Jump to content

Er dette noe til vinterbil?


caan

Recommended Posts

Som tittel;

Er dette noe til vinterbil?

Med sveiset sperre kanskje? :)

 

Ford Sierra 1984

 

Den så greit fin ut og...

 

Negative sider ved en slik bil, osvosv??

Edited by caan

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Link to comment
Share on other sites

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Herregud mann..

 

La nå de stakkars Sierraene som fortsatt holder haka hevet leve videre..

 

De går -alt- for billig om dagen... :closedeyes:

 

Finn deg noe Bayersk å kjøre ihjel.. ;)

Edited by Sir. Aleksander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Ja, her var det jo mye positivt....

 

 

klarer du ikke kjøpe en bil selv uten å ha fått meningene til halve forumet?

 

Må få bruke forumet til det jeg selv vil uten at du skal legge deg opp i det?

 

 

 

Grunnen til at denne er vurdert er fordi den står nært meg.

Tror ikke jeg gidder til Jessheim for og hente en bil til 10-15.000.-

Men får se hva jeg finner ut.

Edited by caan

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Link to comment
Share on other sites

For å blande meg litt inn her, så tror jeg ikke denne bilen er spesielt egnet til vinterbruk, av flere grunner.

-den er utrolig pen i forhold til alder, så den må bevares for fremtiden :P

-det er en gammel sierra, man kommer seg til nød trygt frem i tide på vinterføre med continental viking, med pigger, om man har et egg under alle pedalene.

-det er en gammel forgasser 2liter, ikke verdens mest pålitelige bil under varierende værforhold, bruk litt rødsprit i tanken og pass på å fylle den full så ofte som mulig, og all den sprø plasten i vakumledningene på forgassern sprekker for et godt ord.

 

Med litt tålmodighet og gode forberedelser kan man altså klare det, men det er ikke å anbefale :)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

For å blande meg litt inn her, så tror jeg ikke denne bilen er spesielt egnet til vinterbruk, av flere grunner.

-den er utrolig pen i forhold til alder, så den må bevares for fremtiden

-det er en gammel sierra, man kommer seg til nød trygt frem i tide på vinterføre med continental viking, med pigger, om man har et egg under alle pedalene.

-det er en gammel forgasser 2liter, ikke verdens mest pålitelige bil under varierende værforhold, bruk litt rødsprit i tanken og pass på å fylle den full så ofte som mulig, og all den sprø plasten i vakumledningene på forgassern sprekker for et godt ord.

 

Med litt tålmodighet og gode forberedelser kan man altså klare det, men det er ikke å anbefale

 

 

Takk for konstruktiv kritikk og svar på mine spørsmål! :)

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Link to comment
Share on other sites

Ser desverre ut som den har elektronisk gasser.

84 mod Sierra eller gamlere er veldig sjeldent å se i dag. En grunn er at de ikke er satt sammen på samme måte som 85 og nyere, og er mer utsatt for rust.

Så jeg håper du heller velger en 85 eller nyere Sierra til vinterbil, eventuelt en 84 mod som ikke er i så strøken stand.

Bilen i annonsen er faktisk lik min bruksbil utvending. Min bruksbil er også en 84 mod, bare at min er en ekte GL med orginale ekstra fjernlys, og GL utrustning innvendig. Selv om bilen i annonsen er usedvanlig pen, så er snnonsen missvisende, og bilen er bare en L :(

Jeg har hatt både 84 mod L og GL, og ghia innterirør fra før 85, så jeg vet forskjellene :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Gl interiør er meget behagelig:) hadde en 2.3GL før å det var skikkelig god bil. brukte lite, dro godt og var nydelig å kjøre:) jeg syns også du burde skaffe en mindre strøken en. det begynner å bli langt i mellom gode sierrar nå desverre. er så mange andre knallgode vinterbiler som det er mye bedre at man kjører i hjel. sånn som volvo 240/360 og div bayersk makkverk bl.a

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

hehe, føler folk er litt rasistiske mot bayerske biler her!XD Jaja, Alle har sin smak:)

 

Men angående sierra`en so finner du mangen som er ihel kjørt og litt små shabby, Ver so snill og ikkje kjør i hel ein so strøken en! men ditt valg, bilen er sikkert knall, men du kommer deg ikkje fram viss det er det du er på leiting etter:P

91 Sierra Sedan 2L Doch! <33

Link to comment
Share on other sites

hehe, føler folk er litt rasistiske mot bayerske biler her!XD Jaja, Alle har sin smak:)

 

Men angående sierra`en so finner du mangen som er ihel kjørt og litt små shabby, Ver so snill og ikkje kjør i hel ein so strøken en! men ditt valg, bilen er sikkert knall, men du kommer deg ikkje fram viss det er det du er på leiting etter:P

 

Ingen rasisme her, bare helt objektiv kritikk :) (det ble bygget rundt en million flere E30 enn Sierra, så de er ikke like sjeldne) Tyske biler er ikke så ille, om man letter de en hel del :P

