Jump to content

Kraftigere hovedsylinder\Bremsekraft forsterker ?


Torgeir B

Recommended Posts

Den originale hovedsylinderen min begynner å bli slakk i ånden, den lekker osv..

 

Siden eg har 2,9 v6 bremser bak og skall ha 2wd cosworth foran, kunne det vert greit å kanskje oppgradere

til en større hovedsylinder og bremsekraft forsterker ?

 

Noen som har prøvd dette ? noe som er "bolt on" fra en annen Ford modell ?

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å kople opp el hydraulisk bremsekraftforsterker på mk1 Sierraen min i helga :) Har antakelig samme problemet som du, og fikk 2er feil på eu kontroll i dag pga lang vandring på bremspedal.

Men helt bolt on blir det jo ikke :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Rørene på cossie kommer ut under bremsekraftforsterkern, og på vakumtypen kommer de vel på siden, og ett under vist jeg husker rett i farta? Må nok moddes litt med bremsrør ja. På mk2 må man faktisk modde litt i torpedoveggen for å få festa den også. Men skal passe rett i på mk2 da :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Skal prøve å kople opp el hydraulisk bremsekraftforsterker på mk1 Sierraen min i helga :) Har antakelig samme problemet som du, og fikk 2er feil på eu kontroll i dag pga lang vandring på bremspedal.

Men helt bolt on blir det jo ikke :P

Fikk også 2er på vandring/dødgang bremsepedal. Den utdannede troll gammle "eksperten" på Ford som han oppga seg for å vere klagde ran over bilen min, den var noe drit i hans øyne. Verste av allt var att han sa det til og med høyt <_< Ikke noe høffeli kundemottak! Dette var en Esso Service-stasjon.

 

Iallefall påsto han att dette var en sammenheng mellom luft å defekt handbrekk justering i trommlene bak. Noe jeg benektet siden jeg nylig hadde byttet inn-maten i trommlene sammt luftet alle bremser. Foreslo til mekanikeren om det ikke kunne vere justeringen mellom bremsekraft forsterkeren og sylinderen. Blankt avslag!

 

Kjørte bilen hjem å prøvde alikevell, bremsene har aldri vert bedre ^_^

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Justering mellom bremsekraftforsterker og hovedsylinder er der. Ble bare til at jeg monterte en orginal bresmekraftforsterker med hovedsylinder igjen. Fant ut at jeg ikke hadde nok koplinger til bremserørene når jeg begynte. Pedalen ble i vertfall helt fin :) Og bilen godkjent.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...