Jump to content

Interesse for gruppekjøp av turbo "sovepose"?


Cosworth Racing1

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er ingen turbo ekspert, men har hørt lagrene ikke har godt av disse, blir for mye varme som ikke slipper ut. Kanskje KH Turbo eller noen andre kan svare bedre?

 

Har aldri hørt det før da men.. Er ihvertfall mange som bruker dette i utlandet, så det må jo gjøre nytten sin ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

sett en frist for når man må ha bestemt seg a? 1. sep?

 

Ja ser ut til at det er bra interesse for kjøp, så da kan vi godt sette 1 september som frist for å være med :)

 

Men noen som har forslag til hvordan vi skal ordne betaling?

Som sagt tidligere har jeg fått momsregning èn gang tidligere ved kjøp av disse turboposene.

Er jo dumt for min del, hvis alt skal gå gjennom meg, at ingen betaler moms, og plutselig sitter jeg der med momsregningen og skal kreve inn pengene for en haug med folk..

 

Noen forslag? :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Få en frakt quote fra han du kjøper av på hvor mange du skal ha. så legger du til moms, deler opp på antall, da får du hvor mye hver enkelt vil koste. ender det opp med at du ikke betaler moms.. fint for deg :)

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Få en frakt quote fra han du kjøper av på hvor mange du skal ha. så legger du til moms, deler opp på antall, da får du hvor mye hver enkelt vil koste. ender det opp med at du ikke betaler moms.. fint for deg :)

 

Enig.

 

Legg også på frakt innen Norge.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

finni ut hvordan det blir med actuator-staget?

 

Har vært på bra vær i helgen at jeg har vært på hytten ;)

Skal en tur i lokalet i morgen, så skal se litt på det da :)

 

Få en frakt quote fra han du kjøper av på hvor mange du skal ha. så legger du til moms, deler opp på antall, da får du hvor mye hver enkelt vil koste. ender det opp med at du ikke betaler moms.. fint for deg :)

 

Frakt Quote, vil det si prisen han må betale for å sende dette?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

kan det konstateres av noen som vet??

 

Ja det vil jeg gjerne også vite! Det skal godt gjøres å komme frem til en konklusjon at turboen røk pga varmebeskyttelse.. Er en haug andre ting som gjør at en turbo ryker når den først gjør det! Folk kan synse og tro mye..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hvis det kan bekreftes at de fugerer med intern WG vil jeg ha 3 stk small

 

Skal se om jeg ikke får den til å passe på intern også. Gjør regning med at det ikke er noe problem.

 

Må visst ta en sånn pose med meg og prøve på en annen bil. Er tre Cosworth'er i lokalet, men alle har ekstern wastegate.. hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg prøvd å tre "posen" over en turbo fra en vingebil med original manifold. Det lå wastegate-staget sikkert 1 cm over turboen, så det var helt umulig å få den under staget.

 

Tipper du trenger cirka 2-3 cm klaring for å få denne rundt.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...