Jump to content

Skummle dunke lyder i bilen!


Palo

Recommended Posts

Hei! Jeg har en Sierra rs Cosworth som akkuratt nå står pga ulyder. Tingen er at vist jeg kjører i en hump eller lignende og drar på etterpå kommer det stygge dunkelyder/skrapelyder. Mellomakslingen og kryss ble byttet for knappe 1 mnd siden, trodde det var denne som skapte lydene, men fikk løftet bilen opp og den ser helt fin ut. Er det noen her ute som har forslag til hva jeg bør se etter? Setter veldig pris på svar! Alle forslag er gode forslag!

 

Med vennlig hilsen bekymret Cosworth fan.

Link to comment
Share on other sites

Dunkelyd ved pådrag etter nøytral kjøring kan for meg høres ut som foringer i bakstilinger. Vist det er snakk om ett dunk da. Og har du dårlige foringer kan bevegelsen gjøre at eksos eller drivverk tar borti noe under pådrag også.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Er vel helt normalt så lenge det er snakk om en gammel Ford. Kjør forsiktig helt til lyden enten går over eller noe knekker av/brytes løs.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

blir vel fort umulig å gi en diagnose uten og ha hørt lyden.

men det er ingen problem å finne den lyden der om man får bilen opp i lufta og få kikka over..eller under :P bilen .

 

dette her kan jo være alt mellom himmel og jord..men har lyden kommet etter du fikk skifta mellomaksel..så er det jo grunn til å tro at det har en sammenheng.enten noe som ikke er skrudd fast...eller en frem diff som holder på å ta kvelden...who knows...

få noen som har peiling til å kikke over hele bilen for deg.er ingen her inne som kan gi deg svaret på hva lyden er før noen har hørt og sett bilen.

 

lykke til iafall:)

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar,:) Har gått over mellomakslingen og sett at alt er teitet som det skal, men blir vel til at jeg bare får en til å se på det, det kan dunke over lengre tid etter nøytrall kjøring og gasspådrag.

Link to comment
Share on other sites

hahha! Har en sånn lyd jeg og! den har jeg hatt nesten siden jeg kjøpte bilen! dunker noe helt vilt ved bak aksel når jeg kjører i svinger! er helt latterlig! høres ut som noe kommer til å dette av snart! men er en stund siden jeg har hørt noe til den lyden nå! takk for at du minnet meg på den!

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

Eksos kan ta borti noe sted, enten fordi det er nært noe andre ting eller dårlig motorfeste, drivknutene kan være dårlig og andre ting som sagt fra andre.

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...