Jump to content

Pluggen hoppa ut under pådrag?


kimmler

Recommended Posts

Hadde fult pådrag på 3gir og skulle til og gire om, Men pina steike der smalt det ja. :mellow: Ser at den har kasta ut tennpluggen, Men forstår for d første ikkje korleis den klarte det, For eg gjekk over og kjendte på alle pluggene sistgang eg brukte bilen. Men den vil ikkje bli skrudd fast engang nå. Virker som "hullet" er for stort :blink:

så imorra blir det og plukke det fra kvarandre og se.

er sierra 4x4 cosworth. Med 330 opsett btw.

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

Prøvde med en annen plugg ja, ville ikkje på plass den heller. Gjengene på pluggen er fine, er nye. Men får man gjenge oppigjenn toppen vist det er der problemet ligger..?

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

Ett problem at de fleste trekker til pluggene for hardt i alu topp ja.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

jupp, der var det ingen gjenger igjenn, så demontering har begynt for fult... må eg ha helicoil på alle sylindrene da eller??, og kven selger det? Er ingen mester mekaniker, men lærer meg litt etterkvart :)

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

hvorfor skal du demontere? helicoiler kan settes i uten å demontere dersom en klarer å forsikre seg om at det ikke havner spon ned på stempelet.

er flere som selger. astrup, tess og diverse grosister av skruer og tilbehør.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Er derfor eg demonterer. Vil ikkje ta sjangsen på at det ligger spon nedi. Heller vere på den sikre siden, en og gå på en smell. så får eg byttet litt pakninger rundtomkring, kommer litt olje ut enkelte plasser..

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

Husk når du skal ta av toppen, du gjør det sinnsykt mye lettere for deg selv viss du lar turbo og manifold, og innsug henge fast på toppen til du har tatt den ut, og heller demonterer alt rundt. Mye enklere enn å demontere alt når motor er komplett :)

 

Lykke til :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Husk når du skal ta av toppen, du gjør det sinnsykt mye lettere for deg selv viss du lar turbo og manifold, og innsug henge fast på toppen til du har tatt den ut, og heller demonterer alt rundt. Mye enklere enn å demontere alt når motor er komplett :)

 

Lykke til :)

 

 

takk for tips :) bra eg faktisk bare har demontert alt rundt og latt det du nevner henge igjenn da, Sparte eg meg litt jobb :) hehe

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

Husk når du skal ta av toppen, du gjør det sinnsykt mye lettere for deg selv viss du lar turbo og manifold, og innsug henge fast på toppen til du har tatt den ut, og heller demonterer alt rundt. Mye enklere enn å demontere alt når motor er komplett :)

 

Lykke til :)

En som har sett på wheeler stealers nå :P

Link to comment
Share on other sites

En som har sett på wheeler stealers nå :P

 

Skulle nesten gitt tilbakemelding til de på at det er den mest tungvinte måten å ta ut en Cosworth-topp noen gang! :lol:

Så jo helt dumt ut :)

 

Så Kimmler, viss du går inn på Youtube-tråden på media-forumet og ser etter Wheelers Dealers episoden om Sierra Cosworth, så ser du hvordan du absolutt ikke skal gjøre det hehe :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Skulle nesten gitt tilbakemelding til de på at det er den mest tungvinte måten å ta ut en Cosworth-topp noen gang! :lol:

Så jo helt dumt ut :)

 

Så Kimmler, viss du går inn på Youtube-tråden på media-forumet og ser etter Wheelers Dealers episoden om Sierra Cosworth, så ser du hvordan du absolutt ikke skal gjøre det hehe :P

 

hehe :) der var den sett, såg tungvint ut.. trur eg gjør det på deres måte ja, eller har gjort. :smartass:

 

afff, føler meg som en grønnsak her eg sitter,,, skal bestille helicoil. Men finner ikke :whistling: hadde noen gidda og lagt ut en link. ??

Edited by kimmler

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

Prøvt å spørre etter løsgjenger på nærmeste bilverksted kimmler? :P

 

hehe, nei :P driver dere me slike "avanserte" greier der da :P da plukker du ut til meg imorra og ringer meg ;)

Kjør hardt, Kjør stil. Kjør post-bil

Link to comment
Share on other sites

vanlige bilverksteder i dag er amatører på alt utenom å bytte deler, og trykke på datamaskina virker det som desverre <_< Er nesten ikkje noen som faktisk vet noe om bil og "old school" reprasjoner lenger, er liksom kjøp nytt uansett, er liksom umuli å reparere noe som helst. Litt offtopic men sånn er det bare hehe. Men har du ikkje eit anna verksted eller annlegsverksted eller lastebil litt mer i ein bakgård, er ofte sånne litt mindre og gammeldagse som har ting som er utenom orginal delekattalog.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...