Jump to content

Escort Cosworth tilsalgs, grei pris?


tomnsr

Recommended Posts

nei det gjør heller ikke nye 2liters motorer som er trimmet til dobbel effekt.. Poenget er vel at man får lite for pengene når man kjøper cosworth.

 

Om man skal handle bil, i samme sjanger som Cosworth i prisklassen 100-200.000,-

Hvilken bil mener du er "mye" for pengene?

 

Nyere s14a kommer jo ned på et akseptabelt prisnivå nå, men ellers ser jeg ikke så mange andre alternativer.

Kom gjerne med forslag :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er fullt mulig å bygge holdbare cosworth motorer også i dag selv om cosworth ikke lengre legger sin prestisje i å lage deler til en 20 år gammel bil. Noe av problemet er også at mange skal ha 400+ med en gang de overhaler motoren.

 

Enhelt grei T25 til 230 000NOK er horibelt! Uansett fin bil du har for all del! Så tilsavernde eksemplarer for salg i 2005 til 169 000NOK, så sprørsmålet er når var det de la på seg 60 000NOK? Dersom du ønkser å passerer 200 000NOK skal det være noe spesielt med cosworthen, gjerne dokumentert/premiert.

Link to comment
Share on other sites

En skal være ganske blind for å ikkje se en del andre biler som gir mer "bang pr buck" enn gamle cossier. Jeg tror jeg kunne ha leid jagerfly å reist billigere enn hva de få cossiekilometerene har kostet meg i allefall....

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mulig å bygge holdbare cosworth motorer også i dag selv om cosworth ikke lengre legger sin prestisje i å lage deler til en 20 år gammel bil. Noe av problemet er også at mange skal ha 400+ med en gang de overhaler motoren.

 

Enhelt grei T25 til 230 000NOK er horibelt! Uansett fin bil du har for all del! Så tilsavernde eksemplarer for salg i 2005 til 169 000NOK, så sprørsmålet er når var det de la på seg 60 000NOK? Dersom du ønkser å passerer 200 000NOK skal det være noe spesielt med cosworthen, gjerne dokumentert/premiert.

 

 

 

Prisen varierer jo utifra markedet, cosworth har steget mye i pris ifra 2005.

Trenger ikke være en "wolf" for å passere 200k, har man en bra bil så er jo prisen deretter.

 

Jeg synes at med dagens biltilsyn og hyppige kontroller, blir det kansje enklere og selge en bra "orginal bil" en en trimma pen bil.

 

Men uansett så har jo alle forskjellige meninger, og det respekterer jeg.

Kommer aldri i verden til og selge bilen 169 000,- da beholder jeg den lett selv,

 

 

Mvh Tom.

Link to comment
Share on other sites

Om man skal handle bil, i samme sjanger som Cosworth i prisklassen 100-200.000,-

Hvilken bil mener du er "mye" for pengene?

 

Nyere s14a kommer jo ned på et akseptabelt prisnivå nå, men ellers ser jeg ikke så mange andre alternativer.

Kom gjerne med forslag :)

 

 

Tja.. hvilken som helst tysk bil med bakhjulstrekk eller turbomotor..

 

ta audi s2 for eksempel.. skal man bygge 500hk i en sånn slipper man jo fort unna en formue i drivverk. motor kan bygges billigere. blokk kan du hente fra en 2,5 a6 på høggeren for 1500kr. Gammel slitt 200blokk koster skjorta. komplette motorer for halve prisen av en cosworth motor.

 

bmw m3 er også et alternativ.

 

mb 2,3 16v. kompis har 500hk i en sånn. kostet vel ca det samme som å bygge cosworth.

 

Japanske biler gidder jeg ikke ramse opp, men impreza begynner jo å bli billig..

Link to comment
Share on other sites

Så lenge folk betaler det folk legger bilen ut til blir ikke bilene noe billigere. Er sinnsykt hvor mye folk forlanger for tralla si. Samboeren solgte akkurat en 320 coupe diesel 2004 til 234000,kjøpte den for 300000 for 1,5 år siden. kjørte alltid bilen hennes når vi skulle ut og handle,var litt deiligere og tralte rundt i. Hun kjøper seg en 03 Focus RS nå,den holder seg også bra i pris,samme som Cosworth,fordi folk betaler for det.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Tingen er jo at folk betaler jo ikkje disse prisene, bilene ligger ute i månedsvis og verre. Samt at vi ser ikkje hva de faktisk går for, av egen og andres erfaring er utropsprisen og salgsummen en helt annen dersom varen faktisk skal være omsettelig.

Link to comment
Share on other sites

synes prisen er helt rett jeg. Bilen er urørt i den forstand at motoren aldri har vært trimmet? en original og urørt er mer verdt enn en bil som er modifisert under panseret. Bør heller ikke bytte og altfor mye eksteriøst heller før det taper seg.

