Jump to content

Varme i bilen.


arnebjarne

Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har ikke etterstrammet dem nei. Skal ikke være nødvendig det.vis du drar dem igjenn med 110 nm.tror det er det som skal dras igjenn:) å jeg har ikke gitt opp. Bilen går som ei kule, og er i daglig bruk.

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Men så lenge bilen ikke koker eller andre ting.og bilen blåser lunket. så ser jeg ikke dette som et problem lenger:)

 

Jeg tror fakktisk nå at bilen kjøler for bra..

Skal prøve med papp plate i morra :)

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

På eksos sia så ligger tempe på ca 80grader. Men den originale måleren ligger litt under midten ca.den blåser jo ikke iskaldt.det blåser lunket.

 

På eksos sia så ligger tempe på ca 80grader. Men den originale måleren ligger litt under midten ca.den blåser jo ikke iskaldt.det blåser lunket.

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Min cosworth hadde liggnendes problemer med varmen som din, inntil det ble så gale att den gikk fra lunken til å koke på sekunder.

ARP studsene var så løse att man kunne skru dem ut for hånd, Topp pakningen var også gåen.

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Da hadde jwg vel sett det på vannet.hadde det ikke vært ei hinne på vannet i ekspansjontank vis jeg hadde hatt eksos i vannet?

 

 

Hvorfor det?

"svarer angående arp bolter."

fordi arp bolter er i utgangspunkte ikke beregna til alu topp/støpejern blokk.

 

man har forskjellige utvidelses faktorer når dette blir varmt..og siden arp bolter ikke strekker seg...så får man fort problemer med holdbarhet .arp bolter er jo somregel brukt på motorer som skal opp og igjen endel ,noe en bruks motor ikke skal.

 

kjør orginal bolter så holder dem godt.

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...