Jump to content

Min Mondeo Titanium S 2010


Norum

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skal du ha utbytte av konfilter må du se til at det får så kald luft som mulig utenfra. Hvis ikke er det bare bortkastet...

 

Jepp det er jeg klar over. Følger med slange for å føre kald luft til filteret.

Ford Mondeo 2010 Titanium S

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vurderer å bestille et, så kan jeg anbefale å gjøre det via bilextra. Jeg bestilte mitt på lørdag som var, og kunne hente det i dag tildlig. Men prisen er kanskje litt billigere fra utlandet?

Ford Mondeo 2010 Titanium S

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vurderer å bestille et, så kan jeg anbefale å gjøre det via bilextra. Jeg bestilte mitt på lørdag som var, og kunne hente det i dag tildlig. Men prisen er kanskje litt billigere fra utlandet?

 

Enda bedre å ringe til Sørensen & Balchen.

Det er de som leverer til Bilextra. Har lager og butikk på Kolbotn , lavere priser og får med eeeen gang :)

Link to comment
Share on other sites

Før jeg begir meg ut på dette med å bytte til konisk filter så har jeg et spørsmål.

 

Hva gjør jeg med med lmm? Noen som har gjort dette før forresten?

 

Du har et problem der.

Normalt så sitter LMM på en slange/rør FØR det kommer til luftfilterboksen, men her ser det ut som du har LMM montert rett i lokket.

har du bestillt åpent filter, eller filter for lukket system? (Er det stort og rundt, eller flatt ?)

Edited by aarnes
Link to comment
Share on other sites

Du har et problem der.

Normalt så sitter LMM på en slange/rør FØR det kommer til luftfilterboksen, men her ser det ut som du har LMM montert rett i lokket.

har du bestillt åpent filter, eller filter for lukket system? (Er det stort og rundt, eller flatt ?)

 

Ja var det jeg også fant ut fort at dette blir et problem.

 

Jeg bestilte meg et åpent filter, men skjønner i grunn nå at et lukket hadde vært å foretrekke, ser ikke helt løsningen på dette med lmm.

Ford Mondeo 2010 Titanium S

Link to comment
Share on other sites

Ja var det jeg også fant ut fort at dette blir et problem.

 

Jeg bestilte meg et åpent filter, men skjønner i grunn nå at et lukket hadde vært å foretrekke, ser ikke helt løsningen på dette med lmm.

 

Skjære i boksen :) slik at du får det røøøøøøøøøøøøøøøøret som lmm sitter på , men boksen bort.

en slik boks kan ikke koste allverden om du skulle trenge en ny en :P

Link to comment
Share on other sites

Du trenger jo ikke og skjære i luftfilter boks lokket. Ordner bare ett nytt rør som du kan skru giveren over på. Det er en kurant løsning så slipper du og kjøpe nytt lokk når du skal sette det tilbake i orginalstand ;)

Ikke no hokkus pokkus med det :D

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Du trenger jo ikke og skjære i luftfilter boks lokket. Ordner bare ett nytt rør som du kan skru giveren over på. Det er en kurant løsning så slipper du og kjøpe nytt lokk når du skal sette det tilbake i orginalstand ;)

Ikke no hokkus pokkus med det :D

 

Det var visst helt feil filter jeg hadde fått i følge bilextra, så da kjøpte jeg bare et innsatsfilter i stedet.

Ford Mondeo 2010 Titanium S

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Drar opp denne tråden igjen.

 

Har i dag bestilt meg nye felger og dekk.

 

Ble disse felgene. Dekkene ble continental csc 5

monaco.jpg

Edited by Norum

Ford Mondeo 2010 Titanium S

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Flott mondis du har :) For min del tror jeg det holder med 40 mm senk. Er avhengi av å kunne kjøre opp til hytta uten å slå nedi som jeg gjorde i helgen og sprakk ene sideskjørtet :angry2: Da får det heller se litt styltete ut hehe.

Ford Mondeo 2010 Titanium S

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...