Jump to content

Bremsetreff Bjørnstad Bil 25.04.09


2.8i TIC

Recommended Posts

Hadde veldig lyst å være med på treffet, men må nøye meg med bildene da jeg er på jobb i Kina, blir litt langt å reise for å dra på treff.

 

Pene biler folkens, håper dere blir med på Tronderford treffet, så kan vi kjøre cossie konvoi fra Trondheim til Malvik.

 

 

Mvh Tom.

Link to comment
Share on other sites

Synd Mondeo'n ikke fikk kjørt effektmåling da, tror nok vi hadde fått oss en liten overaskelse der. :)

 

De pleier jo å bremse 140+ bare i standardoppsett. Du får lete fram en av/på bryter for tractioncontrol til neste gang!

 

 

Er vel bare å nappe ut ABS sikring vel? da Slutte jo TC å funke å

*993Ståle*

Besøk min nettside

Link to comment
Share on other sites

422HK / 580NM å det blir mere på neste bremsing,for det var på 5316RPM!

 

det er signaturen hans. er det i motor det da?

 

det er i kalkulert i motor.. 370hk og 505 på nav ved sist måling..

men ja, bilen skall ha yta mer, men som nevnt en eller annen plassen, så fikk jeg grenrør osv kun dagen før, og fikk montert og ikke prøve kjørt stort.. skrudde bil til kl4 på lørdags mårran..

Og sleit med og få ladetrykke dit jeg ville, uansett hvordan eller hva jeg gorde maxa jeg på 22-25 pund..

 

har i dag skrud og feilsøkt en del på bilen, og det ser ut som at jeg har hatt en vakumlekasje av en mindre art, som ikke gjorde utslag på vakum kjøring(uten juksing)

og har i dag fått gått over rør gater,gjort om på en del vakum slanger og kobbla opp elektronisk boost controller, så nå sliter jeg med og få ned ladetrykke :P boost controllern hadde heldigvis over boost protection..

og jeg kan skrive under på at det funker vesentlig mye bedre nå enn på lørdag, faktisk såpass at clutchen ikke holder mål lengre..

 

så har mest lyst til og kjøre rett på bjørnstad igjen, for og bremse på nytt, for det ble som natt å dag..

Link to comment
Share on other sites

Var et veldig bra treff i mine øyner :)

Gikk problemfritt så å si :) Bra oppmøte og sosialt :)

Bra planlagt og gikk problemfritt, og med bra premiering osv :)

Artig å se bilder, bra jobbet:) Håper de som filmet kan legge ut det også :)

 

sedan med morrete, var/er min :P ..

 

vinge bilen er fezzworth sin. og den fikk bra med skryt, irx turbon og elektronisk boost controller såg ut til og gjøre susen, 303nav hk på 1,2bar. denne hadde nokk gått av med seieren i dag, og trøkke hadde blitt justert opp til der hvor vi andre ligger, 1,6-1,8bar..

men også her var det no tenningsfeil, helt i slutten på turtfalls registre..

 

max effekt på treffe var vell oppunder 350nav hk på esc cossien med mo6 felger, også dær var det noe trøbbel, og fikk ikke maxa helt vell?

 

Ble 342hk på navet, men sleit med stabilt ladetrykk og rett afr, men ble temelig fornøyd :D

Ford Escort Cosworth 93mod :)

Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges :)

Link to comment
Share on other sites

Ble 342hk på navet, men sleit med stabilt ladetrykk og rett afr, men ble temelig fornøyd :D

 

hva ladetrykk hava du på? ved gitt effekt?

 

er veldig fornøyd med hvor stabilt ladetrykke er med ekstern gate værtfall :) kristian sin var jo fin den og, men han hadde jo elektronisk boostcontroller også da..

 

 

Gjør det og gi oss talla

 

hehe, du betaler eller ?

blir nokk et clutch bytte og generelt shining/barne sykdom fiksing først..

Link to comment
Share on other sites

hva ladetrykk hava du på? ved gitt effekt?

 

er veldig fornøyd med hvor stabilt ladetrykke er med ekstern gate værtfall :) kristian sin var jo fin den og, men han hadde jo elektronisk boostcontroller også da..

 

Det var på ca 1,7, men var så ustabilt at kurven ble ikke bra hehe.. :P

Ja kristian sin hadde veldig fin kurve, så jeg får nok prøve med elektrisk boostcontroller også hehe :)

Ford Escort Cosworth 93mod :)

Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges :)

Link to comment
Share on other sites

Det var på ca 1,7, men var så ustabilt at kurven ble ikke bra hehe.. :P

Ja kristian sin hadde veldig fin kurve, så jeg får nok prøve med elektrisk boostcontroller også hehe :)

 

montert på min i dag, syyyykt me funksjona å duppe dingsa, å self på kinesisk.. fant en manual på engelsk no da :P

testing i mårra =)

Link to comment
Share on other sites

montert på min i dag, syyyykt me funksjona å duppe dingsa, å self på kinesisk.. fant en manual på engelsk no da :P

testing i mårra =)

 

Åja hehe, ja er som regel for mya så man roter seg bort bare :P

Må få høre om hvordan den funker :) og hvilken type :)

 

det var et vellykket treff!untatt den ...........diffen min <_<

fine bilder 2.8tic!!

 

Hehe, ja det var surt, hadde vært artig og fått noe tall på den B)

Ford Escort Cosworth 93mod :)

Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges :)

Link to comment
Share on other sites

Må få høre om hvordan den funker :) og hvilken type :)

 

er en litt eldre blitz dual solenoid boost controller (dsbc) R utgaven..

og jeg må si jeg er imponert hva en slik duppe dings kan gjøre..

fikk i en englesk manual, så viste det seg at den hadde en slik gain funksjon. kort fortalt, jeg kan justere turbo spool up`n..

har 1kilo + på 3000 rpm nå :) litt vanskelig og se, da jeg prøver og følge med veien og..

 

og jeg kunne sette turbo trykke høyere i så og så mange sekunder før jeg det datt ned på standar trykk igjen.. kjempe overraska over den lille saken..

 

her er en til salgs forresten.. http://cgi.ebay.com/BLITZ-DSBC-R-BOOST-Con...p3286.m63.l1177

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...