Jump to content

Erfaringer med piggdekk


alibaba

Recommended Posts

Kjører med hakka2 for tiden. Spunnet og herjet fra første km. Har holdt godt på piggene, bare noen få som har begynt å løsne. Hakka5 skal være enda bedre. Hakka har hardere gummi rund piggene enn der dekket er seipet. Kjørte med gislaved nordfrost3 før. Piggene hagla ut bare jeg så litt hardt på gassen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Gislaved Nordfrost3 er også dekk som har kommet godt ut av dekktester. De er også god når de er ny. Men hva hjelper det når de er uslitt etter 2 mnd med litt småaktiv kjøring. Sier ikke dermed at winterviking er dårlige dekk, har kjørt de selv og synest de sitter godt. Dekkvalg har også litt med hvilken bil det er snakk om, og kjørestil. Gislaved dekkene jeg snakker om har vist seg å være gode dekk på volvo 240en til modern.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har sverget til hakka4 i mange år nå! dem er litt billigere enn 5'ern å er bortimot like bra ;)

Eg har kjørt 2 sesonger med mye sladding/ slurring å ikkje mista ein pigg enda!! Å dette er på ein blytung BMW 7'er! helt syk til å ta seg fram med å ligger som støpt på vegen!!

 

Mener bestemt at hakka5 ikkje er verdt de ekstra kronene B)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg kjøre med vredensten på omegaen, synes de fungerer gull, holder godt på pigga, billigere enn nokian også har jeg gode priser på dem.

ellers har jeg gode erfaringer med nokian.

Nankang er rett å slett ræva, bare sette dem på en bakhjulstrekker så spruter pigga før du er av gårdsplassen. :)

Link to comment
Share on other sites

Kjører med Hakkapeliitta 4 på cossien min.. Har ikke kjørt inn dekkene... å leket meg mye med bilen og piggene er forsatt der :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa
Snakka med to dekkselgere idag, å begge mente Nokian HK4 har bedre pigger, da HK5 har miljøpigg. Så det blir nok HK4. Billigere åsså.

 

 

Miljøpigen kom for en del år siden da........

 

Og har ikke Nokia byttet navn til Nordman eller nordfrost eller noe sånt

Edited by SieRRa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...