Jump to content

Osram Nightbreaker Plus


kimsa

Recommended Posts

100320329.png

 

Noen som har erfaringer med disse. Pluss versjonen skal vistnok ha bedre levetid.

 

Kjørte alltid med disse på min gamle mondeo mk1 og det var som natt og dag, men problemet var att de holdt så kort. Vurderer de nå i en mondeo mk2 som i utgangspunktet har greit med lys.

 

Er de verdt pengene!?!?

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

har vanlige nightbreaker i langlysene på min mk2.

lyser gjør dem jo, men om dem er verdt alle pengene, tvilsomt.

heller xenon..

Xenon ville vært kjekt, men liker å holde meg på rett side av loven

 

Jeg har stortrua på disse, er som oftest løsninga på biler med dårlig belysning! :)

Tilbud på de nå :)

 

299,- for h7 og 199 for h1

Link to comment
Share on other sites

Solgt en god del av disse på jobben, og folk er utrolig fornøyde med de :)

Disse holder mye lengere enn de "vanlige nightbreaker" pærene

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt med nightbreaker vanlig type på bruksbilene mine noen år nå. H4. Og når jeg bruker nærlys til kjørelys har de hold ca ett år, eller 10-15000km. Synest absolutt det er verde de ekstra kr for å klare å se en ekstra fotgjenger eller elg på regnvåt asfalt :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har montert Night Breaker i en del biler, og synes dem lyser veldig bra i forhold til vanlige pærer!

Men som flere sier her så ryker dem ganske fort.. kanskje PLUS er bedre :)

 

Har derimot et tilfelle som går imot det der, i mora mi sin Mondeo Mk1 har dem holdt ganske lenge nå!

Link to comment
Share on other sites

Har montert Night Breaker i en del biler, og synes dem lyser veldig bra i forhold til vanlige pærer!

Men som flere sier her så ryker dem ganske fort.. kanskje PLUS er bedre :)

 

Har derimot et tilfelle som går imot det der, i mora mi sin Mondeo Mk1 har dem holdt ganske lenge nå!

Har du målt spenningen på strømmen inn på pærene i mor din sin mk1?

 

På min mk1 fant jeg ut att jeg hadde 8,9V inn på pærene, så la opp nytt ledningsnett og endte omm med 13,2V med bilen i gang. Var formidabel lysforskjell, både med og uten super pærer.

Link to comment
Share on other sites

Har montert Night Breaker i en del biler, og synes dem lyser veldig bra i forhold til vanlige pærer!

Men som flere sier her så ryker dem ganske fort.. kanskje PLUS er bedre :)

 

Har derimot et tilfelle som går imot det der, i mora mi sin Mondeo Mk1 har dem holdt ganske lenge nå!

 

Det er en annen tråd å gass i pærene, tråden er litt tynnere som gjør at de lyser bedre, og da kortes leve tiden på pærene.

De er veldig nærvøse for biler med litt for høy ladespenning da kan de ryke fort, mine holdt i 14 dager før de røyk peugot partner 1,4 bensin 2000 mod 14,5 volt ladespenning. De nye extra lifetime pærene skal være mye bedre, vi har ikke fått noe dårlig tilbake melding på de ennå.

 

 

mvh jarle

Torshov

Edited by jk_racing

Dø ung, å bli et vakkert lik

Link to comment
Share on other sites

Det er en annen tråd å gass i pærene, tråden er litt tynnere som gjør at de lyser bedre, og da kortes leve tiden på pærene.

De er veldig nærvøse for biler med litt for høy ladespenning da kan de ryke fort, mine holdt i 14 dager før de røyk peugot partner 1,4 bensin 2000 mod 14,5 volt ladespenning. De nye extra lifetime pærene skal være mye bedre, vi har ikke fått noe dårlig tilbake melding på de ennå.

 

 

mvh jarle

Torshov

Veldig hyggelig tilbakemelding.

 

Da ender jeg opp på Torshov Gjøvik i morgen for å kjøpe ett sett h7 og ett sett h1 til min mk2 mondeo. Så får vi se hva dommen blir. Er positiv til dette.

