Jump to content

Dieselvarmer


bhallgri

Recommended Posts

Heissann!

 

Noen som har ært borti at dieselvarmeren på ny mondeo har fungert?

Det gjør ihvertfall ikke min. Har vært på verksted 2 ganger, fikk beskjed sist om at det var bare sånn dem var.

At dem ikke fungerer altså.

Imponert!

 

 

Noen som har erfaring/forslag?

Link to comment
Share on other sites

Har hatt tre Mondeoer med dieselvarmere og nå en Kuga. Det eneste problemet jeg har hatt var at et lager i vifta på en 2005 Mondeo røyk. Alt virket, men det bråkte utav bare hel..te. Det ble byttet på garanti. Siste mondeo var 2007, alt helt OK, men fikk oppdatert programvare som reduserte strømforbruket på varmeren når jeg brukte programering av tiden. På 2010 Kugaen har jeg ikke merket at noe ikke har virket som det skal med varmeren.

Link to comment
Share on other sites

men skjønner jo utifra forumet hr at jegikke er den eneste med dette problemet.

 

Takker for svar!

Problemet er veldig ofte brukerfeil. Eier/bruker av bilen setter seg ikke godt nok inn i forprogrammeringen for eks.

En annen ting er at varmern ikke har godt av å gå i korte perioder, slik som ved mye start og stopp av bilen. Da soter den igjen, sliter med å starte og låser seg etterhvert. Da trenger den service.

Har bilen under 12 volt på batteriet så starter den heller ikke.

Er det mindre enn 7 liter på tanken, så starter den heller ikke. 95 prosent av jobbene jeg har med varmere, er kundens egen feil.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Da må jeg bare spørre: Åssen valg har man med programmeringen på disse? Jeg har kun tidspunkt og varighet som jeg kan endre på min... Trur ikke min starter automatisk heller når det er skikkelig kaldt(-10 og oppover), som jeg har hørt den skal gjøre... Min er en -05 Focus MK2..

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...