Jump to content

Kjøring på utgått prøveskilt


alelys

Recommended Posts

Det som må gjøres:

Sette på org. dumpventil (har liggende)

Sette på org. luftfilterboks, siden det åpene luftfiltere tydeligvis bråker formye (har bestilt)

Hadde hjemmelaget 3" (forje eier). Har nå satt på 3"mongoose som ikke bråker så mye, men mangler kat. '

Tror dere jeg for lavt nok utslipp om jeg modifiserer på katalysatoren fra min gamle sierra 2.0 dohc 92mod.?

Få tak i nye/brukte fjærer framme. (noen som har billig?)

Montere ny aktuator, siden det var hull i den orginale og staget tydeligvis var for lett justerbart!?

Montere orginal BTR, så da må jeg ha ny fuelrail til 4wd. Noen som har til salgs?

 

Er ikke så mye, men utrolig kjipt. Håper han ikke er så prikete at jeg må sette på orginale dyser!? For det har jeg ikke og er vel vanskelig å få tak i?

 

 

- Alexander

Link to comment
Share on other sites

Off, du har tydeligvis truffet en som absolutt ikke burde hatt en slik jobb.

Nazityskland hadde vært tid og sted for han der....

Det er vel gjerne slik att treffer du den rette kontrolløren så sjekker de bilen med argusøyne!

 

Mått vis bilen min til full teknisk kontroll på biltilsynet 3 uker etter den var eu godkjent pga att jeg hadde tonede ruter forann! Skal si de var grundige! sjekket alt fra avgass til til bremsevirkning!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel gjerne slik att treffer du den rette kontrolløren så sjekker de bilen med argusøyne!

 

Mått vis bilen min til full teknisk kontroll på biltilsynet 3 uker etter den var eu godkjent pga att jeg hadde tonede ruter forann! Skal si de var grundige! sjekket alt fra avgass til til bremsevirkning!

 

Ble du innkalt eller stoppet?

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått en dose med etterpåklokskap..:glare: Jeg hadde bilen inn for å få sjekket chassie nummerene for de var ikke lik.

Bilen var kanskje ikke momset inn til Norge, han mente ting var ok men ville få dette bekreftet fra nordland. Da fikk han muligheten til å se over hele bilen fordi jeg måtte vekk en stund.

 

Jeg er iverfall glad for at det er en org. Cosworth og at den ikke stjålet B)

 

 

hårreisende at de sa noe på BTR med klokke.. :mad2:

 

Kan de egentlig si noe på at den har måler? Eller kan jeg sette ned foten og si at den er der for ekstra sikkerhet?

 

-Alexander

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

Ble du innkalt eller stoppet?

Ble stoppet av politiet pga att det hadde gått en pære i baklykta mi, og da påpekte de att jeg hadde tonede ruter, men fikk kjøre videre. Noen dager etter kom det brev fra biltilsynet om att bilen skulle vises til teknisk kontroll og måtte stilles til disposisjon pga misstanke om ulovlig montert utstyr.

Link to comment
Share on other sites

er bilen registrert før ett årstall,88?? husker ikke hvilket,så slipper du det prb har jeg hørt?Men det er ikke din?

 

nei, september 1991modell som kom til Norge i 2001

 

-Alexander

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Snakket med vegvesene idag angående bilen, da det viser seg at det ikke foreligger mangel lapp på bilen! Bilen var avregistrert på innleverte skilt, ikke klippte skilt.

Som betyr at jeg kunne ha hentet ut igjen skiltene når jeg ville!! Har satt de på bilen når og gud hvor delig det var å ta seg en kjøretur :)

Så han som tokk skilta mine har bare vært en drittsekk og lurt meg:mad2: Føler meg ikke så veldig smart som blir lurt slik, men det er nå bare uvitenhet:mellow:

 

 

-Alexander

Link to comment
Share on other sites

Snakket med vegvesene idag angående bilen, da det viser seg at det ikke foreligger mangel lapp på bilen! Bilen var avregistrert på innleverte skilt, ikke klippte skilt.

Som betyr at jeg kunne ha hentet ut igjen skiltene når jeg ville!! Har satt de på bilen når og gud hvor delig det var å ta seg en kjøretur :)

Så han som tokk skilta mine har bare vært en drittsekk og lurt meg:mad2: Føler meg ikke så veldig smart som blir lurt slik, men det er nå bare uvitenhet:mellow:

 

 

-Alexander

 

Nydelig! Kjør deg en lang tur!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...