 

Når det gjelder det truckdriver skriver, så ser det nesten ut som en 'L' med deler av et ghia interiør (dørtrekk og seter og takstolpedeksler), ligner ikke i det hele tatt på min 1984 GL heller inni, men min GL har heller ikke ekstralys. Tror Ford mikset og matchet litt som det passet dem, for ikke å snakke om 26 år med mulig modifisering :P

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder det truckdriver skriver, så ser det nesten ut som en 'L' med deler av et ghia interiør (dørtrekk og seter og takstolpedeksler), ligner ikke i det hele tatt på min 1984 GL heller inni, men min GL har heller ikke ekstralys. Tror Ford mikset og matchet litt som det passet dem, for ikke å snakke om 26 år med mulig modifisering :P

Jeg står fortsatt på at det er en vanlig L :) Den har akkurat samme innteriør som min 84 mod L hadde, bare anna farger. Ingen ghia deler som synest på bildet der nei. Ghia har i likhet med Gl bla setetrekk med stoff(plysj) på baksida av ryggen. Og stoffbiten på dørene er også av plysj, og klipset fast til dørtrekket, og ikke limet fast som på L av nyere modell. Både GL og ghia har midtarmlene i baksete, og løse sidestøtter. Ghia har i tillegg hodestøtter bak, og lommer bak på ryggen til forsetene. GL og ghia har også infodisplay ved klokka, og dimming av innteriørlys. De gamle ghia utagavene har også ene setefeste annerledes på ene sida på framstolene, vet ikke om dette gjelder på nyere biler. Gl og ghia har også fløyta på rattet, og ikke på blinklys/dimme hendelen.

GL var levert med ekstra fjernlys kombinert med smal lykter opp til 84. Tror det var tilvalg på L. Ghia og XR hadde brei lyktene som standard.

i forbindelse med facelift som kom i 85 var det litt miksing ja. Som f.eks den i annonsen her med elektronsiks gasser på 84 mod, og man kunne finne 85 mod med 10.9 stjerneumbraco toppbolter. Når det gjaldt enkelte deler ble deler på lager brukt opp, parralellt med at nye deler ble tatt i bruk.

Men bilen i annonsen her har ingen typiske GL elle ghia kjennetegn. Selv om det fortsatt er en veldig pen orginalbil :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Blir muligens Omega, for mange av de kom med sperre originalt. :P

Og de som er i den prisklassen jeg leter i er ikke akkurat strøkne, så ingen Opel fan som blir sure hvis jeg "bruker opp" den heller :)

 

 

Så slapp av alle sammen; JEG SKAL IKKE "ØDELEGGE" DENNE SIERRA'N! :smartass:

 

Alle fornøyde nå? Håper det :)

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Link to comment
Share on other sites

bra det ble opel:) de er det bare godt å bli kvitt.

 

Støtter den.

Har hatt en del Sierra på vintern etterhvert, og det er ikke hvert år man kommer helt skadefritt igjennom det :P

Men man lærer etterhvert, og de er som sagt ikke umulig å bruke bare man unngår billige dekk, og følger opp alt skikkelig (kjølevæske, slanger, låser etc.)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Går du for en med 2.0 8v motor får du en ganske bensingjerrig vinterbil av den omegaen :) Tung som de er så får du ikke noe racerbil, men skal jo ikke så mye motor til for å ha det morro om vinteren :D

Og fornøyd; ja ;)

Men ikke forsøk på dette med Opelen :o :

DSC01018.jpg

DSC01019.jpg

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve og unngå det du viser der ja!

Hvordan skjedde det? Du som er sjåfør?

- Opel Omega 2.0 16V 1994

 

- Ford Fiesta 1.1L 1982

 

- Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia 2002 (x)

 

- Nissan 200SX S13 1992 (x)

 

- Ford Sierra 2.0 DOHC 1992 (x)

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er rust, eller dårlig vedlikehold som lå bak det der. Ikke jeg som kjørte nei, heldigvis. Bilen sto nesten inn på en sidevei på tur fra jobb en gang i fjor. Så forhåpentligvis forsto sjoføren at det var noe på gang før en alvorlig ulykke skjedde. Jeg husker ikke at jeg så noen andre synlige skader på bilen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

neida ingen rassisme mot bayerbrakker:) bare merkesentusiasme for ford:)

 

Helt enig bimmere skal behandles med respekt og kjerlighet :=)

 

Men ville heller hatt sierra som vinterbil når det kommer til snøføre så er de bare konge :P Billige er de jo og får jo en klin strøken til fem og tyve maks ^^

Edited by ///M-Power

 

 

Link to comment
Share on other sites

Helt enig bimmere skal behandles med respekt og kjerlighet :=)

 

Men ville heller hatt sierra som vinterbil når det kommer til snøføre så er de bare konge :P Billige er de jo og får jo en klin strøken til fem og tyve maks ^^

Hvis konge er "Å stå fast på flatmark" så er de heeeelt konge :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...