Jump to content

dobbel weber gasser.


Guest nokland_racing

Recommended Posts

Guest nokland_racing

Hei:)

Har ein dobbel weber gasser på min granada2.0 er ikkje sikker på størrelsen på den! Men lurte litt på den speed mekanismen på den! Ser att når æ speeder så er de bare det eine spjellet nede i forgasseren åpner seg de vi sei att bare halle gasseren er i bruk. Og den sviver som ein dass. Så satt æ mellom ei grov skive for å låse de fast sånn att begge spjellan opner likt. Da går den mye bedre men går fort sur ved kjøring under 2500rpm. Så fekk eg just hørt att det skal ver sånn att den eine skal bare opne og den andre skal bli opna ved hjelp av vakom! Viss det skal vere sånn så må de jo ver noe som ikkje funker på min siden den ikkje vil åpne!

 

Noen som har peiling på dette og kan si hvordan dette skal være?? :)

Link to comment
Share on other sites

Gasseren på en vanlig 2.0 Granada er av typen 32.36 eller omvendt. Ved vanlig kjøring brukes bare den ene venturien, men med mye gass åpnes den andre. Dette skjer enten ved vakum eller med stag og sånn. Du kan se etter på gasseren om den har enkel eller dobbe akselrasjonspumpe. De litt poppere har to. Det skal visst gi litt mer under aks. Nå var aldri Granada 2.0 noe fyrverkeri. Jeg hadde en stv. som gikk 0-100 på 12 sek når alt var justert og på stell, så det var ikke akkurat noen sportsbil.

En mulighet er jo å bytte til gasser fra en 2.3 eller 2.8, men du risiker å få for mye bensin da.

Har du sjekket om det mangler noen vakumslanger? På min var det stag som åpnet spjeld nr 2 ved mye pådrag, mekanisk og fint.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest nokland_racing

Det er sett på større gasser på den, er ikkje sikker på hvilken det er! noe måte æ kan finne ut av de på? :)

fikk med den orgiale og forsjellige innsug så det må ogsåver byttet.

 

de sjer ingen ting med den andre når eg speeder. høres bare ut som motoren blir kvelt !

Link to comment
Share on other sites

Guest nokland_racing

studerte litt på den i dag! og fant att det stod 32/36 DGAV10E på siden av den! men finne ikkje denne gasseren noen plass på nette! finner bare 32/36DGAV! er dette den samme forgasseren??

Link to comment
Share on other sites

Kan det være feiltenning som gjør det? Med for tidlig tenning vil en lett få litt gurgling i gasseren ved godt pådrag.

Har du sjekket alle vakumslanger? ER dysene tette? Det er jo lett å skru de ut og se.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest nokland_racing

fant ut att det var ein membran til vakumet:) men er det samme forgasser som 32/36DGAV??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest nokland_racing

ingen som veit om det er no forsjell? :) hadde våre litt greit og vist før eg skal bestille filter:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...