Jump to content

Solfilm på sideruter foran


Guest drezz

Recommended Posts

Guest drezz

Snakket med en her om dagen som sa at i enkelte land i EU var det lov med solfilm på siderutene foran på bil, og dermed var det lov her i Norge også gjennom EØS avtalen (Eller var det noe annet..? :blink:).

Sa også noe om at flere steder sørpå hadde folk hatt bilene inne hos biltilsynet og fått de godkjent med solfilm av denne grunn.

Noen som har noe kjennskap til dette? :)

Link to comment
Share on other sites

så lenge det er orginalt fra fabrikk er det vi har fått beskjed på eu kontroll kurs.

 

Er vell ingen biler, som har film orginalt, de er tonet. Regelverket sier man skal ha en oppgitt lysgjennomstrømning, og klart glass slipper heller ikke gjennom 100%.

Link to comment
Share on other sites

Er vell ingen biler, som har film orginalt, de er tonet. Regelverket sier man skal ha en oppgitt lysgjennomstrømning, og klart glass slipper heller ikke gjennom 100%.

nedtonede ruter men vis de kommer orginalt fra fabrikk er det greit etter det jeg har fått beskjed om

Link to comment
Share on other sites

Guest karl arvid

skaff deg reserveruter so kan du ha svarte ruter blir vel ikje avskillta for dei rutene, må vel bere inn på biltilsynet på etterkontrol å vise at du har bytta tebake. vist du blir stoppa. so på ijen me svarte hehe :D

Edited by karl arvid
Link to comment
Share on other sites

skaff deg reserveruter so kan du ha svarte ruter blir vel ikje avskillta for dei rutene, må vel bere inn på biltilsynet på etterkontrol å vise at du har bytta tebake. vist du blir stoppa. so på ijen me svarte hehe :D

i noen tilfeller kan du få beskjed om at enten tar du av filmen her og nå eller så går skiltene.

Link to comment
Share on other sites

Guest karl arvid
Så ser man ikke en dritt, det er tøft :rolleyes:

 

ser jo ut av sotaruter bere ikje inn. e vel da som er viktig. å eg syns ikje da er tøft, men ser nøvendigheten av og til. viktigaste minuset me film frame på sidene e vel at det blir vanskligere å komma seg ut i ein eventuel nødsituasjon.

Link to comment
Share on other sites

i noen tilfeller kan du få beskjed om at enten tar du av filmen her og nå eller så går skiltene.

 

 

purken satte seg inn i passasjersetet i min sierra og begynte å fjerne filmen :P

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

purken satte seg inn i passasjersetet i min sierra og begynte å fjerne filmen :P

 

Snakker om god service ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Guest kenneth birkeland
purken satte seg inn i passasjersetet i min sierra og begynte å fjerne filmen :P

 

Trur du den politien hadde tatt belte på deg om du hadde glemt det? :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...