torstein Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 På Søndag så startet jeg cosworthen min. Men følte jeg fikk fryktelig lite bensintrykk. Har en sånn måler:http://cgi.ebay.co.uk/BLUE-RS-TURBO-COSWOR...id=p3286.c0.m14 Når den sviver på tomgang så står den på ca 10 psi. Må vel være alt for lite?Har cosworth bensintang med orgianal bensinpumpe og filter. med 8mm bensinrør begge veier. Viss jeg kobler av bensinreturen å blokkerer for bensinen så stiger trykke opp til 40-50 psi. Klarer ivertfall ikke å holde imot lengre da. Kan det være at pumpa mi er dårlig? dårlig jord/strøm til pumpa? tett bensinfilter?
Åshøgda-raceway Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 koblet regulatoren riktig? på tomgang bør du ha ca50psi. får du ikke justert opp trykket mer 10 psi?
RS 1000 Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 På Søndag så startet jeg cosworthen min. Men følte jeg fikk fryktelig lite bensintrykk. Har en sånn måler:http://cgi.ebay.co.uk/BLUE-RS-TURBO-COSWOR...id=p3286.c0.m14 Når den sviver på tomgang så står den på ca 10 psi. Må vel være alt for lite?Har cosworth bensintang med orgianal bensinpumpe og filter. med 8mm bensinrør begge veier. Viss jeg kobler av bensinreturen å blokkerer for bensinen så stiger trykke opp til 40-50 psi. Klarer ivertfall ikke å holde imot lengre da. Kan det være at pumpa mi er dårlig? dårlig jord/strøm til pumpa? tett bensinfilter?Ja det er det. Hvis du tar av slangen mellom plenum og BTR når bilen går på tomgang skal bensintrykket stige til ca. 52 psi. Hvis du stopper motoren og blokkerer returen med f.eks en slangestuss og en skrue og drar en ledning fra batteriet pumpen så skal bensintrykket øke til minst 80 psi. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
torstein Posted January 25, 2010 Author Posted January 25, 2010 koblet regulatoren riktig? på tomgang bør du ha ca50psi. får du ikke justert opp trykket mer 10 psi? Har prøvd å koblet begge veier å blir samme resultat begge veier. Ja det er det. Hvis du tar av slangen mellom plenum og BTR når bilen går på tomgang skal bensintrykket stige til ca. 52 psi. Hvis du stopper motoren og blokkerer returen med f.eks en slangestuss og en skrue og drar en ledning fra batteriet pumpen så skal bensintrykket øke til minst 80 psi. Det er pga vakumet du tenker på? Når pumpa sviver når bilen ikke sviver så er det også på 10psi. Men må rett å slett prøve litt. Man kan vel ikkje gjør noe feil når man kobler opp bensinslangan? Det har ikke noe med hvordan eg har koblet inn / ut bensin på railen? Har koblet inn bensin foran å ut bak på toppen.
torstein Posted January 26, 2010 Author Posted January 26, 2010 retur er foran på railen ja:) Okei. Må prøve litt når eg ska heim.
xXx Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 er ikkje bensin tykks regulatoren din som har tatt kveld da ????har opplevd det ett par ganger selv.burton selger ny;) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
torstein Posted January 26, 2010 Author Posted January 26, 2010 er ikkje bensin tykks regulatoren din som har tatt kveld da ????har opplevd det ett par ganger selv.burton selger ny;) Flunk ny.
Escort RST WRC Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Er jo ikke akkurat det beste på markedet slike regulatorer som den du har der da.Kan jo godt tenkes at det er noe galt med den.Er også viktig å koble seg på railen på rett plass. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
torstein Posted January 26, 2010 Author Posted January 26, 2010 Er jo ikke akkurat det beste på markedet slike regulatorer som den du har der da.Kan jo godt tenkes at det er noe galt med den.Er også viktig å koble seg på railen på rett plass. Jepp. Prøvde å koble av retur slangen å sette den oppi ei bensinkanne. Den fylte seg egentlig nokså fort ja. Men da skal bensinen inn bakerst på railen så skal bensintrykk regulatoren sitte på retur bensinen å blokkere bensin for å bygge opp trykk? Trodde det skulle være sånn at den sto forran for å hindre for at det ble for mye trykk inne i fuel railen. Stemmer dette? Ja denne regulatoren er en billig sak, så kan prøve med noe skikkeligere.
Åshøgda-raceway Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Men da skal bensinen inn bakerst på railen så skal bensintrykk regulatoren sitte på retur bensinen å blokkere bensin for å bygge opp trykk? helt riktig
torstein Posted January 26, 2010 Author Posted January 26, 2010 Men da skal bensinen inn bakerst på railen så skal bensintrykk regulatoren sitte på retur bensinen å blokkere bensin for å bygge opp trykk? helt riktig Hehe. Ok. hadde en følelse for at bensinen gjikk litt lett gjennom ja. Men da er vel egentlig denne løst. Noen som veit om det er noe forksjll på hvor bensin skal ut å inn på trykk regulatoren da?