 

Bra tilbud Torshov kjører nå.

 

 

Nesten halv pris i forhold til for eks Mekonomen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig hyggelig tilbakemelding.

 

Da ender jeg opp på Torshov Gjøvik i morgen for å kjøpe ett sett h7 og ett sett h1 til min mk2 mondeo. Så får vi se hva dommen blir. Er positiv til dette.

 

Bra tilbud Torshov kjører nå.

 

 

Nesten halv pris i forhold til for eks Mekonomen.

 

Bare hyggelig.

 

mvh

Jarle

Torshov

Dø ung, å bli et vakkert lik

Link to comment
Share on other sites

Har du målt spenningen på strømmen inn på pærene i mor din sin mk1?

 

På min mk1 fant jeg ut att jeg hadde 8,9V inn på pærene, så la opp nytt ledningsnett og endte omm med 13,2V med bilen i gang. Var formidabel lysforskjell, både med og uten super pærer.

 

Hehe, er det derfor dem har holdt så lenge ja :P

Neida, jeg har ikke målt spenninga der, men den kan ikke være så fælt lav for det lyser ganske bra med disse pærene i den bilen. :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kjøpt akkurat disse, men til sammenligning: Osram diadem blinklyspærer i Norge ca 350kr, og via ebay kostet samme pærer meg ca 150kr inkl frakt.. Snart bare mat og diesel jeg kjøper i norge...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kjøpt akkurat disse, men til sammenligning: Osram diadem blinklyspærer i Norge ca 350kr, og via ebay kostet samme pærer meg ca 150kr inkl frakt.. Snart bare mat og diesel jeg kjøper i norge...

 

 

osram diadem pærer 149kr for 2 pærer vanlig pris

 

H4 night breaker 199kr pr par (tilbud)

 

H7 night breaker 299kr pr par (tilbud)

prisene på night breaker gjelder ut 26.02.2011

 

mvh

Jarle

Torshov

Edited by jk_racing

Dø ung, å bli et vakkert lik

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, aldri sett de pærene til den prisen hos Torshov jeg men... Kun handlet i en av deres butikker en gang, og det ga ikke mersmak, for å si det mildt...

 

Er på jobb nå, så det er prisene på de. sjekka prisen på kassa, så de prisene stemmer.

Mvh

Jarle

Torshov

Dø ung, å bli et vakkert lik

Link to comment
Share on other sites

Da var nye pærer montert.

 

Ble veldig mye sterkere lys, og en del kvitere, etter en lykt justering tror jeg det kan bli bra, men jeg tror nærlysene mine står litt lavt justert.

 

 

Må legge til att jeg for ett par dager siden fikk øyebetennelse, så testet nye pærer i går med 4 år for svake briller, og syntes det ble ganske bra. I kveld skal jeg trosse legens råd og prøve med linser. Blir spennende.

Link to comment
Share on other sites

Skal ut om en time å kjøre ca 1 time og 45 min i mørket, så får testet det bra da. Med linser på :lol:

 

 

Bilde etter montering med nærlys:

IMAG0263.jpg

 

Også er det fullt lys:

IMAG0262.jpg

 

 

Synes generellt att mondeo har litt for dårlig spredning på lyset, samt att det godt kunne lyst mere ut mot venstre også

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Min erfaring.

 

Fredag 25.02 kjørte jeg fra Gjøvik til Gardermoen. Føret var vått, det sprutet møkk og salt fra veibanen, og forholdene tilsa att lys burde være ett problem. De nye pærene mine ga meg nok lys til att jeg så veibanen meget bra, selv om sikten kunne vært bedre på nærlys. Jeg vil si forskjellen var meget stor, og det virket som lyset syntes mye bedre på vått veidekke.

 

Tirsdag 01.03 kjørte jeg fra Gardermoen til Gjøik. Føret var tørt, ca 2 minus grader. Veibanen var bar uten noe snø. Lyset var helt supert. Knall sikt så langt lysene rakk og meget bra fulltlys.

 

Jeg anbefaler disse pærene til alle. De gjorde underværker på min Mondeo mk2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...