Jump to content

svensk sierra 2.9 twin turbo, turbo technics kit


D.Toft

Recommended Posts

Kult!

 

Men femten lapper er kansje litt drøyt siden selve bilen er dårlig eller? Og ikke minst svensk!

 

Er vanskelig å få tak i slike turbokitt. De fleste er borte.

 

Ser den lader 0,3bar. Det samsvarer med det Turbotechnics oppgir som ladetrykk på den miste satsen som er på 200hk.

 

Mener det som sitter i forbindelse med selve motoren utenom litt lavere ladetrykk, er likt som min scorpio med 225hk sats. På 225/230hk satsen så er girkassen og clutchen oppgradert, og ladetrykket oppjustert til 0,42bar.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

tipper denne bilen er godt ræ* kjørt. og trenger full overhaling av motor og gir.

er det ikke forsterket toppakninger på dem andre versjonene da?

15 lapper er litt drøyt ja... gi han ett skambud på 7500 :P

Link to comment
Share on other sites

Ja hadde bilen vært norsk så kunne jeg gjerne kjøpt det for en billig penge.

Har lyst på en svart slik bil med det turbokittet.

Men har liksom ikke brukt for det akkurat nå..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mange rare folk....

 

Skal man selge en bil med en spesiel motor/turbokit, er det ikke da en fordel å ta en bilde av motorrommet???

 

Skulle tro det var lettere å få solgt da...

Link to comment
Share on other sites

Hei. Ja - det er min bil som er lagt ut for salg. Enig i det der med motorrommet, men det har en forklaring. Jeg har ingen bilder - de jeg tok av motorrommet var bare for å se hvor rørene gikk, noe jeg innser nå at er ganske teit å ta bilde av. Jeg er for tiden i utlandet og bilen står hjemme i Norge. Har selvfølgelig planer om å få ut masse bilder, men det tar tid å organisere herfra; så bare vent, motorbilder kommer.

 

 

Tenkte bare å ligge inn bilen for salg for å sjekke om noen var interessert og trodde den kom til å ligge en stund før noe skjedde. Men det ser ut for at det er veldig ganske stor interesse. Den har lagt ute i 3-4 timer, har fått en egen post på fmcn som ikke jeg selv har startet - og 6 mail fra forskjellige folk som er interessert.

 

Har lenge vært Ford fan - spesielt twin turbo 2.9. Denne bilen er nok litt for mye prosjekt for meg - men det er som sagt kittet jeg selger og da at man får med ett dårlig karroseri på kjøpet....

 

Mer kommer.

Edited by Cables
Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært svært interessant om du kunne ordnet et bilde av den plata som TT har satt fast i motorrommet ett sted hvis dette er en orginal TT bil. Den ska stå no div nr der. Bla en F kode. (f.eks F 73) Dette nr angir hvilke kitt som sitter i bilen.

 

Et eksempel på en slik plate med nr F 73 (platen er ikke fra min bil)

 

 

small_tt_plt.jpg

Edited by Per Olav

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun den informasjonen jeg fikk fra forrige eier: Bilen var kjøpt ny hos en "sjef" i Stockholm. Han dro til England på slutten av -90 tallet (han mente 1997) og fikk montert turbo kittet. Eieren solgte så bilen til en av sine "ansatte" som jeg kjøpte den av i vinter/vår...

 

Forrige eier sa at det var ett TT250 kit som stod i, og det ser ut for at det er 2 stk T25 turboer nedi der.

 

Den gamle motoren vet jeg ingenting om, kun selve kittet som står i, og den aktuelle umodifiserte/orginale 2.9'en i nå.

Etter det jeg har sett så er det komplett forutenom intercooler, men noen som vet hva man skal se etter kan gjerne komme og ta en titt. Derfor jeg også har skrevet kom med bud, da det er skjeldent og trenger noen som vet hva de holder på med.

 

Jeg beholder gjerne bilen om ingen er interessert. Planen var egentlig å fikse den opp (selvfølgelig) og bruke dette kittet som mal og kanskje skaffe alt av orginale deler. Men jeg innser at dette kommer til å ta for mye tid - og ikke kan skje før om tidligst 2 år, så kan hende at jeg plukker ut kittet istedenfor.

 

Vi får se. Om noen kommer med et greit bud - så går den.

Edited by Cables
Link to comment
Share on other sites

hehe. Jada - kjenner igjen combaten din :) og ikke minst profilbildet ditt :)

Måtte jo ha en Twin Turbo en eller annen gang. Begynner å bli skjeldne. Men student = ikke bra når det er snakk om å fikse bil... :(

Edited by Cables
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...