Jump to content

Felger til Focus 1.6


andish

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Skal snart gå til innkjøp av min første bil, og valget falt på en blå Ford Focus 1.6 2001. Det er denne . Planer for bilen er nye felger, hvite/svarte blinklys, soting og muligens senk. Noe mer jeg bør gjøre?

 

Hvilke felger vil se bra ut på den?

 

Selv har jeg sett på disse og disse. Vil helst ha 17" men pappa og bror tror det blir for ukomfortabelt. Men er ganske bestemt på 17".

 

Tror dere det blir pent? Hvordan er det å kjøre med 17" felg?

Link to comment
Share on other sites

Ikke hør på faren din. han er sikkert sånn som skal ha 185/70-13 dekk/felg?

17 med 214/40 dekk e.l trur jeg blir kjempe bra:) få på effekt anlegg med en eller kanskje 2 stusser om det går.

Og et kon filter:) Lag gjerne en prosjekt tråd.

 

17" felger går fint å kjøre med så lenge du holder deg til riktig innpress, og vettug dekk dim.

Sjekk spissing for du kan merke at bilen kan spore og "kjøre litt der den vil selv" hvis spissing er litt ****.

 

Ellers finner du mye felger på finn.no og autodb.no. Samt her inne.

 

Lykke til:)

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

 

Har ikke så mye peiling på effektanlegg, filter osv. Hva menes med spissing?

 

De felgene var ikke så verst, Trond_V. Skal vurdere det litt. Pleier det å være salg på sommerdekk/felger på høsten?

 

Hvor finner jeg hvite blinklys? CZT er utsolgt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

 

Har ikke så mye peiling på effektanlegg, filter osv. Hva menes med spissing?

 

De felgene var ikke så verst, Trond_V. Skal vurdere det litt. Pleier det å være salg på sommerdekk/felger på høsten?

 

Hvor finner jeg hvite blinklys? CZT er utsolgt.

 

Spissing går på hjulstililngen på bilen.

 

Effektanlegg og filter. Da regner jeg med du tenker på luftfilter. Kjøp innstas, ikke åpent. Du tjener lite og ingenting på åpent filter i en bil med original motor. Faktisk kan du risikere å tape effekt.

Effektanlegg. Tjaa...hadde kjøpt en effektpotte, så har du lyden.

 

Godt mulig det er salg på felger/dekk nå på høsten, men husk på at dekk er ferskvare, så å ha helt nye dekk liggende opptil 6mnd i garasjen er dårlig butikk.

 

Er ikke meningen å være belærende og overlegen. Kun ment som gode råd, basert på egne erfaringer. :)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Nevnte bare effektanlegg og filter pga. inleggene over. Syns det er litt harry når bilen har en lyd som ikke passer til motoreffekten, så blir nok ikke effektpotte.

Okey, får håpe det er felger på salg da ;)

 

Takk for hjelp!

 

Noen som vet hvor jeg får tak i hvite blinklys til focus?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

kjøp deg en sånn ende stuss du sveiser på med et utseende du liker. så får du den sveist på den originale bakpotta. da får du utseende uten den grove lyden som ikke passer motor effekten.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Har akk kjøpt DENNE å her er det 205/45-17, mener denne er orginalt senket.

 

Her er det ikke noe å si på comforten (kan jo ikke samelignes med en 84 granada såklart) -

 

Finner mye snadder til disse i UK, si ifra hvis du skal ha noen linker , bare PM meg det....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Riktig pen bil, men er enig i at den trenger noen sprekere felger.. ;-)

Den ene felgen du linket til som det står data på, er feil boltsirkel...bare nevner det så du ikke ender opp med felger du ikke kan bruke. Sjekk i vognkortet, der står også minimum innpress du skal ha på felgene. Hvis du endrer innpress med mer enn 7.5mm per felg blir ikke Biltilsynet fornøyd, for du kan max endre sporvidde med 15mm uten at du må vise bilen og legge frem TUV-papirer på at dette er godkjent på bilen.

Ellers, 17" felg skal ikke være noe problem i det hele tatt (så lenge rulleomkretsen på hjulet er innenfor grensen), Ford sjøl leverer jo det på Focus.

2011 Focus 5d Titanium X 2.0 TDCi aut.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å glede seg til snøen går bort og jeg kan sette på nye felger og dekk! :D

Har satt inn ny Pioneer-spiller i bilen, og skal snart kjøpe sub. Har sett på denne suben. Den er såppas tynn, at den passer perfekt inn i bagasjen på focusen. Tror dere den vil duge? Hvor stor forsterker må jeg ha?

 

 

takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...