lenge allt er på stell

 

Jeg fikk et annet problem! Den "pluggen" på sia av pumpa spratt ut, motoren var gådd 50mil..............

 

Er det på cnc pumpa ?

Link to comment
Share on other sites

ordna seg for meg vertfall. traff den riktige personen hos cosworth. maila bilder. og vips "i ship you a new pump free of charge" johoo

ikke værst!

men skulle bare mangle og egentlig.

 

Min er sprukken også. Hvilken pumpe fikk du igjen, nye eller cnc pumpa. Jeremy Scott du snakket med ??

 

finnes jo fluss av pomper til ohc på ebay, og da er det vell mer eller mindre bare lokket som skall til for at d er brukanse sammen med 2wd underspylings galleriet..

 

4wd er det vell hakke værre med..

 

2wd pumper er det lettere å få tak i ja

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...