grandisjohn Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Imponerende utvikling du har hatt på denne i løpet av det siste året. Må være norges fineste og raskeste M dette! Selv Amundsen må stille seg i køen her.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted April 24, 2010 Author Share Posted April 24, 2010 Oppe og går, så langt ser alt bra ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 Var ute på en liten test-tur igår, fortsatt på ett "safe" oppstarts-map. Fungerer over forventning. Har fått ett seriøst problem med hjulfeste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 tøft! men her er det film som er tingen ! hva er gjort med motoren ? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Var ute på en liten test-tur igår, fortsatt på ett "safe" oppstarts-map. Fungerer over forventning. Har fått ett seriøst problem med hjulfeste. Det var kjekt å høre. Hvilket føn-trykk kjører du for øyeblikket? Nytter nok ikke uten myke gode fjærer og justerbar 4-link på det oppsettet der. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 (edited) tøft! men her er det film som er tingen ! hva er gjort med motoren ? Original bunning, men har arp/girdle som skal inn.Originale stempler/råder 9.7 komp, så her er det "føner" trykk som gjelder. 630cc siemmens deka.Emerald K3 sprut.Gt 35 kopi, 63 turbin 70 kompressor, vannkjølt.Ellers er alt bandasjert helt ned, stor intercooler.Har lagt litt jobb i å holde temperaturer nede. Det var kjekt å høre. Hvilket føn-trykk kjører du for øyeblikket? Nytter nok ikke uten myke gode fjærer og justerbar 4-link på det oppsettet der. Går på 8 psi som wastegate ble levert, enn så lenge er det tilstrekkelig.Har sett på 4 link fra competition enginering, men det er fortsatt i det blå.Har en kompis som er veldig god på dette, så vi kommer nok opp med noe som setter seg og skyver i riktig retning."more torque than traction" er morro ei stund men fungerer jo ikke så godt på 201/402... Edited April 26, 2010 by heaamodt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Original bunning, men har arp/girdle som skal inn.Originale stempler/råder 9.7 komp, så her er det "føner" trykk som gjelder. 630cc siemmens deka.Emerald K3 sprut.Gt 35 kopi, 63 turbin 70 kompressor, vannkjølt.Ellers er alt bandasjert helt ned, stor intercooler.Har lagt litt jobb i å holde temperaturer nede. Går på 8 psi som wastegate ble levert, enn så lenge er det tilstrekkelig.Har sett på 4 link fra competition enginering, men det er fortsatt i det blå.Har en kompis som er veldig god på dette, så vi kommer nok opp med noe som setter seg og skyver i riktig retning."more torgue than traction" er morro ei stund men fungerer jo ikke så godt på 201/402... Oisann!Med pumpebensin, 9,7:1 i komp og 0,55 BAR ladetrykk så er det vel ikke usannsynlig at dårlig traction er en stor fordel. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Gromt. Får håpe du ikke blir plaget med store stygge tenningsbanken når du kommer litt opp på trykk da Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted April 28, 2010 Author Share Posted April 28, 2010 Oisann!Med pumpebensin, 9,7:1 i komp og 0,55 BAR ladetrykk så er det vel ikke usannsynlig at dårlig traction er en stor fordel. Gromt. Får håpe du ikke blir plaget med store stygge tenningsbanken når du kommer litt opp på trykk da Vel her går det etter engelsk oppskrift, med unntak av en større turbo istedenfor to gt20(+-) som sikkert kommer på lavere turtall.9 psi. er opplest og vedtatt "safe" på "bonestock" 24v bunning og premium der du finner mest info om Ford V6 (fordpower-org-uk). Men om det så skulle bli tenningsbank så er det vel ikke noe annet å gjøre enn å fylle 1/4-del e85, senke afr til noe rundt 10.7, krysse fingra og dra ett pull til.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Syntes du skulle lagt en prosjekt tråd. Dette er helt rått. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Vel her går det etter engelsk oppskrift, med unntak av en større turbo istedenfor to gt20(+-) som sikkert kommer på lavere turtall.9 psi. er opplest og vedtatt "safe" på "bonestock" 24v bunning og premium der du finner mest info om Ford V6 (fordpower-org-uk). Men om det så skulle bli tenningsbank så er det vel ikke noe annet å gjøre enn å fylle 1/4-del e85, senke afr til noe rundt 10.7, krysse fingra og dra ett pull til.. Nå er det lenge siden. Hvordan går det?? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted August 6, 2010 Author Share Posted August 6, 2010 Nå er det lenge siden. Hvordan går det?? Nå har bilen stått siden slutten av mai, hadde litt rakling fra register så bestilte nytt fra England. Var restordre fra produsent, så det varte og rakk. En liten ferietur og i mellomtider, men hadde oppstart nå på onsdag. Fungerer bra. Teller på knappene om det blir m-treff på Gol neste helg eller street legal under Hot August Nights i Trondheim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Nå har bilen stått siden slutten av mai, hadde litt rakling fra register så bestilte nytt fra England. Var restordre fra produsent, så det varte og rakk. En liten ferietur og i mellomtider, men hadde oppstart nå på onsdag. Fungerer bra. Teller på knappene om det blir m-treff på Gol neste helg eller street legal under Hot August Nights i Trondheim... Kjekt å høre at den i på veien igjen. Hmm, hadde vær artig å visst hva den presterer, men vi får vel se .. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Nå har bilen stått siden slutten av mai, hadde litt rakling fra register så bestilte nytt fra England. Var restordre fra produsent, så det varte og rakk. En liten ferietur og i mellomtider, men hadde oppstart nå på onsdag. Fungerer bra. Teller på knappene om det blir m-treff på Gol neste helg eller street legal under Hot August Nights i Trondheim... Hvordan gikk det? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaamodt Posted September 3, 2010 Author Share Posted September 3, 2010 Hvordan gikk det? Ble gol tur på meg.Har ikke bremset enda, men justert litt åpningstider og AFR ligger rundt 12.5.Senket åpningstider no rundt 15% siden vi var på våler så den fungerer mye bedre nå.Veldig godt fornøyd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Ble gol tur på meg.Har ikke bremset enda, men justert litt åpningstider og AFR ligger rundt 12.5.Senket åpningstider no rundt 15% siden vi var på våler så den fungerer mye bedre nå.Veldig godt fornøyd. Det er kjekt å høre. Følger interessert med videre.. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now