twin turbo Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Escort RST WRC Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 Først og fremst bør du få den kontrollert mtp. at den har stått så lenge i ro.Er nok en del ting som bør gjøres før du kan sette den i og vri om nøkkelen Det viktigeste er at du tenker på hvordan du vil at motoren skal fungere, hvilken motorkarakter du vil oppnå.Og deretter velger turbo, kammer etc. ut fra det. Og da er det enklere for folk å gi råd også, siden man da vet hva du vil ha utav motoren din Og ang. Wolf-motor. Hvilken info har du om denne? Jeg har en Wolf-bil, og etter det jeg har fått av info er innmaten 100% lik som en vanlig Cosworth. Kun forskjeller på dyser, eksos o.l., altså utvendige deler. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
twin turbo Posted May 6, 2010 Author Posted May 6, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
twin turbo Posted May 6, 2010 Author Posted May 6, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
JHS Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Høres ut som en oppskrift for havari spør du meg... Godt og blandet, ukjente ting og lett blanding av ymse. Do it once, do it right Har Svein bygd motoren så er det jo greit og ringe han og høre hva han mener. Hvis det er 10 år siden han bygde den så husker han vel neppe den eksakte motoren, men noen formeninger har han nok sikkert.
twin turbo Posted May 6, 2010 Author Posted May 6, 2010 motorportdysene var mappet mot hjernebox som vart stjålet før eg kjøpte motor. dyser er er bra men er grådyser som skal i nå. flower anten 364,3 eller 493.1 på 3bar bensintrykk da det kun er to forskjellige motorsportdyser. husker ikkje for øyeblikket hvem av dei eg har. trehjulsykel
as. Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 (edited) Grå dysene`s nr. sluter vell på 403. og leverer 511 mener jeg å huske. Bremset lett porta orginal 2wd motor med 4wd ex manifold og stor cooler til 300 hjul hk. på 1,5 bar med orginal t-34escort cosworth turbo og grå dyser i 2002. funka bra det, men det var mye trøbel med at motoren surna ved tomgang og pen kjøring, bytta til mer moderne simens dyser og ble da kvitt det problemet. Det ble forøvrigt kjørt med samme chip, kun justert bensin trykk.Vil ikke anbefale gråe dyser til annet en fullgass kjøring. Edited May 6, 2010 by as.
twin turbo Posted May 7, 2010 Author Posted May 7, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Jan300 Posted May 7, 2010 Posted May 7, 2010 (edited) Grådysene bra de.En dårlig chip gjør at motoren surner,ikke dysene sin feil. Edited May 7, 2010 by Jan300
twin turbo Posted May 9, 2010 Author Posted May 9, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Tore_TJ Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 to typer tps. p8/l8 heter vel 09 så vidt jeg vet. står stempla på tpsen din det..
twin turbo Posted May 9, 2010 Author Posted May 9, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now