Jump to content

Min første Ford - 04 Mondeo Ambiente stv


JChE

Recommended Posts

Var til Tønsberg og hentet denne igår, etter å ha fulgt med på finn.no en god stund. Jeg var ute etter en som hadde gått så lite som mulig, og 2004 eller nyere. Og jeg fant bilen min til slutt, hos Autospesialisten i Tønsberg. Bilen har opprinnelig gått i Rogaland et sted, men ble tatt som innbyttebil hos Autospesialisten. Jeg er svært fornøyd så langt :)

 

2004 Ford Mondeo Ambiente, med det mest nødvendige av utstyr. 1,8 bensin med 110hk. 1-eiers bil med 89000km på telleren, og alle servicer fulgt.

Strøken bortsett fra to mikroskopiske bulker, og riper oppå bakstøtfanger.

 

P9081000.jpg

P9081001.jpg

P9081003.jpg

P9081006.jpg

P9081007.jpg

P9081010.jpg

P9081011.jpg

Skaden på døra, ca 1cm i diameter. Resten dere ser er reflekser fra bakken og skoa mine:

P9081004.jpg

Skaden på hjulbuen foran, også knøttliten:

P9081005.jpg

 

interiøret ser grått ut på bildene, men det er sort og helt strøkent. Kameraet mitt suger.

 

Edit: det var visst Ambiente gitt...sånn kan det gå.

Edited by JChE

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som ett bra utgangspunkt dette:) ripene oppe på fanger kan du skjule med å montere på lastebeskyttelsen som de selger hos Ford, i tillegg til å beskytte pynter den opp bilen :)

har du noen planer for bilen?

 

Jøss, så det fins noe å sette på her ja? det var ikke dumt. Hvor mye koster slikt noe, og hvordan ser det ut? Krom eller noe slikt?

 

Det blir ikke mye forandringer på bilen, prøver foreløpig bare å holde den i så god stand som mulig, og ta godt vare på den :)

 

Såg ut som en fin bil det der. Velkommen i Ford gjengen.

 

Er det noe du lurer på rundt bilen finner du svar på omtrent alt her inne.

 

Jo takk, godt fornøyd foreløpig :) Ja jeg har tråla endel rundt her inne før jeg kjøpte denne, måtte ha noen tips.

 

Ser nesten lik ut til min, bare at jeg har 01' modelwhistling.gif

 

Gratulerer med ny bilwink.gif

 

Moro at du har nesten lik bil da, fornøyd du også?

 

Takk for det :)

Edited by JChE

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Moro at du har nesten lik bil da, fornøyd du også?

 

Takk for det smile.gif

 

Eneste som jeg har å utsette på er setene, korsryggstøtten kan ikke taes helt bort slik som på Mk1 så jeg pleier å få litt vondt i ryggen å kjøre langt, men jeg har en ryggskade da...

 

Plassen er det beste, i nesten alle andre biler føler jeg det er trangt inni.

Hadde bare motoren min vært frisk så hadde jeg vært stor fornøyd, nå går den som en kjerringbil og drikker suppe som bare det...

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Slet med det samme i min 06 mod en periode, helt til jeg innså att setene er laget for å sitte RIKTIG i. Legg råne (ungdoms) stillingen til side, rett deg skikkelig opp i stolen og sitt som en prest. Kjempeuvant er periode. Så blir du vant til det, og etter hvert vil du oppdage alle de posetive effektene dette har. Som att du for eks føler bedre alt som skjer i bilen.

 

Jeg hadde også refferanse til en mk1 og syntes det var helt ******.

 

Nå er 06 mondeoen byttet ut med en mk2, men jeg sitter fortsatt som en prest og har funnet ut dette er best.

Link to comment
Share on other sites

Med årene har nok jeg også fått en mer oppreist sittestilling. Det er da man blir mest opplagt over tid, og det er også det sikreste ved kollisjon. Men jeg har setet i nederste stilling på høydejusteringa, og setet er skyvd nesten helt tilbake(jeg er lang i beina). Allikevel går det fint an å sitte bak meg, og det er ikke mulig i de fleste andre biler :) Jeg syns setene er kjempegode :)

 

Takhøyden er også utmerket, jeg pleier å sitte med håret oppi taket på de fleste andre biler :D

 

Forresten; hvordan finner jeg lakkoden? Trenger noe utbedringslakk...

