Jump to content

Oljepumpe,vannpumpe 4wd


SierraCos2wd

Recommended Posts

Har nye Victor Reinz strekk bolter, kommer heller til å bruke dem ilag med Grp A pakning.

 

ARP studsene som stod i virket lange nok, kanskje en nyere type ?

tviler på du har noe annet enn vanlig korte ARP studs,

Den andre varianten er LONGStuds,som er et Must? ved høyere effekter

disse trenger maskinering for å passe,tviler på du har denne typen

Link to comment
Share on other sites

har drevet med vanntryks måling i alle de år jeg,kan gjøres veldig enkelt ved å skru inn en dekkventil i ekspansjonstanken,en sånn som er med noen alu hjul. Da kan man med enkelhet sette på en luftrtyks måler etter hardkjør får å se hvordan ståa er :)

 

Men etter att jeg hivde ARP boltene på skogen,så har bekymringen for frostveske på frontruten forsvunnet :)

Ett godt tegn for att ekspansjonstank lokket slipper tryket nå og da att tempføleren går opp og ned som en kenguru.

Når ALT er på stell,er tempen på disse bilene stabil uansett hvor mye du ruser å plager dem.

 

En annen ting for att kjølingen skal være opptimal er å ha ett nytt varmeapparat register,mange som kjører rundt med ett register fra 1988 som har blitt bahandlet med "radiator tett" mange ganger. Tett register ødelegger hele kjøle sløyfen!!

 

Eneste "vidunder middlet" som er bevist att funker for å få ned vanntemp er Redline water wetter,men for att det skal funke optimalt må det nesten ikke blandes frostveske i,helst bare vann og water wetter.

Det gjør att kjølevannet trekker til seg varmen bedre,så varmen forsvinner ut der den skal,gjennom radiatoren :)

Det forhindrer også tilkommet av luftbobbler og minsker risikoen for "skvampling"

Edited by cossie power
Link to comment
Share on other sites

Eneste "vidunder middlet" som er bevist att funker for å få ned vanntemp er Redline water wetter,men for att det skal funke optimalt må det nesten ikke blandes frostveske i,helst bare vann og water wetter.

Det gjør att kjølevannet trekker til seg varmen bedre,så varmen forsvinner ut der den skal,gjennom radiatoren :)

Det forhindrer også tilkommet av luftbobbler og minsker risikoen for "skvampling"

 

Denne?

 

post-5033-129401430352_thumb.jpg

 

Hvem selger den i Norge?

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er brukerfeil stort sett som gjør at toppakningen går med ARP-bolter.

Hvis man gjør som foreskrevet så blir det tett. Min er tett, og har vært det i 7 år eller noe deromkring. ARP bolter og Mountune WRC pakning.

Link to comment
Share on other sites

Toppakningen ryker vel ikke så ofte, er værre med blokka.

Jeg tror personlig det er mye flaks (evt uflaks..) ute å går, da blokkene nok varierer litt i kvalitet.

Jeg monterte mine arp studs etter oppskrifta, og blokka den sprakk.

Pakninga var tett og fin den. Man ser jo ikke om bolthullene er sprekt før man peller av toppen..Hadde det ikke vært for at jeg hadde en ulyd jeg ville til bunns i hadde jeg ikke oppdaget det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...