Jump to content

megasqurt ms1 v3.0


bjoamu

Recommended Posts

hei, har kjøpt meg data sprut og akkurat loddet det sammens men, kjønner ikke hvor mange av ledningene skal henne?

det står TPS =EN GRÅ OG EN BLÅ?

det står PIN #36=EN LILLA

det står PIN #24=EN HVIT

Bjørn-Erik Amundsen

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

fler spørsmål.

 

og har klart og fått start på forden min "hura" med et starts mapp jeg brukte sikkert 2-3 månder på. men går bare noen sekunder og må holdes i live med gassen. jeg bruker megasqurth ms1 v3 extra og lurer da litt på ossen jeg stiller ms'en for å få den til og lese dusene riktig altså Ohmen og det samme med tpsen? skal jeg bare skrive inn antal Ohm jeg får i en rute på datan ellr føler den det sell. også siste spørsmål har en edis6 inn i bilde tar den seg av all tening eller er det bare oppstart teninga som er fast?

 

ps: er en ford scorpio cosworth 2.9 24v BOA altså v6

Edited by bjoamu

Bjørn-Erik Amundsen

Link to comment
Share on other sites

MS'en leser ikke dysene på noen måte. Det er heller ikke noe felt for å taste inn impedans (ohm).

Det du må tenke på er at lav-ohm dyser må ha strømbegrensning, enten motstand eller PWM. Ellers må du bare oppgi dysestørrelsen (cc/min eller lb/hr) for å regne ut riktig "required fuel".

 

TunerStudio har et verktøy for å kalibrere TPS. Slipp gassen, trykk "get current", full gass, "get current", ferdig. Regner med MegaTune har noe lignende.

 

EDIS funker fint for seg selv, men da med fast og safe fortenning (vanligvis 10°). Hvis du skal kontrollere tenningstidspunktet må du sende SAW-signal tilbake til EDIS-modulen.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

tusen takk da skal jeg prøve litt mer. må nok regne med at det kommer flere domme spørsmål:)

 

har foresten godt tips for alle her inne ford her en liten svakhet med blinklysa så av og til kan det være lurt og bytte blinklys oile for og ha maksimal blinking i ett nødstilfelle.

Bjørn-Erik Amundsen

Link to comment
Share on other sites

Les http://www.msextra.com/doc/index.html for oppstarttuning med extra koden. TPS kalibreres ikke helt likt med MS1 som MS2 og MS3. Med MS1 er det bit verdien som brukes direkte.

Og teksten fra msq filen du la ut her over ble rett og slett bare uoversiktlig.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

tusen takk da skal jeg prøve litt mer. må nok regne med at det kommer flere domme spørsmål:)

 

har foresten godt tips for alle her inne ford her en liten svakhet med blinklysa så av og til kan det være lurt og bytte blinklys oile for og ha maksimal blinking i ett nødstilfelle.

 

denne du tenkte på? t_blinklysolje_107.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...