Jump to content

Eksos til Sierra.


etakle

Recommended Posts

Hm. Da har jeg kjøpt katta i sekken. :P

 

Får ta meg en tur på biltema da. ;)

Må de sveises? Eller er det bare å feste innpå begge endene og sette på sånne klammer?

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Til å kappe bort endepotta på Simons anlegget, bør jeg da bruke vinkelsliper eller baufil? Eller noe annet?

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja ;p Vet hvor bilene deres står, men litt usikker på om de holder til i det bygget? Der med biltilsynet om jeg ikke husker feil, er ikke så mye i Førde

 

er på steinen i førde..rett før gamle tunellen mot askvoll.. har lager og "butikk"kontor der

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Fett, er mye i Askvoll/Atløy hos besteforeldrene mine så kan veien, får stikke innom KSR neste gang jeg er i Førde :)

 

Takk for god respons! Kunne ikke fått en topic som omhandler eksos der alle kan kommentere, hvilken eksos de har, vil kjøpe osv. Eksostopic med tilbakemeldinger på div. eksossystem

Edited by etakle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har fått denne potta nå. Og den har 3" innløp, og eksosen på bilen er 2,5". Så jeg dro på biltema å kjøpte "Stigeovergang 76x70x63,5mm".

Men da er både innløpet på potta, og stigeovergangen 3", så de passer ikke rett inni hverandre. Må jeg da ha ett skjøtestykke på Ø76,5mm? Eller er det meningen at jeg skal bende det innpå?

 

Og da lurer jeg også angående andre enden, må jeg ha ett skjøtestykke der også, eller passer det inni eksosen uten?

 

Noen som har erfaringer med stigeovergangene fra biltema?

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Det 2" eksosanlegget fra Simons til OHC, blir det noe grøvre lyd av det eller?

 

Fjerner du den nest bakerste potta blir du mindre plaga med at anlegget skraper nedi vist du har bilen senket. Og ja, med ei fjernet potte blir det grom nok lyd, spesielt kombinert med induksjonsluftfilter(Kn, Green, pipercross, etc.) :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

KSR potta kommer med oppheng. Sannsynligvis lite stress og montere! Har du effektannlegg på bilen fra før?

 

Nei ;) standard eksosanlegg her i gården ja :P ungdom uten altfor mye penger vettu =p Hvordan det? =)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Holder på å skal montere denne potta selv. :P Har simons eksos fra før, altså 2,5".

 

Har kjøpt en overgang hos biltema fra 3" til 2,5", må få den sveist på. Så har jeg bestilt ett skjøtestykke på 2,5" hos mitt lokale bilverksted. Så når jeg har fått det, og sveist potta, er det bare å kappe av den gamle lyddemperen og sette det på. :P

 

Som sagt så følger oppheng med. ;)

 

Hvilken overgang brukte du combatkit? Du har lagt ut bilde, men gidder du å ta ett bilde som viser hvordan du har gjort det lengre bak også? Er det kobberrør du har brukt? Såg så gyllent ut. :P

Edited by eivi91

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

hehe, neida, bare helt nytt 2" rør :P gamle eksosen det der.

jeg brukte bilxtra overgang. lurer på om jeg kappet overgangen og kortet den inn litt, blir så sykt lang ellers...

det ser du når du tørrmonterer potten med overgangen og leggen deg under og samenligner..

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut detta her :) Noen som vet om det finnes overgang fra 3" til 2" ? Eventuelt noen løsning? :P Helst med klemmer da :) Har bare ett biltema sveiseapperat tilgjengelig frem til 15 januar. Og kan ikke akkurat si det er som kempi! :P

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har fått montert den nå, mangler bare skjøtestykket som jeg har bestilt.

 

Men hvordan fikk du din helt opp i utsparingen til potta combatkit? Min henger nå i opphenget som fulgte med, og i det orginale gummiopphenget. Men min er lavere enn din, og jeg frykter den vil slå fra side til side om jeg kjører sånn den er nå.

 

P020109_19.37[03].JPG

P020109_19.40.JPG

P020109_19.40[01].JPG

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...