Fresh| Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Jeg henger meg litt på denne, for igår begynte coswortn min å oppføre seg helt likt. sperrer på 4-4500 rpm uavhengig av belastning. KAn stå stille og ruse opp til ca 4000 rpm og da kutter, det samme skjer under kjøring, selv om jeg bare "cruiser". Frem til 4-4500 rpm drar den og fungerer som om ingenting skulle vært galt. men når jeg tenker etter kom dette dagen etter at jeg tok en motorvask på den.... (hadde dekket til coil og fordeler altså) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Sjekk kontakten til tennings slutt trinn, pleier å komme vann i det ved motorvask Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Oooog tennings slutt trinn eeer...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Oooog tennings slutt trinn eeer...? Hehe, det finner du på venstre innerskjerm og kalles også for tenningsmodul. Sitter fast skrudd på en plate der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 åja... stemmer.- Har sjekka den men den så veldig fin og grei ut. Men det som er mystisk er dette; på morran idag, på vei til jobb var den fin igjen. Funket som bare det. Glad og fornøyd kjører jeg i en halvtime til mot jobb og kommer til et par rundkjøringer som jeg syntes fortjente en fin slædd. Men da var den tilbake å sperre på 4000 rpm. Merkelig merkelig.... må være en sikkerhets funskjon dette som gjør at bilen kutter såpass tidlig i registeret. Hjernen må få feil signaler fra en eller annen sensor, men hvem?? Hmm dette er mystisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Tenkte jeg skulle fortelle at jeg fant ut av problemet med bilen min. Veivakselsensoren var så gjengrodd med møkk at den ikke klarte å registrere tenningstidspunktet når rpm'n ble for høy. Gjorde denne ren og nå funker bilen utmerket igjen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Tenkte jeg skulle fortelle at jeg fant ut av problemet med bilen min. Veivakselsensoren var så gjengrodd med møkk at den ikke klarte å registrere tenningstidspunktet når rpm'n ble for høy. Gjorde denne ren og nå funker bilen utmerket igjen!Er ikke uvanlig at det ligger masse drit rundt den. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 åja... stemmer.- Har sjekka den men den så veldig fin og grei ut. Men det som er mystisk er dette; på morran idag, på vei til jobb var den fin igjen. Funket som bare det. Glad og fornøyd kjører jeg i en halvtime til mot jobb og kommer til et par rundkjøringer som jeg syntes fortjente en fin slædd. Men da var den tilbake å sperre på 4000 rpm. Merkelig merkelig.... må være en sikkerhets funskjon dette som gjør at bilen kutter såpass tidlig i registeret. Hjernen må få feil signaler fra en eller annen sensor, men hvem?? Hmm dette er mystisk. Begynte å lure på om du hadde montert antisladd på gromvogna Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 9, 2009 Author Share Posted April 9, 2009 Tenkte jeg skulle fortelle at jeg fant ut av problemet med bilen min. Veivakselsensoren var så gjengrodd med møkk at den ikke klarte å registrere tenningstidspunktet når rpm'n ble for høy. Gjorde denne ren og nå funker bilen utmerket igjen!Bra det ordner seg for noen!Har skiftet tenningsmodul, innsugstemp føler og gjort ren veivsenor nå. Ingenting hjalp Får se om jeg får skiftet vanntemp sensor og veivsensor i morgen, kansje tatt en titt på phase sensor også... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Rart at en feil som dette kan ha så mange forskjellige årsaker.... Er spent på å høre hva som er galt med bilen din. Håper du finner ut av det *thumbs up* Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 11, 2009 Author Share Posted April 11, 2009 Rart at en feil som dette kan ha så mange forskjellige årsaker.... Er spent på å høre hva som er galt med bilen din. Håper du finner ut av det *thumbs up*Kontakten til lambda som hadde skylden, men da fikk jeg hvertfall skiftet litt andre ting i samme slengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Kompis har også AKKURAT samme feilen med sin Urquattro ! sperrer på 4000 og kommer noen saftige smell i eksosen ! Må være noe med tyske biler detta her Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Ja skikkelig typisk med tyske performance biler med 20 år gamle underdimensjonerte overladda tenningsanlegg smeller litt... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Tenkte jeg skulle fortelle at jeg fant ut av problemet med bilen min. Veivakselsensoren var så gjengrodd med møkk at den ikke klarte å registrere tenningstidspunktet når rpm'n ble for høy. Gjorde denne ren og nå funker bilen utmerket igjen! jepp.. hadde AKKURAT samme problemet.. rein gjor triggern å alt var i orden,, Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now