Jump to content

kamvalg på ist


dohcboy

Recommended Posts

ja hehe hadde forventa et par innlegg fra rs1000 til nå så hehe

De to absolutt sikreste tipsene til å oppnå fiasko er:

1. Sette høye mål, begynne prosjektet og så gi opp før man er ferdig. Dette er ganske vanlig.

2. Hør med flere såkalte "forum-eksperter" e.l. og bland sammen rådene fra flere. Også ganske vanlig.

 

Post #12 i denne tråden forklarer hvorfor jeg holder meg unna her da EBB og jeg er uenig om det meste.

Her ett bra eks. som med all tydelighet viser forskjellen. Praktisereren EBB er stolt av resultatet og teoretikeren RS 1000 anser dette som ett skrekkens eksempel. Bremseresultatet, og derfor faciten, ble så vidt jeg kjenner til IKKE lagt ut :glare: ....., men...... :shutup:

 

Her ett klipp-og-lim quote fra ett annet forum. Legg merke til hvor imponert man kan blir over egne ferdigheter og at på topper er utseendet som teller!!! Drit i funksjon bare det SER bra ut.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

så du mener det er fjasko å spørre etter andres erfaringer ??

så du mener at funksjonen ikke er bra ? selv om det ferdige resultatet ser bra ut

var ikke interressert i å høre på teoretikere eller useriøse kommentare. men i ren erfaring fra folk, hvordan di har erfart forskjellige kammer her.

å har du gode eller dårlige erfaringer med forskjellige kammer til ohc så var det ønskeli å høre fra deg,verken mer eller mindre. å har du ikke d så kan du enkelt å greit skrive d,

så viss du mener en fr34 kam er dårlig valg så kan du begrunne dette

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

så du mener det er fjasko å spørre etter andres erfaringer ??

så du mener at funksjonen ikke er bra ? selv om det ferdige resultatet ser bra ut

var ikke interressert i å høre på teoretikere eller useriøse kommentare. men i ren erfaring fra folk, hvordan di har erfart forskjellige kammer her.

å har du gode eller dårlige erfaringer med forskjellige kammer til ohc så var det ønskeli å høre fra deg,verken mer eller mindre. å har du ikke d så kan du enkelt å greit skrive d,

så viss du mener en fr34 kam er dårlig valg så kan du begrunne dette

 

Jeg hadde gått for en standard kam jeg Holder mer enn nok til 400 hk

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

På e85 ja :P dohcboy kjører grønndysesats, med L8sprut, og 98 oktan.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

jo men så har d seg slik at jeg har kjørt med porta topp og orginal kam,å er på utkikk etter en fordholdsvis mild kam ,men igjen med litt mere løft, men igjen en kam jeg ikke trenger å tenke på at jeg får rallytomgang, for d er uaktuelt

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

fr34 kam`n er jo en mild og fin kam med mye løft. og har vist seg at virker fint på ohc turbo. så den er et greit kjøp. men fremdeles er det ikke en turbo kam.

 

catcams sin turbo kam er også en mild og fin kam, har ikke like mye løft som kcfr34 kam`n, men er trossalt en turbo kam. så denne her virker nok bedre for din motor. hvis du har lest en del innlegg av RS1000. så er det milde kammer som han er stor fan av. og ikke "svære greier".

 

personlig så hadde jeg valgt catcams sin turbo kam, pga. nettopp er en turbo kam. og den kamakselen er Nitridherdet og vippearmene har hardmetall innlegg. som gjør at dette kam akselen settet er mere holdbare.

 

catcams kammer får du kjøpt hos mobeck.com

 

 

så lenge du kjøper en kam som er mild og har høyere løft enn org. kam`n så vil det helt klart bli bedre enn med org.kam`n du kjører med nå.

Link to comment
Share on other sites

så du mener det er fjasko å spørre etter andres erfaringer ??

så du mener at funksjonen ikke er bra ? selv om det ferdige resultatet ser bra ut

var ikke interressert i å høre på teoretikere eller useriøse kommentare. men i ren erfaring fra folk, hvordan di har erfart forskjellige kammer her.

å har du gode eller dårlige erfaringer med forskjellige kammer til ohc så var det ønskeli å høre fra deg,verken mer eller mindre. å har du ikke d så kan du enkelt å greit skrive d,

så viss du mener en fr34 kam er dårlig valg så kan du begrunne dette

Nei.

Poenget var at når EBB tar toppen og kombinasjonen kam og topp er viktig og må stemme, så er det smart å høre med ham.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Klaringene står på burtonpower sine sider.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ser veldig ut som et støpenr på en hvilken som helst kamprofil, men sansynligvis orginal. Er nummeret støpt eller preget?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har en kent cam p284 hot turbo profile.noen som har testet denne her inne?

284/292 ca12 mm løft

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...