Jump to content

Escort Cosworth Motorsport


RstS2

Recommended Posts

Hei.

Ja bilen er tilsalgs igjen. Jeg tok bilen i bytte mot en annen for en stund tilbake. Bilen hadde da diverse problemer med bremsekraftforsterker, servo, og diverse andre ting. Bilen begynner nå å bli komplett igjen, har et par småting som står på lista enda, men er fullt brukbar. En meget heftig bil.

Jeg hadde aldri planer om å ha denne bilen lenge, da jeg har har andre planer. Begynner med lappen på sykkel nå, så derfor selges denne.

Etter min mening er dette en av de hefigste escos jeg vet om, med tanke på utseende. Bilen er ikke 100% strøken i lakken, men ikke noe rust, og er hel og fin.

Om noen vurderer bilen, så kikk på tråden Lowman lagde når har bygget opp denne. der er det plenty bilder av bilen og beskrivelse på hva som har blitt gjort.

Desverre så har ikke bilen de gromme bremsene lengere, men har fått ei ny Fix-it kasse og ny clutch. Motoren er også mappet og bremset.

Det står orginale kammer i motoren, dette begrenser effekten noe, men gjør bilen kjørbar.

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Motor er mappet til 1.6bar og turtallsperre på 6500rpm. Dette da forrige eier ville ha en bruksvenlig og holdbar bil. Men ser på kurvene at de gikk oppover, så det er helt sikkert mer å hente på mer ladetrykk og litt mer turtall.

Men fungerer perfekt til bruk etter vei.

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Smart utsagn, hva i all verden for slags forklaring har du bak den teorien.

 

Hvor høyt ladetrykk tror du en std motor tåler?

 

Er det en standard motor med gr.a pakning og orginal 200 blokk så kan du greit kjøre 2bars trykk med en 3071 ... og helt sikkert mer også !

 

edit : så den hadde JE stempler også og da kan man greit tømme den turboen der og fortsatt ha god margin..

Edited by Stianwang
Link to comment
Share on other sites

Smart utsagn, hva i all verden for slags forklaring har du bak den teorien.

 

Hvor høyt ladetrykk tror du en std motor tåler?

 

Eg kjører med samme turbo - original motor... samme mann så har porta toppen...ganske likt oppsett men med 1,9 bar - kjørt i to år uten problemer nå...så opp dit kan en hvertfall justere :)

 

Så forklaringen min er "praksis".... ingen teori ;)

 

(innlegget mitt var vel mest myntet på den siste linjå han skreiv...der det ser ut så han tror at originale kammer ikkje kan gi mer effekt...)

Edited by joe
Link to comment
Share on other sites

savne denne bilen her ja.

men var da litt av en drømmepris.

 

eller ikke drømmepris sånn sett..men den har vel steget endel i pris siden jeg solgte den.men jeg måtte selge fort så da ble desverre prisen deretter.

 

forøvrig kunne vel selger tatt noen egne bilder til salgs anonnsa synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

heysann der

 

nei det var ikke det.hadde en slik motor for hånd da jeg ble lurt ved et delekjøp av motorblokk.

men den ble aldri fullført den handelen med den mountune motoren.

men bilen min har gått med als ja på det andre datasprute som sto i.og kobla det opp med det nye sprute også,men kjørte aldri med det .

:)

Link to comment
Share on other sites

diffen på denne bilen har egentlig samme inmat som orginalt.men det er shot peenede drev..alså alle overflater er smootha ut så det er mindre fare for at drev brister og ryker.og det ble satt i nye lagre..og det er satt i pin bolter til lokket..ikke bolter som orginalt.og det er 909 forsterkingsplate mellom lokk og hus:)

Link to comment
Share on other sites

takk for det ron:)tar da litt kred siden jeg har bygga:)hehe

 

ja er jo huset som ofte er svakt..så det hjelper med den plata og at man har pinbolter istedenfor di vanlige 6 mm boltene som står i orginalt.

Link to comment
Share on other sites

Shot peening er vel også for å ta spenninger ut av metallet? Er vel huset som er det svake leddet uansett så den forsterkningsplata gjør nok susen :)

 

forsterkningsplata?

 

Noen som gidder å ta seg bryderiet med å forklare?

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

det er montert en stål plate mellom lokket på diff huset og selve diffhuset.dette er for å stive av huset..så det ikke "sprenger" ut på sidene ved hard belastning.ligger som en "sandwich" mellom diffhus og "bunnpanne"lokket til diffhuset.

Link to comment
Share on other sites

savne denne bilen her ja.

men var da litt av en drømmepris.

 

eller ikke drømmepris sånn sett..men den har vel steget endel i pris siden jeg solgte den.men jeg måtte selge fort så da ble desverre prisen deretter.

 

forøvrig kunne vel selger tatt noen egne bilder til salgs anonnsa synes jeg.

 

Prisen er satt dit en slik bil med dette oppsettet og deler bør ligge, etter min mening.

Sorry for å ha stjelt bildene dine Lowman, burde selvfølgelig spurt først, men når det ligger så mange bra bilder ute på forumet her, så var det enklere en å ta nye. Men har palner om å ta nye og legge ut, må bare få vaska og polert bilen først.

 

Når det er sagt, så er bilen avsatt til en kar fra Stryn. så det virker som om denne havner der om ikke så lenge.

Må bare si at dette er en fantastisk bil, og skjønner at du ikke solgte den med et smil Lowman. og nå er den enda mer komplett med ei skikkelig girkasse og clutch.

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...