Jump to content

Kan slettes


sierraTIC

Recommended Posts

Hei :) blitt eier av enda en sierra, denne gang en xr4x4. Ska flytte turbo maskinen fra den andre sierran over til 4x4n. MEN broren min sier hvis jeg ska ha ut motoren i xr4x4n så må jeg ned med hele fortstillinga ??? høres ****** rart ut men men, noen som kan bekrefte det ? eller kan jeg bare bytte :) Litt simplere, vil ha min rwd twinturbo v6gasser motor nedi et xr4x4 motorrom.. :lol:

Edited by sierraTIC
Link to comment
Share on other sites

løsne 4 bolter på travers, løsne av mellomakslingen, girstang oppheng, girkasse festet, bremseslanger og demperene...

alt kan henge etter demperene, det vil si at du løsner alt bortsett fra dempere og travers framme først, så løsner du traversen, senker bilen ned og løsner dempertoppene og heiser bilen opp.

 

edit,

 

ser nå du ikke har løftebukk, men det går greit fordet... parkere bilen litt utpå plassen, løsne deler, få med deg noen folk, dem løfter opp bilen og skubber den bakover :)

Link to comment
Share on other sites

hehe.. slipp ned ALT du.. tro meg du blir plaga med framdiffen viss ikke.. d er syykt trangt imellom diff og travers. har selv akkurat overhalt en 2.8 i gamle xr4x4'n min..

 

men sia du skal ha 2wd så skal du vel skifte traversen forran ?? å da må du jo ha ned alt forran :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

xr4x4 med twin turbo er helt rått å kjøre med. skal du kun sladde å slite gummi?

 

sveis deg 100% bak på xr4x4 en så lover jeg det slipper radig i svinga.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det greieste er å løsne bærearmene både innerst og ytterst, løsne stabstaget fra festene oppunder gulvet og ta ned det i en del. Løsne så endeleddene fra spindelene. Deretter skal det bare være å dra ut drivakslingene foran. Da blir det bare traversen med tannstang som blir med motoren ned. Slipp det ned på en pall og dra den ut med jekketralle. Evt du kan bruke et gammelt panser eller lignende.

Sjekk i prosjekt tråden som det er linket til i signaturen min så er det muligens et par bilder fra da motoren ble senket ned.

 

Et bra tips når du skal ha det i sammen igjen er å jekke sammen stabstaget litt med en jekkestropp ellers så får du ALDRI i de indre boltene til bærearmene.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Som alle andre sier her. Slipp alt ned. Det er mye mindre jobb enn du tror. Skal du ta det opp må diff drivaksler av og masse knot for å få det ut. Er utrolig lite jobb å slippe ned den forstillinga.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...