Slåstad RS Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 http://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/cyl-heads-valve-parts.html?cat=2446&p=9 Lurer på om disse rustfrie ventillene er et godt valg , da de originale ikke er anbefalt på høyere turtall? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 http://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/cyl-heads-valve-parts.html?cat=2446&p=9 Lurer på om disse rustfrie ventillene er et godt valg, da de originale ikke er anbefalt på høyere turtall?Så vidt meg bekjent er det kun ved KONTINULERLIG turtall over 6700 o/min at det kan oppstå problemer med de originale ventilene, så det er ikke ett praktisk problem. Kjenner til flere som har hatt store problemer med anbefalte rustfrie ventiler (lav kvalitet likevel kanskje?) ved mye snillere behandling enn dette. Man kan derfor godt stille kritiske spørsmål til selgeren før man handler. Noen rustfrie ventiler TRENGER f.eks oppgraderte ventilstyringer og "ventilhetter" for å overleve... Nja....det er ikke noe som står langt oppe på min liste iallefall.... Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted January 7, 2011 Author Share Posted January 7, 2011 Da sparer jeg 2500,- der.Takker. Sitter å studerer boka til Sven Pruett, og da kan en fort ende opp med en dyr motor.... Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Da sparer jeg 2500,- der.Takker. Sitter å studerer boka til Sven Pruett, og da kan en fort ende opp med en dyr motor.... Det kan det. Pruett er seriøs og viser hvordan jobben skal utføres korrekt, fagmessig og uangripelig. Man kan sannsynligvis sette en Pruettbygget motor i en båt og kjøre full gass til Island uten problemer da holdbarhet og pålitelighet prioriteres fremfor ett maks tall for effektuttak. Slikt koster alltid enormt mye mer enn det smaker for de aller fleste av oss. Det er stor avstand fra dette nivåer og ned til det som i praksis er "godt nok" til mesteparten av "publiken". Fordfolk flest driver hverken med Nascar eller powerboatracing så det blir som alltid;Finn svakheter og problemområder og fokuser på å korrigere disse.Ikke gjør vitenskap utav det. Lagom er best. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Det er stor avstand fra dette nivåer og ned til det som i praksis er "godt nok" til mesteparten av "publiken". Fordfolk flest driver hverken med Nascar eller powerboatracing så det blir som alltid;Finn svakheter og problemområder og fokuser på å korrigere disse.Ikke gjør vitenskap utav det. Lagom er best. Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now