Jump to content

Mulig å klone/kopiere mkIII-nøkler.


Guest clovny

Recommended Posts

Har en mondeo 2005 (MKIII).

Mistet reservenøkkel og har nå kun nøkkel med fjernkontrollen.

 

Har forsøkt å lese meg til noen svar og ser man f.eks. kan kjøpe uprgrammerte nøkler på f.eks. ebay og programmere dem via bilen.

Pratet derimot med en låsmester som også kopierer bilnøkler, men han mente det er umulig å programmere nøkler uten låskodene til Ford. Og Ford har ikke sluppet kodene til MKIII enda.

 

Hvilke muligheter har jeg?

Vil låsmester kanskje klare å kopiere/programmere fjernkontrolldelen og startsperredelen dersom jeg skaffer en brukt ford-MKIII nøkkel?

Eller er eneste mulighet å gå til forhandlerverksted og betale ca kr 3000,-?

 

Alle tips mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Koster det virkelig 3000kr for å programmere en nøkkel?

 

 

Fikk akkurat gjort dette til Hundaien til min farmor. Programmet i bilen hadde gått, så startsperren godtok ikke nøkkelen. Nytt program i bilen, samt programmering av 4 nøkler kostet 1800kr på merke verksted.

Link to comment
Share on other sites

Du kan nå kjøpe en nøkkel som ikke har noe elektronikk i seg..

 

Jeg har 1 nøkkel med sentrallås knapper på til min MK3 og fikk laget et par reserve nøkler som bare er plastikk og metall, ikke noe elektronikk.. Disse kostet ikke så mye.. (husker ikke ettersom det var selger som betalte de.. han nevnte summen i en bisetning) en kopi av den hovednøkkelen derimot koster meg ca 1500 - 2000,- hos Ford forhandler.

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Jeg mistet hovednøkkel til min-01 Mondeo og var hos Ford (kvernland bil) og fikk ny.

 

Dette var i 2005 og kostet da for nøkkel kr 822,-

I tillegg måtte de ha bilen inn på verkstedet for å programere kostet kr. 444,-

 

Totalt kr 1266,- ;)

 

Selv i 2005 kroner blir det langt fra 3000,-

RS 2000 -76mod. ( under restaurering )

Mondeo Titanium tdci 2009

Link to comment
Share on other sites

synes prisene er hår reisende . Hadde brukt den lokale ford forhandler og utrykt meg meget sterkt att dette kunne han hjelpe med ,

persolig ville jeg aldri betalt for slik servis ... Men nå er jeg sær ..

Det tar tid for meg å kjøre inn bilen, hente diagnosedataen, koble til, leite fram bilen, hente fram startsperrekoder, logge på fordserver på nettet, og få tilgangskoder til å lage ny nøkkel. Dette er tid som en mekaniker selvfølgelig må få betalt for. Dette trodde jeg folk skjønte i 2010. Og alle firmaer idag vil jo tjene mest kroner, derfor høye ferdigpriser på ting som er vanlig, derav koding av ny nøkkel med startsperre.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

åja. så det sto breda på t skjorta di en gang..er der stadig vekk å handler no deler, hehe.

 

Det stemmer bra, jobber på verkstedet der.

Da får du si ifra neste gang, så blir nok delene og arbeidet billigere.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

høres bra ut, skal huske på det :) referere til deg når jeg prater med kverneland eller hva han på delelageret heter?

Kvernhaugen. Nei, si ifra her først, hvis ikke blir det grining.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at prisen for ny nøkkel ikke er så høy som mine kollegaer på jobb har sagt.

De har derimot gitt meg så mye pepper for at jeg mistet nøkkelen at jeg mistenker de bare har hatt det morsomt på min bekostning, så her skal jeg nok planlegge en liten hevn.

 

Tilbake til topic:

Noen som vet hvordan dette med nøkler og hardware i nøklen henger sammen?

Jeg tenkte muligens å ordne slik at jeg har tre nøkler, litt avhengig av hvordan dette med nøkler og nøkkelkoder fungerer. Jeg lurer derfor på hvordan den 3. nøkkelen kan programmeres?

Klarer bilen å programmere en tredje nøkkel basert på en helt blank nøkkel uten noen nøkkelkoder?

Kan bilen reprogrammere en nøkkel fra en annen mk3 (kanskje den nøkkelen har de nødvendige nøkkelkodene i seg)?

Er det kun forhandler som kan hjelpe også her?

 

Har sendt e-post til Bilia i Oslo om ny nøkkel, men har foreløpig ikke fått svar.

Breda, kanskje jeg kan jeg komme til Lillestrøm og at dere lager meg en nøkkel eller to?

Link to comment
Share on other sites

Breda, kanskje jeg kan jeg komme til Lillestrøm og at dere lager meg en nøkkel eller to?

Møt meg på privaten du, så leser jeg av nøkkelen din. Så lager jeg nøkler og møter deg igjen, med utstyr for å kode opp startsperre.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...