 

ville holdt prisen på ca 210.000 - 230.000 kr , med mulighet for å legge inn et bud på den. Er ikke lett å selge bil idag, samma hvilken bil det er.

 

Det er mange som vil ha urørte biler, og din har jo heller ikke gått altfor langt :) kjøpte selv en escort, kjøpte den i utlandet for der var utvalget mye større når det gjelder urørte biler, og har planer om å holde det meste originalt og, ikke bytte noe mer enn du har gjort hvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

Tingen er jo at folk betaler jo ikkje disse prisene, bilene ligger ute i månedsvis og verre. Samt at vi ser ikkje hva de faktisk går for, av egen og andres erfaring er utropsprisen og salgsummen en helt annen dersom varen faktisk skal være omsettelig.

 

:lol: Aner meg at Sapphy snart ska investere i ny cossie!

 

Du har et bra eksemplar for salg og for 199 000NOK ville du nok solgt den rimelig kjappt.

 

synes prisen er helt rett jeg. Bilen er urørt i den forstand at motoren aldri har vært trimmet? en original og urørt er mer verdt enn en bil som er modifisert under panseret. Bør heller ikke bytte og altfor mye eksteriøst heller før det taper seg.

 

ville holdt prisen på ca 210.000 - 230.000 kr , med mulighet for å legge inn et bud på den. Er ikke lett å selge bil idag, samma hvilken bil det er.

 

Det er mange som vil ha urørte biler, og din har jo heller ikke gått altfor langt :) kjøpte selv en escort, kjøpte den i utlandet for der var utvalget mye større når det gjelder urørte biler, og har planer om å holde det meste originalt og, ikke bytte noe mer enn du har gjort hvertfall :)

 

Hvordan har du tenkt å dokumentere at den er urørt? Når man handler cossie antar man at den er rørt, uansett hva selger skulle mene...

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du tenkt å dokumentere at den er urørt? Når man handler cossie antar man at den er rørt, uansett hva selger skulle mene...

 

Hvis selger står på at den er urørt, og du har et øye for bil så ser man jo fort om han snakker sant eller ei :) De fleste som har handla seg slike biler har vel sikkert noe peiling på hva han/hun kjøper, og man kan jo se ganske greit om den er rørt eller ikke :)

 

Men det man ikke kan se er jo hvordan bilen er blitt behandla, har bilen blitt kjørt med alt den eier og har til tider er det ikke alltid like lett å gjette hvor lenge den motoren vil tikke videre :P

Link to comment
Share on other sites

Så er det mange som syntes biler fr autlandet ikke er verdt like mye også da. Og noen syntes at det er verdt og betale litt mer for en som er moderat trimmet. Sparer jo penger på litt eksos og sånn småtteri,men man kan ikke tro at man skal få igjen penger for alle modifiksjoner. Og man må treffe den riktige personen som vil betale pengene man syntes en orginal er verdt.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Cosworth ligger altfor høyt i pris i forhold til hva det er værdt. Tror ikke folk helt har forstått at det nå er 2009 og Cosworth er ikke så fett som det var..

 

Kjøpte orginal Escort Cosworth med 1 tidligere eier når jeg var 18 år for 205000 kr.. Det er faktisk 8 år siden...

 

Jeg skal selv avsløre at jeg er ute etter en Cosworth igjen for å mimre om gammle dager. Men synes det er litt spesielt og betale 50 000 kr mere for en tilsvarende escort nå 8 år senere ??? Da jeg var 18 var det jo skamfett med escort cosworth men er det så fett nå ?

 

Husker jeg og RSCoz rulla rundt med hver vår escort for 8 år siden her i Hamar. Det var ikke mange som hadde noe som var kulere eller vekte mere oppsikt? Kommer det en cosworth rullene nå så gidder de fleste ikke å snu seg engang..?

 

De yngre venna mine flirer av meg når jeg fortalte at jeg var ute etter cosworth igjen, Så det spørs nok om mye av de yngre kjøpegruppen vil ha noe annet og at cosworth er gromt for oss som har vokst opp med det :) (OLD BOYS :D)

 

De fleste som ligger ute ligger der leeeeenge og de fleste går 20-40 000 kr under hva som er prisantydningen på www.autodb.no og wwww.finn.no

 

En bekjent kjøpte en vanlig slitt midt på 3 escort cosworth for 3 mnd siden.. 120 000 kr :D :D (dog noe spesielt)

 

Håper ikke folk oppfattet meg altfor negativ og slem :)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Joda, klassiker og entusiastbil er greit det, men det gjelder kun de 5% av bilene som faktisk fortsatt er noenlunde bra.

