Jump to content

slipe veiv og overhale topp +++


Guest slynger

Recommended Posts

Guest slynger

som topic sier hvem sliper veiv og overhaler topplokk på nordvestlandet?

skal overhale motoren min og er ikke sikker på hven jeg kan henvende meg til for og få gjort slikt arbeid.

holder til i ålesunds området.

Det viktigeste for min del er att arbeidet blir gjort skikkelig ikke noe sånn jalla mek opplegg.

 

så vist noen kunne være behjelpelig med forslag hadde det vert fint.

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger

har hørt mye bra om ebb ja...

men tenkte att vist det var noen i området her så hadde det vert litt lettere siden man slipper og sende langt avgårde

 

 

hvor holder voldenracing til da?

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger

okay. er relativt fersk med cosworth så har ikkje kommet helt inni hvem gjør hva enda menn.

 

tar ebb både topp og veiv eventuelt borring av sylinder?

Link to comment
Share on other sites

okay. er relativt fersk med cosworth så har ikkje kommet helt inni hvem gjør hva enda menn.

 

tar ebb både topp og veiv eventuelt borring av sylinder?

 

Han gjør allt av maskinerings arbeid, porting, planing, skift av styringer, boring, avbalansering og sliping av veiv, svinghjul og reimhjul og vekt justering av råder, evt annen maskinering du måtte ønske

Link to comment
Share on other sites

leverte motoren min til EBB på lørdag. han tar alt arbeid. men tror ikkje han tar i mot flere motorer på en stund. han sa min va den siste på en god stund, for no ville han ha seg en pause. men går jo alltid an å ringe han.

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger
leverte motoren min til EBB på lørdag. han tar alt arbeid. men tror ikkje han tar i mot flere motorer på en stund. han sa min va den siste på en god stund, for no ville han ha seg en pause. men går jo alltid an å ringe han.

 

 

det var jo ganske domt for min del ivertfal ut i fra den jeg har blitt fortalt om hitil så har jeg absolutt tillit til ebb

pga diverse andre innlegg på forumet her.

menn blir uansett en stud før jeg kan begynne og sende fra meg noen deler pga $$$

så går jo ann og høre når det nermer seg.

 

mennn ingen i møre og romsdal som gjør sånt arbeid altså?

ser ivertfall ikke sånn ut.

vet om ålesund motor verksted menn pga deres pris i forhold til arbeid utført er dem utelukket.

Link to comment
Share on other sites

auto 23 i bergen og.. men eg personlig vil nok aldri komme til og bruke andre en EBB no... kjempe god service... eg hadde ei veldig stor sprukke i ein topp av di verste han hadde sett..

 

å han tilbydde seg å prøve å fikse toppen å visst det ikkje blei suksess so slapp eg å betale for det.. å det var ingen enkel reprasjon det var snakk om

 

men han fekk klar signal av meg til og sette igang og han fekk det til og... har montert toppen toppen no å kjørt litt å så langt ingenting galt :) å prisen var veldig bra og :) veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger
auto 23 i bergen og.. men eg personlig vil nok aldri komme til og bruke andre en EBB no... kjempe god service... eg hadde ei veldig stor sprukke i ein topp av di verste han hadde sett..

 

å han tilbydde seg å prøve å fikse toppen å visst det ikkje blei suksess so slapp eg å betale for det.. å det var ingen enkel reprasjon det var snakk om

 

men han fekk klar signal av meg til og sette igang og han fekk det til og... har montert toppen toppen no å kjørt litt å så langt ingenting galt :) å prisen var veldig bra og :) veldig bra!

 

 

samme intrykket jeg sitter med :D

Link to comment
Share on other sites

Han gjør allt av maskinerings arbeid, porting, planing, skift av styringer, boring, avbalansering og sliping av veiv, svinghjul og reimhjul og vekt justering av råder, evt annen maskinering du måtte ønske

 

 

EBB polerer veiv men sliper vel ikke? Skal ganske avansert utstyr og høy kompetanse til(ikke at ebb mangler kompetanse:)) for og slipe en veiv bra, eneste jeg vet om så driver med dette er Vitmar i lillesand... Har brukt ebb til porting, planing, honing, avbalansering og polering av veiv, mm. kjempe fornøyd med service og resultat!:D

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Ebb gjør alt du vil gjøre med motor.

Den gutten der kan sine saker.

Om du kommer med pappskalleprosjekt av en motor så hjelper han deg.

Spør om hva som helst så gir han deg råd hvordan det skal gjøres.

Hvor mye effekt du skal ha og hvordan effekten skal være,Hmye dreiemoment tidlig eller et hekkans lag og masse power.

Han lager toppen hvordan en du vil ha motoren.

Har stor kompetanse om hvordan deler fungerer sammen.

Han står bak raymond og gatebil henriks topp. så det er gode skussmål det.

Desverre har ikke ebb vært borti min topp da den var ferdig preppet av halvorson motor i sverige, men ryker den blir det ebb som for i oppdrag å lage en 800+ topp.

frode r

Link to comment
Share on other sites

EBB polerer veiv men sliper vel ikke? Skal ganske avansert utstyr og høy kompetanse til(ikke at ebb mangler kompetanse:)) for og slipe en veiv bra, eneste jeg vet om så driver med dette er Vitmar i lillesand... Har brukt ebb til porting, planing, honing, avbalansering og polering av veiv, mm. kjempe fornøyd med service og resultat!:D

 

Sliper også, gjorde det med min veiv

Link to comment
Share on other sites

EBB polerer veiv men sliper vel ikke? Skal ganske avansert utstyr og høy kompetanse til(ikke at ebb mangler kompetanse:)) for og slipe en veiv bra, eneste jeg vet om så driver med dette er Vitmar i lillesand... Har brukt ebb til porting, planing, honing, avbalansering og polering av veiv, mm. kjempe fornøyd med service og resultat!:D

slipe ei veiv bra? hva legger du i bra?

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger
det skjønte jeg og men lurer på hva man skal med avanserte maskiner osv.

 

det er ganske nøyaktige toleranser og strenge krav til overflate ruhet på en veiv

derav trenger du utstyr som er beregnet for jobben.

metallet på veiven er jo også herdet og derav ikke enkelt og berabeide heller

den må også balanserest grundig etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Guest slynger
rart at sliping av veiv med helt vanlig gammelt utstyr fungerer utmerket da

 

gammelt utstyr krever bare mer håndlag. og under den rette opperatøren så kan faktisk d bli bedre enn arbeid gjort med helt nytt utstyr..

menn med feil persom bak spakene kan d nokk bli utrolig dårlig

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...