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Kikket igjennom denne fantastiske siden:http://fordwiki.co.uk/index.php/Category:Mondeo_Mk3 som lå som sticky her på mondeo-forumet. Og fant da ut at jeg hadde sokler til lys i fotbrønnene foran. Satte i ei pære, og jaggu virka det også! Men må kjøpe flere pærer i morra, er det 5 watt som gjelder her? Hva er originalt? Er det samme løsning i fotbrønnene bak eller? Klarte ikke å se noe...

 

Og fant også ut at jeg hadde hanskeromslys ved hjelp av denne siden. Der var pæra gåen. 5w her også?

 

Moro når ting er så enkelt :)

Edited by JChE

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg lys i begge fotbrønner foran og i hanskerommet. Fantastisk.

 

Men kupelys ellers; er det forskjeller fra ambiente til ghia her? Regner nesten med det. Hvordan ser kupelyset til Ghia ut, og passer det over i min? Er det kartlamper og slikt, og er det bedre lys?

 

Syns det er litt i mørkeste laget inni bilen. Jeg har bare ett enkelt kupelys foran, og tilsvarende over bagasjerommet. Tanker rundt dette?

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Akkurat ja, kjekt å vite :)

 

Noen erfaringer rundt ettermontering av slikt?

 

Lurer også på ettermontering av strømuttak i bagasjerom, evt. baksete. De dyrere utgavene har vel dette, så det kan jo hende det er klargjort?

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

På min som er trend er det 12v utak i bagasjerommet på høyre side over hjulkassa, pekende bakover, rart hvis din ikke har det...

Pleier å være et plast cover på uttaket som det står 12v....

 

Jeg kjører mye med rc biler, så jeg bruker mye uttaket til å lade rc batteriene mine, utrolig kjektwub.gif

 

Men tipper det ligger klart der et sted i tilfellewink.gif

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Der ja :) Jeg har en ring/utsparing i plasten der, så det er klargjort tydeligvis. Får vippe ut et deksel og se tenker jeg.

 

Selgeren sa at det var en Trend, og jeg skrev også dette når jeg lagde tråden. Men med hjelp fra en på bilforumet fant vi ut at jeg har en Ambiente... så det er nok derfor jeg mangler dette uttaket.

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Tja, utseendemessig hadde det vært greit med tåkelys. Men det har liten nytteverdi, så jeg vet ikke om det blir noe. Det er jo nesten ikke lov å kjøre med engang, så hva skal man med det tenker nå jeg...

 

Ser fint ut da. :)

 

For å sjekke om jeg har blitt lurt på flere ting; kan noen bekrefte at det er kjede på denne bilen?

 

Jeg fikk nemlig beskjed om at det var kjede før jeg kjøpte bilen. Hvis det viser seg å være reim, så må den byttes snart og da vet jeg om en bilforhandler som skal få lov til å gjøre dette gratis...

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

kjørt med tåkelysa på siden februar jeg :P

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo bruke tåkelys helt til det er så mørkt ute att det er uforsvarlig å kjøre uten lys da. Så spørs det bare hva en deffinerer som så mørkt.

 

Jeg ble stoppet i promille kontroll på Rv for 2 uker siden, kl 21:30, det regnet som bare det, kjørte kun med tåkelys da det er gatebelysning der, trodde først det var derfor de stoppet meg, men de brydde seg ikke så lenge jeg blåste hardt i røre deres. :rolleyes:

 

 

Men så vidt meg bekjent så er det kjede på alle bensin motorene i Mk3 mondeo. Så der tipper jeg ikke du er blitt lurt.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo bruke tåkelys helt til det er så mørkt ute att det er uforsvarlig å kjøre uten lys da. Så spørs det bare hva en deffinerer som så mørkt.

 

Jeg ble stoppet i promille kontroll på Rv for 2 uker siden, kl 21:30, det regnet som bare det, kjørte kun med tåkelys da det er gatebelysning der, trodde først det var derfor de stoppet meg, men de brydde seg ikke så lenge jeg blåste hardt i røre deres. :rolleyes:

 

 

Men så vidt meg bekjent så er det kjede på alle bensin motorene i Mk3 mondeo. Så der tipper jeg ikke du er blitt lurt.

 

Joda, klart det... hadde nok brukt tåkelysa hvis de hadde vært der, men ser ikke for meg at det blir montert. Men, skal aldri si aldri.

 

Så bra at det er kjede da, regna nesten med det siden han sa det. Det ville vært en dum strategi å lyge om at det var kjede på bilen når man selger den med garanti :D

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...