Jump to content

Seter i mk3


kimsa

Recommended Posts

Nå ser det ut til att det blir ordnings her. :lol: :D

 

Akkurat kommet igejn fra Ford nå, og de sier at seteputen har kolapset på venstre side. Derfor blir sittestillingen skakk, og sidestøtten på venstre lår som en diger klump som presser mot låret mitt.

 

Ny pute er bestillit og skal monteres på tirsdag. Var vist lang leveringstid på puten pga att jeg har ventilerte seter.

 

Håper dette fikser saken og at jeg nå kan bli en like lykkelig Mondeo eier som jeg var når jeg hadde min mk1

Link to comment
Share on other sites

Sitter heller ikke spesielt godt i min 01' som har samme setet som deg..

 

Problemet for meg er at den hersens korsrggstøtten ikke kan skrues helt inn/bort.

 

Må min Mk1 sitter jeg mye bedre i, der kan man skru støtten helt inn til den forsvinner.

Hadde jeg kunne valgt hadde det blitt Recaro av en eller anna slag..

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Korsryggstøtten gir store problemer om en ikke sitter rett i setet ja. Om du reiser opp ryggen så blir ikke den noe problem. Jeg likte den heller ikke i starten, før jeg endret sittestillingen. Nå kjører jeg med den halvveis ute og er kjempefornøyd med den. Om sitteputen blir fikset kommer nok jeg til å like min bil

Link to comment
Share on other sites

Er det flere her inne som har kjent ubehag i låret av setene i mondeo mk3?

 

 

Jeg får av en eller annen merkelig grund vondt i venstre lår/setemuskulatur.

 

 

Synes det er litt skummelt, redd for å ha kjøpt katta i sekken her nå i forhold til komfort.

Slik var men gamle 04 mod trend utgave, men jeg fik problemer med høyre lår/hofte, så jeg la rett og slett en plate med STORE lodd på over setet i noen dager og da ble det faktisk bedre, men setene er ikke helt bra i disse bilene!

Har nå en 06 ghiax med alcantaraseter og disse er mye bedre å sitte i.....

Link to comment
Share on other sites

Så du fikk samme problemet i en trend. De setene skal jo egentlig være smalere enn mine til og med, siden jeg har sports stoler. Men men, får se hvordan det blir når Ford endelig får tak på ny pute til meg, da blir det vel bra. De delskinnsetene trodde jeg var like som de jeg har, bare med skinn i stede for stoff. Kan det stemme?

Link to comment
Share on other sites

Så du fikk samme problemet i en trend. De setene skal jo egentlig være smalere enn mine til og med, siden jeg har sports stoler. Men men, får se hvordan det blir når Ford endelig får tak på ny pute til meg, da blir det vel bra. De delskinnsetene trodde jeg var like som de jeg har, bare med skinn i stede for stoff. Kan det stemme?

Er ikke sikker på om di er like i konstruksjonen, men synes de setene er bedere enn de i den forrige bilen, men det er jo også flere reguleringsmuligheter siden setene er elektrisk regulerbar.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på om di er like i konstruksjonen, men synes de setene er bedere enn de i den forrige bilen, men det er jo også flere reguleringsmuligheter siden setene er elektrisk regulerbar.

Det er sant. Blir spennende å se hvordan det til slutt blir. Om Ford noen gang klarer å skaffe den riktige puta. Drevet på i over en uke nå og lett etter riktig del.

Link to comment
Share on other sites

Det er sant. Blir spennende å se hvordan det til slutt blir. Om Ford noen gang klarer å skaffe den riktige puta. Drevet på i over en uke nå og lett etter riktig del.

 

Få tak i delenr selv og sjekk litt selv da. Vet ikkehvem som har Ford på Gjøvik, men min erfaring er at Kveraland bil skaffer deler mye raskere og billigere enn Røhne og Selmer..

Link to comment
Share on other sites

Ford på Gjøvik er Gustavsen Bil, jeg jobber der, og den første puta som kom var riktig i flg ECAT og lappen på emballasjen. Vi sjekka før vi tok ut for vi syntes ikke det ligna, og demonterte tilslutt setet for å være sikker. Ingen av grunnnummerene for ny eller gml del gikk inn i Ecat, og det ble sendt en forespørsel til lageret i Ørebro onsdag morgen . Og jeg tror riktig pute er på plass nå, så ei som ligna i hylla i dag uten at jeg sjekket det nærmere.

 

Bare slik at hylekoret ikke tar av her:)

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Ford på Gjøvik er Gustavsen Bil, jeg jobber der, og den første puta som kom var riktig i flg ECAT og lappen på emballasjen. Vi sjekka før vi tok ut for vi syntes ikke det ligna, og demonterte tilslutt setet for å være sikker. Ingen av grunnnummerene for ny eller gml del gikk inn i Ecat, og det ble sendt en forespørsel til lageret i Ørebro onsdag morgen . Og jeg tror riktig pute er på plass nå, så ei som ligna i hylla i dag uten at jeg sjekket det nærmere.

 

Bare slik at hylekoret ikke tar av her:)

Har kanskje uttrykt meg litt eil her inne. :mellow: Bare så det er sagt. Jeg er kjempe fornøyd med Gustavsen bil på Gjøvik, så det er ikke deres skyld att setet ikke har kommet frem. Det er riktig slik som focusst skriver. Servicen på Gustavsen bil er så bra att jeg gikk 4 måneder og ventet på riktig bil, bare for å kunne kjøpe bil hos de. Så ingen stygge ord om dem.

 

Fikk forresten sms i skrivende stund. Så nå har jeg time og problemet blir forhåpentlivis løst. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dag har jeg fått ny setepute i bilen. Men førsteinntrykket er ikke som håpet, men nå er det kanskje en tilvendingssak igjen. Skjønner fortsatt ikke hvorfor setet ikke er likt på begge sider?? Tror kanskje aldri jeg kommer til å bli helt klok på den bilen!!

 

Får prøve en ukes tid før jeg gjør meg opp en mening.

Akkurat nå føles det i hvertfall som det gamle var bedre. Riktignok etter att Ford hadde satt inn igjen den gamle pute etter første forsøk på å bytte, før de oppdaget att mottatt del var feil.

 

Uansett kan jeg nok en gang glede meg over god service..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...