 

Helt enig! Skal jeg betale 250.000,- for en 17år gammel Escort så skal den f*en meg være bra! For det fikk man bilene for FØR de datt i fra hverandre og fikk "supermekanikere" som eiere.

 

Samtidig har jeg ingen problemer med å betale 250.000,- for en superfin bil. Evt en som er i den stand den var.. for 10 år siden. Men hvis folk tror dem får det for biler med elfeil, rust, kollisjonsskader x4, "nybygde tyrkia motorer" og det som verre er, så får man ikke det av en entusiast.

Link to comment
Share on other sites

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdIte...fied=1247833096

 

Her er det en escort jeg kunne betalt 250 000 kr for :D (inkludert engangsavgift)

 

entusiastbil og entusiastbil folk trenger vel ikke å være dumme selv om dem synes en gammel ford er fin ? Nå må ikke folk misforstå synes det er porno biler og tøfft nok MEN....

 

Teknologi og design har kommet seg på 15-23 år. Det er i bunn og grunn en styla arbeidsklasse sports bil med 2.0 turbo og ett dårlig driverk ifra england :D :D

 

Eks splitter ny Ford Rs koster med garanti og alt 300 000 kr i Svergie.. (Dog Svergie og ikke møkkalandet Norge)

 

RSCoz jeg har gammle bruktbørsen blader eller hva nå det heter hjemme med Escort Cosworth til salgs i 1996 for 300-320 000 kr

 

Da med kmstand 10-25000 km urørt og 100 % strøken :D

Edited by Syvers
Link to comment
Share on other sites

Hvis selger står på at den er urørt, og du har et øye for bil så ser man jo fort om han snakker sant eller ei :) De fleste som har handla seg slike biler har vel sikkert noe peiling på hva han/hun kjøper, og man kan jo se ganske greit om den er rørt eller ikke :)

 

Men det man ikke kan se er jo hvordan bilen er blitt behandla, har bilen blitt kjørt med alt den eier og har til tider er det ikke alltid like lett å gjette hvor lenge den motoren vil tikke videre :P

 

Jeg har vel i utganspunktet motsatt oppfatning fra deg, ikke vanskelig å skjule om bilen har blitt kjørt med annen ECU/chip, dyser, filter, cooler, eksos og turbo for den del. Hvordan bilen er blitt behandlet er jo det man bør se etter og få seg en oppfatning om. Det kan man både se og "kjenne" ved prøvetur.

 

I enkelt områder her til lands går det såpass mange Escoser at dem ikke er særlig spesielle lengre, men det finnes fremdeles "byer" hvor dem er svært sjeldneog vekker mer oppmerksomhet enn det som godt er. Uansett har jeg et inntrykk av at de fleste får litt respekt for Escos, ikke godt å vite om det er 227hk eller 500+hk når man passerer en.

 

Er jo kjekt at Escos faktisk kostet mer ny i 1992 (25 580 1992pund) sammenlignet med RS Focus (25 000 2009pund). Det er virkelig en stor forskjell om man hensyntar inflasjon.

 

Ellers er det jo håpløst å eie Cosworth om man er under 27år... Escos is for old-school!!!

 

Kjekt at gamlingene ser seg etter Escos igjen ;)

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel i utganspunktet motsatt oppfatning fra deg, ikke vanskelig å skjule om bilen har blitt kjørt med annen ECU/chip, dyser, filter, cooler, eksos og turbo for den del. Hvordan bilen er blitt behandlet er jo det man bør se etter og få seg en oppfatning om. Det kan man både se og "kjenne" ved prøvetur.

 

I enkelt områder her til lands går det såpass mange Escoser at dem ikke er særlig spesielle lengre, men det finnes fremdeles "byer" hvor dem er svært sjeldneog vekker mer oppmerksomhet enn det som godt er. Uansett har jeg et inntrykk av at de fleste får litt respekt for Escos, ikke godt å vite om det er 227hk eller 500+hk når man passerer en.

 

Er jo kjekt at Escos faktisk kostet mer ny i 1992 (25 580 1992pund) sammenlignet med RS Focus (25 000 2009pund). Det er virkelig en stor forskjell om man hensyntar inflasjon.

 

Ellers er det jo håpløst å eie Cosworth om man er under 27år... Escos is for old-school!!!

 

Kjekt at gamlingene ser seg etter Escos igjen ;)

 

Synes det er konge at det er vanskelig å forsikre bilene når du er under 27, så slipper vi andre å betale for alle jyplingene som har Cosworth til første bil og smeller den..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Synes det er konge at det er vanskelig å forsikre bilene når du er under 27, så slipper vi andre å betale for alle jyplingene som har Cosworth til første bil og smeller den..

 

var 23 da jeg kjøpte min. vanskelig å forsikre var den heller ikke

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...