Jump to content

Innsug 24v/turbokonvertering


heaamodt

Recommended Posts

Var ute på en liten test-tur igår, fortsatt på ett "safe" oppstarts-map. Fungerer over forventning. ^_^

Har fått ett seriøst problem med hjulfeste. ^_^

Det var kjekt å høre.

Hvilket føn-trykk kjører du for øyeblikket?

Nytter nok ikke uten myke gode fjærer og justerbar 4-link på det oppsettet der. ^_^

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

tøft! men her er det film som er tingen ! hva er gjort med motoren ?

 

Original bunning, men har arp/girdle som skal inn.

Originale stempler/råder 9.7 komp, så her er det "føner" trykk som gjelder. :)

630cc siemmens deka.

Emerald K3 sprut.

Gt 35 kopi, 63 turbin 70 kompressor, vannkjølt.

Ellers er alt bandasjert helt ned, stor intercooler.

Har lagt litt jobb i å holde temperaturer nede.

 

 

Det var kjekt å høre.

Hvilket føn-trykk kjører du for øyeblikket?

Nytter nok ikke uten myke gode fjærer og justerbar 4-link på det oppsettet der. ^_^

 

Går på 8 psi som wastegate ble levert, enn så lenge er det tilstrekkelig.

Har sett på 4 link fra competition enginering, men det er fortsatt i det blå.

Har en kompis som er veldig god på dette, så vi kommer nok opp med noe som setter seg og skyver i riktig retning.

"more torque than traction" er morro ei stund men fungerer jo ikke så godt på 201/402... ^_^

Edited by heaamodt
Link to comment
Share on other sites

Original bunning, men har arp/girdle som skal inn.

Originale stempler/råder 9.7 komp, så her er det "føner" trykk som gjelder. :)

630cc siemmens deka.

Emerald K3 sprut.

Gt 35 kopi, 63 turbin 70 kompressor, vannkjølt.

Ellers er alt bandasjert helt ned, stor intercooler.

Har lagt litt jobb i å holde temperaturer nede.

 

 

 

 

Går på 8 psi som wastegate ble levert, enn så lenge er det tilstrekkelig.

Har sett på 4 link fra competition enginering, men det er fortsatt i det blå.

Har en kompis som er veldig god på dette, så vi kommer nok opp med noe som setter seg og skyver i riktig retning.

"more torgue than traction" er morro ei stund men fungerer jo ikke så godt på 201/402... ^_^

Oisann!

Med pumpebensin, 9,7:1 i komp og 0,55 BAR ladetrykk så er det vel ikke usannsynlig at dårlig traction er en stor fordel. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Oisann!

Med pumpebensin, 9,7:1 i komp og 0,55 BAR ladetrykk så er det vel ikke usannsynlig at dårlig traction er en stor fordel. :)

Gromt. Får håpe du ikke blir plaget med store stygge tenningsbanken når du kommer litt opp på trykk da :)

 

Vel her går det etter engelsk oppskrift, med unntak av en større turbo istedenfor to gt20(+-) som sikkert kommer på lavere turtall.

9 psi. er opplest og vedtatt "safe" på "bonestock" 24v bunning og premium der du finner mest info om Ford V6 (fordpower-org-uk).

 

Men om det så skulle bli tenningsbank så er det vel ikke noe annet å gjøre enn å fylle 1/4-del e85,

senke afr til noe rundt 10.7, krysse fingra og dra ett pull til.. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vel her går det etter engelsk oppskrift, med unntak av en større turbo istedenfor to gt20(+-) som sikkert kommer på lavere turtall.

9 psi. er opplest og vedtatt "safe" på "bonestock" 24v bunning og premium der du finner mest info om Ford V6 (fordpower-org-uk).

 

Men om det så skulle bli tenningsbank så er det vel ikke noe annet å gjøre enn å fylle 1/4-del e85,

senke afr til noe rundt 10.7, krysse fingra og dra ett pull til.. ;)

Nå er det lenge siden. Hvordan går det??

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det lenge siden. Hvordan går det??

 

Nå har bilen stått siden slutten av mai, hadde litt rakling fra register så bestilte nytt fra England. Var restordre fra produsent, så det varte og rakk. En liten ferietur og i mellomtider, men hadde oppstart nå på onsdag. Fungerer bra. Teller på knappene om det blir m-treff på Gol neste helg eller street legal under Hot August Nights i Trondheim... :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har bilen stått siden slutten av mai, hadde litt rakling fra register så bestilte nytt fra England. Var restordre fra produsent, så det varte og rakk. En liten ferietur og i mellomtider, men hadde oppstart nå på onsdag. Fungerer bra. Teller på knappene om det blir m-treff på Gol neste helg eller street legal under Hot August Nights i Trondheim... :)

Kjekt å høre at den i på veien igjen.

Hmm, hadde vær artig å visst hva den presterer, men vi får vel se .. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå har bilen stått siden slutten av mai, hadde litt rakling fra register så bestilte nytt fra England. Var restordre fra produsent, så det varte og rakk. En liten ferietur og i mellomtider, men hadde oppstart nå på onsdag. Fungerer bra. Teller på knappene om det blir m-treff på Gol neste helg eller street legal under Hot August Nights i Trondheim... :)

Hvordan gikk det?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ble gol tur på meg.

Har ikke bremset enda, men justert litt åpningstider og AFR ligger rundt 12.5.

Senket åpningstider no rundt 15% siden vi var på våler så den fungerer mye bedre nå.

Veldig godt fornøyd.

Det er kjekt å høre. Følger interessert med videre.. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...