Jump to content

sierraTIC's Volvo 240


sierraTIC

Recommended Posts

Den ble kjøpt fordi du skal kjøre den ihjel... Jaja. TING TAR TID skal jeg si deg! :P Den skiten der tåler innsykt mye juling!

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Tåler drit mye :) men motoren på de fleste volvor er søppel. Kjører pimpa hjul da- 2sommerdekk 1 reservehjul og 1 vinterhjul :). Pina bilen sykt i går, lagde den fine bulken der også sladda i en stein hau :D

th_MOV01254.jpg Små nervøs når vi kommer hoppanes mot en stolpe som er 2 meter høy og er av betong, pluss jeg så den ikke før vi var i lufta :P

Edited by sierraTIC
Link to comment
Share on other sites

Tåler drit mye :) men motoren på de fleste volvor er søppel. Kjører pimpa hjul da- 2sommerdekk 1 reservehjul og 1 vinterhjul :). Pina bilen sykt i går, lagde den fine bulken der også sladda i en stein hau :D

 

 

Søppel? :blink:

 

Så en 240 med b23a motor der den ene råden hadde sprengt et hull på størelse med et kjøkkenglass i blokka. Hull rett inn til sylinderen, og så hadde dem fylt på grus i oljepåfyllingslokket, og tappa det som var av væske, og skiten gikk enda. Røyk fært av den da, men den gikk fader meg. :P

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Søppel? :blink:

 

Så en 240 med b23a motor der den ene råden hadde sprengt et hull på størelse med et kjøkkenglass i blokka. Hull rett inn til sylinderen, og så hadde dem fylt på grus i oljepåfyllingslokket, og tappa det som var av væske, og skiten gikk enda. Røyk fært av den da, men den gikk fader meg. :P

ja di tåler mye :P akurat samme kjedde med en kamerat av meg sin bil, råden gikk til helvede og ut av blokka den kom, og sand i olje osv men den kjørte videre, til ett hvis punkt da :P da var den dau ;)

 

råden datt plutselig ut når han kjørte den :P

DSC00147.jpg

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Heter 5 på slutten når det er stv, men står 240 bak. Går om hverandre, 2-dørs sedan er 242 og 4-dørs sedan 240.. eldste 4-dørs sedan het 244, husker ikke alt.

 

Må si ifra hvis du selger eller noe slikt. Mangler den på førerdøra som er helt nede på kanalen iallefall og den på døra sitter ikke helt, litt spinning som førte til punktert dekk tok listene!

Mener listene fra stv skal passe over på sedan som jeg har.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

uki, den er grei. Er ikke alt som er lett med Volvo, kjører det selv nå. Greie biler, men blir ikke samme følelsen som i Sierra'n.

 

 

Helt enig!

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Kjørte volvon fra sandefjord til horten på sommer dekk isete veier med snø :D lenge sida jeg har hatt det så moro, dynamon gikk til ******** da men vi dron på sperra hele tida ;) Er bare ford som er bil. Men sierran er den råaste forden. Co piloten ni holdt i belte og dørtrekke :P det datt av til slutt. Daua av latter flere ganger. Vindus viskrane funka ikke heller :P snødde som fy

Edited by sierraTIC
Link to comment
Share on other sites

Kjørte volvon fra sandefjord til horten på sommer dekk isete veier med snø :D

 

Co piloten ni holdt i belte og dørtrekke :P

 

snødde som fy

 

 

Er du helt vel bevart du? Og dette er liksom noe å skryte av?

Skjønner godt at kompisen klamra seg fast, skjønte vel tilslutt hvor lite smart det var å sitte på med deg..

Har du lappen du da?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Tåler drit mye :) men motoren på de fleste volvor er søppel.

 

Nå prater du om ting du ikke har greie på. Skal lete lenge etter motorer som holder lenger/bedre enn Volvo motorene

Det er en grunn til at det står 240 motorer i nesten alt av bilcrossbiler rundt om kring, uansett bilmerke..

 

Heter 5 på slutten når det er stv, men står 240 bak. Går om hverandre, 2-dørs sedan er 242 og 4-dørs sedan 240.. eldste 4-dørs sedan het 244, husker ikke alt.

 

Må si ifra hvis du selger eller noe slikt. Mangler den på førerdøra som er helt nede på kanalen iallefall og den på døra sitter ikke helt, litt spinning som førte til punktert dekk tok listene!

Mener listene fra stv skal passe over på sedan som jeg har.

 

 

hmm står 240 i vognkorte også. Ska se når jeg kommer opp til vrake igjen

 

Det er riktig som K-drey sier. Det er en 245

 

240 er fellesbetegnelsen på bilene men er det en stasjonvogn heter den egentlig 245.

 

245 står for:

2 - 200 serien

4 - 4 syl motor

5 - antall dører

 

Slik er det for de fleste Volvoer opp til midt på 90 tallet.

 

F.eks 850 heter 855 som stv og 854 som sedan

8 - 800 serien

5 - 5 syl motor

4- antall dører

 

Dette gjelder for 140, 240, 740, 940, 850 bilene.

Link to comment
Share on other sites

Var vell siste 245 som det sto 240 i vognkort osv. 240 het i begynnelsen 244, se hva KIB skrev. Rett i det han skriver. 240 er mer en fellesbeskrivelse, var vell lettere å gå over til å kalle 245 osv for 240.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Guest fordgutten
ja di tåler mye :P akurat samme kjedde med en kamerat av meg sin bil, råden gikk til helvede og ut av blokka den kom, og sand i olje osv men den kjørte videre, til ett hvis punkt da :P da var den dau ;)

 

råden datt plutselig ut når han kjørte den :P

DSC00147.jpg

var en søt råde du hadde der :P B)

Link to comment
Share on other sites

var en søt råde du hadde der :P B)

hehe ikke sant :P

det er Sveinung som har den ene orginale 3 dørsen her inne som kjørte den 240 :P

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...