Jump to content

trøbbel med t5


Guest RÅ RACING

Recommended Posts

Guest RÅ RACING

veldig vond å få i 4 gir. noen som har en mening om hva det kan være? syncroring? event hvordan er dette å skifte/få tak i deler?

mvh Rune

Link to comment
Share on other sites

Er det WC eller NWC kasse i Cosworth (2wd)..?

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

World Class.

 

Hmmm.... Kassen MIN har stått i en vingebil som går i bakkeløp, å på den står det "065".. -Noe som ifølge den "Supplementary workshop manual'n" for T5 da skal være NWC... :unsure:

 

1352-065-XXX.... :huh:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest RÅ RACING

mulig det er et teit spm. men hva er forskjell på WC og NWC?

 

 

Har prøvd kassa litt mer, og den smetter litt lettere i gir når jeg skyver spaken i 4 gir litt nermere revers. tyder det på skiftegaffel?

mvh Rune

Link to comment
Share on other sites

World Class.

.

 

Hmmm.... Kassen MIN har stått i en vingebil som går i bakkeløp, å på den står det "065".. -Noe som ifølge den "Supplementary workshop manual'n" for T5 da er NWC... :unsure:

 

1352-065-XXX.... :huh:

 

Hva er RIKTIG?

-ER det en NWC-kasse jeg har da?

-Er BEGGE typene brukt på f.eks vingebil? (evnt også sedan 2wd?)..

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Morten lehrdal overhaler han om han har tid... Og du har tid :P

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

WC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:

bindestrek = t.o.m

 

114 ........................ 167 - 169

115 ........................174 - 177

116 ........................184

126 ........................194 - 200

134 ........................202 - 205

141 ........................207

155

162

165

 

NWC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:

bindestrek = t.o.m

 

001 .....................................080 - 081

002 .....................................083 - 086

004 - 008..............................102

010 ......................................107

012 ......................................108

013 ......................................110

015 - 018 ..............................136

026 - 028 ..............................145 - 146

032 - 035 ..............................151

042 - 043 ..............................156 - 157

047 - 049 ..............................164

051 - 052 ..............................166

054 - 056 ..............................170

058 - 059 ..............................181 - 183

061 - 062 ..............................185

065 - 068 ..............................187

070 - 072 ..............................189 - 193

074 - 078 ...............................201

..............................................206

..............................................211

Edited by FrodeH
XWIyo.jpg
Link to comment
Share on other sites

WC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:

bindestrek = t.o.m

 

114 ........................ 167 - 169

115 ........................174 - 177

116 ........................184

126 ........................194 - 200

134 ........................202 - 205

141 ........................207

155

162

165

 

NWC kasser har desse talla som 3 siste siffer i delenummer:

bindestrek = t.o.m

 

001 .....................................080 - 081

002 .....................................083 - 086

004 - 008..............................102

010 ......................................107

012 ......................................108

013 ......................................110

015 - 018 ..............................136

026 - 028 ..............................145 - 146

032 - 035 ..............................151

042 - 043 ..............................156 - 157

047 - 049 ..............................164

051 - 052 ..............................166

054 - 056 ..............................170

058 - 059 ..............................181 - 183

061 - 062 ..............................185

065 - 068

Ja, det er jo dette Service og OverhalingsBoka også sier.... Regner med at de er di 3 MIDTERSTE siffra det er snakk om, er disse som sier 065.. -FØR XXX..?

-Fordi di 3 siste (xxx) sier 908 hos meg, -noe som ikke står i hele tatt i den boka!.

Så da har jeg sikkert NWC kasse da, selv om den ble akkurat plukka ut av en vingbil..

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo dette Service og OverhalingsBoka også sier.... Regner med at de er di 3 MIDTERSTE siffra det er snakk om, er disse som sier 065.. -FØR XXX..?

-Fordi di 3 siste (xxx) sier 908 hos meg, -noe som ikke står i hele tatt i den boka!.

Så da har jeg sikkert NWC kasse da, selv om den ble akkurat plukka ut av en vingbil..

 

jeg mener og ha lest at NWC kassa har feil splains på inngående aksling..

 

jeg fant jeg fant:

da spør jeg deg, er ikke t5 også i utgangspunktet beregnet for v8? amerikansk t5 bruker nøyaktig samme synkroer og drev som cosworth-kassa, med unntak av 5. gir. spines på inngående og utgående aksel er forskjellig på de amerikanske versjonene, inngående aksel er tykkere, speedodrevet er plassert et annet sted, men ellers er alt annet likt
Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg vet ble ikke cosworth levert med nwc-kasser. Forskjellen er en annen ratio, dårligere synkroringer, lager mellom utgående og inngående samt en svakere stål-legering. Ford gikk over fra Non World Class til World Class i 1984, en stund før vingebilen ble lansert. Jeg tror det er selve synkroen mellom 3. og 4. giret ditt som har runde tenner som følger av hard bruk og denne har nok slitt ut synkroringen på 4. gir. Dette ser du selvfølgelig når du åpner og demonterer kassa. For å skifte dette må du plukke ut utgående aksel. Det største problemet er å få av 5. giret helt, men det er mulig du kan klare å få av denne synkroen uten å måtte av med giret.

hår ball: Jeg tror utvekslingen på 4. giret er likt, så det lar seg gjøre å bruke en inngående aksel fra cosworth på en nwc-kasse.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

"The transmission class can be identified by the last three digits of the transmission part number"

Eg tolker vertfall dette som at det er dei 3 siste nummera.

 

Dette var jeg oså litt usikker på.. HELE nr mitt sier da. 13-52-065-908. å 908 er jo ikke i nærheten av talla i den tabellen..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

leser du riktig nr da? 908 tror jeg er et delenr på en del på kassa di jeg.

hmm.. Isåfall er det delenr på selve kasse-skallet, ettersom nr står der på siden!.

 

-HVOR står det riktige nr som bekriver hvilken type kasse jeg har da?

 

 

EDIT: Fannt ei lita blikkplate som sier: 13-52-184 ... Så da er det nok en WC- kasse ja!

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

hmm.. Isåfall er det delenr på selve kasse-skallet, ettersom nr står der på siden!.

 

-HVOR står det riktige nr som bekriver hvilken type kasse jeg har da?

 

 

EDIT: Fannt ei lita blikkplate som sier: 13-52-184 ... Så da er det nok en WC- kasse ja!

 

Det hørtes mer riktig ut ja :)

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...