Åshøgda-raceway Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 på den du linker til? da skal den inn på siden og ut under.
torstein Posted January 27, 2010 Author Posted January 27, 2010 på den du linker til? da skal den inn på siden og ut under. OK. Var hjemme å prøvde litt igjen idag. Men får fortsatt ikke så mye mere trykk. Hvis jeg prøver å skru igjen så sank bare trykket til 0. hvis den var heilt åpen så var trykke på 10 - 20 psi. Så kan hende at det hjelper å bytte om som du sier. Så får prøve det også. Hvis ikke så er vel kansje pumpa for dårlig.
RS 1000 Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 (edited) Hehehehehehe, Djeeesusss!!!Kjøper man noe bling bling drit med stort fokus på prisen, så får man ofte som fortjent. "This high performance competition race car Fuel Pressure Regulator from Mc Gill Motorsports is a suitable for use with normally aspirated (carburettor) ,Turbo Charged or Supercharged cars and is offered at the lowest price on E Bay" Edited January 27, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
torstein Posted January 27, 2010 Author Posted January 27, 2010 Hehehehehehe, Djeeesusss!!!Kjøper man noe bling bling drit med stort fokus på prisen, så får man ofte som fortjent. "This high performance competition race car Fuel Pressure Regulator from Mc Gill Motorsports is a suitable for use with normally aspirated (carburettor) ,Turbo Charged or Supercharged cars and is offered at the lowest price on E Bay" er klar over dette. men det som er rart er at hvis eg blokkerer returen så blir det steike så mye trykk. så meine jo på at det ikkje er noe galt med regulatoren.
Åshøgda-raceway Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 er nok regulatoren som ikke klarer å holde på trykket. ellers er det måleren som er på jordet.vet en kompis hadde slik men måleren viste helt feil
a.nilsen Posted January 27, 2010 Posted January 27, 2010 er klar over dette. men det som er rart er at hvis eg blokkerer returen så blir det steike så mye trykk. så meine jo på at det ikkje er noe galt med regulatoren.Les det du har skrivd her engang til... Det du sier er at pumpa leverer "steike så mye trykk". Dvs den er ok. Det vil igjen si at regulatoren du har ikke er bygd for å jobbe i på område du trenger.Om jeg ikke har missforstått det du har skrivd... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted January 28, 2010 Author Posted January 28, 2010 Les det du har skrivd her engang til... Det du sier er at pumpa leverer "steike så mye trykk". Dvs den er ok. Det vil igjen si at regulatoren du har ikke er bygd for å jobbe i på område du trenger.Om jeg ikke har missforstått det du har skrivd... lurde på om ut / inn bensin går feil vei på selve regulatoren. må prøve dette før eg gjør noe mere.
rubenl Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Inn på siden og ut nede.Har en regulator jeg prøvde på ist'n min som faktisk ga meg 0.3-0.4psi, strengt tatt ikke det engang. Prøvde å kople den alle mulige veier men den var defekt. Monterte org regulator, fikk 2bar på tomgang og 2.5bar på litt turtall.Ville ha funne en annen regulator og prøvd, finnes jo en del nye defekte varer på markedet.
a.nilsen Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Er som sagt her inn i siden og ut i bunn som er standarden ja. Kan være defekt eller ikke egnet for innsprut, men gasser.Om du tar tur røret fra tank til bakre tilkobling på railen, fra fremme uttak på railen til siden på regulator og fra bunn på regulatoren til retur røret til tank skal det være riktig. Om ikke og du har konstatert at pumpa leverer stabilt høyt trykk er det ingen særlig tvil. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted January 28, 2010 Author Posted January 28, 2010 står jo rs turbo, cosworth ++++ på den da. Synest det er så rart at når eg holder fingeren forran retur bensinrøret så bygger trykke opp mot 5 bar til jeg ikke lengre klarer å blokkere. Men må nesten prøve litt mere før eg kan sei noe mere.
Escort RST WRC Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 står jo rs turbo, cosworth ++++ på den da. Men så koster den 200kr også da!Unnskyld meg, men man forventer vel ikke noe stabile greier til 200kr?Er en viktig del det er snakk om, som faktisk bestemmer hvor mye fuel du skal få i forhold til turbotrykket.Altså en essensiell del i innsprøytningssystemet. Da syns jeg det er en jævl* korttenkt løsning mtp. hvor viktig del det er snakk om.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
bard Posted January 28, 2010 Posted January 28, 2010 Synest det er så rart at når eg holder fingeren forran retur bensinrøret så bygger trykke opp mot 5 bar til jeg ikke lengre klarer å blokkere.Det synes ikke jeg er rart. Da er det fingeren din som regulerer trykket. Så lenge fingeren klarer å blokkere høyere trykk enn regulatoren vil ikke regulatoren ha noe funksjon. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now