Jump to content

Stempelringer til Cosworth 24v?


Zykotec

Recommended Posts

Stempelringer til Cosworth 24v ? Noen sjans for at Ford har liggende :P

Ev. er det stor forskjell fra vanlig 12v ? (ser ut som oljering og øverste ringen er ganske lik...)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Stempelringer til Cosworth 24v ? Noen sjans for at Ford har liggende :P

Ev. er det stor forskjell fra vanlig 12v ? (ser ut som oljering og øverste ringen er ganske lik...)

Har du hørt med sylinderverkstedene rundtom?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...

Jeg betalte 208 pund inkl. frakt, som jo forsåvidt ikke er småpenger, men jeg håper det er verdt det. Det var dog før de fikk prisene på nettsia si. Er jammen greit å ha monopol :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Neida , men synes 2500,- + frakt er mere enn nok for noen stempelfjærer.

 

Pokker , tror jeg begynner med treskjæring og rosemaling i stedet for bilhobby!

Sjekk denne: http://www.summitracing.com/parts/SLP-E-481K/

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Når man ser på prisnivået i USA kontra griske nassersister i Europa, så er det en klar fordel å ha en motor som også brukes "over there".

 

Ford V6 er ett eksempel på en slik så det er ingen grunn til å sløse.

 

Det absolutt auler med 1/2 feite lommemenn og svindlere som forsøker å bli milionær på hver eneste kunde så skeptisk og passe gjerrig er gode egenskaper!! :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hm , da må jeg måle ringspor i morgen.

Går dette , så får du stor stjerne i boka!

 

(Ja , jeg er gjerrig , men da kan jeg beholde bilhobby'n selv om jeg forsørger familien.)

 

Forsøkte bare å trekke litt på deg.. :) Man er ikke gjerring selv om man ikke kaster penger etter den første og beste som har deler.. Det er flere av oss som har en normal jobb + familie som skal forsørges, så da MÅ man snu litt på kronene for å få noe ut av denne hobbyen.

Link to comment
Share on other sites

Det beste er nok bare å ta tida til hjelp, kjøpe en del i året etc. Brukte vel et år på å leite, prute og handle brukte deler til min motor, så da jeg fant ut at Boostperformance var de eneste som kunnen skaffe stempelringer uten at jeg var nødt å leite mer eller måle noenting, så kjøpte jeg de nesten uten å tenke meg om :P Nå mangler det bare at de jeg maser på som skal plane toppene mine klarer å få tid til det :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det var nesten riktige fjærer.

Oljefjæra på BOA er 3mm , så her må det supleres med andre oljefjærer eller dreie opp sporet i stemplene til 3,5mm.

 

Forsøkte bare å trekke litt på deg.. :) Man er ikke gjerring selv om man ikke kaster penger etter den første og beste som har deler.. Det er flere av oss som har en normal jobb + familie som skal forsørges, så da MÅ man snu litt på kronene for å få noe ut av denne hobbyen.

Alt i orden.

Synes det er morro å få mye ut av hver krone , selv i perioder med større kontobeholdning.

 

Motor med 200hk+/- for ca 10000,- = Morro.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Det var nesten riktige fjærer.

Oljefjæra på BOA er 3mm , så her må det supleres med andre oljefjærer eller dreie opp sporet i stemplene til 3,5mm.

Motor med 200hk+/- for ca 10000,- = Morro.

Den klart viktigste ringen er den øverste og så kan man vel kanskje si at det avtar nedover?

 

Hvis man kan bruke de to øverste ringene fra settet til Summit, men velger å gå for andre alternativer så blir det jaggu bra sluttpris på oljeringene, evt. kun "ekspanderen". ;)

 

http://www.summitracing.com/parts/SLP-E-481K/

Tynnere ringer inkl. 3,0 mm olje-ekspander:

http://www.summitracing.com/parts/SLP-E-529K/

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at en kombinasjon av de to ringsettene til summit som det tidligere er linket til, vil løse problemet på en grei måte og det til en sum av ca. NOK 1600 ,-

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Subject

93mm Piston rings

 

Discussion Thread

Response (Oscar) 12/08/2010 02:48 PM

Kjetil,

 

Thank you for your e-mail. Unfortunately we do not offer ring set in the sizes you specified. I am not sure were you may be able to locate this set. You may want to check with a dealer or local parts supplier.

 

We appreciate your business.

Thank you,

Oscar

Summit Racing Equipment

Auto-Response 12/07/2010 07:21 AM

Your question has been received. You should expect a response from us within one business day. Responses to Technical questions may take up to 3 business days.

 

Customer (Kjetil Sjøen) 12/07/2010 07:21 AM

Hi , is it possible to buy a combined kit?

I need :

1.ring :1,6 mm

2.ring :1,75mm

Oilrings: 3mm

 

Best regards ,

Kjetil

-------------------------------

 

Og ikke le av engelsken min!

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...