Jump to content

Slått hull i tanken


OleHenrik90

Recommended Posts

Nå har jeg vært så uheldig og slått hull i tanken så tenkte å bytte ut den da. Så har det seg sånn at jeg skal bytte til IS motor, gir og mellomaksling... så tenkte det at jeg kanskje skulle montert en IS tank også da? Hva er forskjellen på min Dohc tank og IS tanken?

 

Skal turbokonverteres denne IS motoren da, så lurer jo på og få tak på bensinpumpe som fløder mer! Forslag?

 

mvh Ole Henrik

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på de to er vel at pumpa sitter utenfor på istanken, og dohcpumpa sitter inne i tanken. Is tanken har også noe returgreier mener jeg og huske

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på de to er vel at pumpa sitter utenfor på istanken, og dohcpumpa sitter inne i tanken. Is tanken har også noe returgreier mener jeg og huske

 

Okei. Så IS tanken er da bedre med tanke på turbokonvertering eller? Noen forslag til hvor jeg kan få tak i en slik tank? :) Og en annen ting. Påfyllingsrøret... Passer det om hverandre?

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Påfyllingsrøret har passet om hverandre på alle bilene jeg har prøvd. altså mk1/mk2.

Du kan jo vurdere f.eks ei 044 pumpe :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Påfyllingsrøret har passet om hverandre på alle bilene jeg har prøvd. altså mk1/mk2.

Du kan jo vurdere f.eks ei 044 pumpe :)

 

Så jeg kan igrunn kjøpe en ny IS tank fra Ford eller noe og ei ny 044 pumpe så skal det ikke være så mye tjafs for å få det til å funke? :)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det burde funke ja :) Men du burde legge bensinrørene på andre sida av bilen, hvis ikke kommer de opp rett ved eksosen når du får IS-motor. Og det kan fort bli spennende :)

 

Ja det har jeg tenkt til =)

Hvor kan jeg kjøpe nye bensinrør da? ^^

 

Og en annen ting. Tenkte å kjøre en måneds tid til med bilen så det blir litt varmere ute før jeg setter den på bukker og begynner å bytte motor... Men når jeg først skal bytte bensintank så lurte jeg på om jeg kan kjøre med 044 pumpe og IS tank på dohcen?? håper dere skjønte hva jeg mente ^^

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bensinrør = Biltema.

 

Der får du kjøpt i massevis ;)

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

Og en annen ting. Tenkte å kjøre en måneds tid til med bilen så det blir litt varmere ute før jeg setter den på bukker og begynner å bytte motor... Men når jeg først skal bytte bensintank så lurte jeg på om jeg kan kjøre med 044 pumpe og IS tank på dohcen?? håper dere skjønte hva jeg mente ^^

 

Det burde gå helt fint :) Men du må skjøte noen ledinger til pumpa og diverse, samt skaffe/lage braketten som bensinpumpa henger i under bilen :)

Tilførsel/retur kobler du bare med gummislange fra pumpa til der slangene står nå :) Husk å koble deg inn før filteret da.

Link to comment
Share on other sites

Det burde gå helt fint :) Men du må skjøte noen ledinger til pumpa og diverse, samt skaffe/lage braketten som bensinpumpa henger i under bilen :)

Tilførsel/retur kobler du bare med gummislange fra pumpa til der slangene står nå :) Husk å koble deg inn før filteret da.

 

Hvordan vil det gå med bensintrykket da? :)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det har du vel bensintrykksregulator til? :)

 

Sant nok ! x)

 

Men noen som har peiling på hva en ny IS tank koster?? Mekonomen kan skaffe ser det ut til.. Ford kan vel sikkert også, men dyrere antagligvis? ^^

 

Og 044 pumpe kjøper jeg fra? :)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alltids noen her inne som selger IS-tank også, i varierende stand selvfølgelig :)

 

909motorsport.no selger 044 pumpe :)

 

Så de også hadde en walbro pumpe... Noe billigere... er den også noe dårligere? Hvorfor er den såppas mye billigere? :)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

sånn jeg gjorde på cossien ihvertfall var:

10mm bensinrør på biltema. tur/retur. og eksosklemme fra biltema som man setter rundt pumpa og borer dette opp i chassiet. da sitter pumpa som F. ikkeno brakett eller noe tull =) kjempeenkelt. Bare legg noe i mellom pumpe og karosseri, ellers blir det noe mer støy =)

ikke gidd å kjøp ny tank da :P det koster sikkert. er nok noen her inne som hugger IS'ne sine. bensintank ga jeg 500kr for

Link to comment
Share on other sites

sånn jeg gjorde på cossien ihvertfall var:

10mm bensinrør på biltema. tur/retur. og eksosklemme fra biltema som man setter rundt pumpa og borer dette opp i chassiet. da sitter pumpa som F. ikkeno brakett eller noe tull =) kjempeenkelt. Bare legg noe i mellom pumpe og karosseri, ellers blir det noe mer støy =)

ikke gidd å kjøp ny tank da :P det koster sikkert. er nok noen her inne som hugger IS'ne sine. bensintank ga jeg 500kr for

 

Hva slags rør er detta? ^^ Leita på biltemas nettside, men fant ikke noe! Link?

 

Angående pumpe så har jeg sett en del i sverige bruker disse walbro pumpene eller hva de heter. Er det noe tess? Eller er bosch sin 044 å foretrekke? :)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bruker en gammel. Den vries bare av, som et vanlig lokk med gjenger ;) Det ligger ei gummipakning i mellom tanken og målern. Kontroller at den ser bra ut.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Bruker en gammel. Den vries bare av, som et vanlig lokk med gjenger ;) Det ligger ei gummipakning i mellom tanken og målern. Kontroller at den ser bra ut.

 

Hvor skal jeg få tak i denna gamle da? ^^

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...