Jump to content

Recommended Posts

Posted

Må bygge om til hydraulisk håndbrekk da jeg har skiftet bremser og calipere på hele bilen.

 

Har sett på et sett hos Kollevold som ser brukbart ut.

 

Noen som har kjøpt her eller noen som kan anbefale andre sider/leverandører?

 

På forhånd takk :)

 

mvh

Joar

96 Escort Cosworth. Lomma Mahle,0,25 overdim, Gr. A, ARP, Jenspeed, Turbonetics e65, Pectel T2, Alcon 6 plater++++++++

Posted

Må bygge om til hydraulisk håndbrekk da jeg har skiftet bremser og calipere på hele bilen.

 

Har sett på et sett hos Kollevold som ser brukbart ut.

 

Noen som har kjøpt her eller noen som kan anbefale andre sider/leverandører?

 

På forhånd takk :)

 

mvh

Joar

 

 

hei

 

Har denne på lager om dette er eit alternativ..

 

http://www.websitefolder.net/909motorsport/art-8.asp?id=1286&iPageID=33

 

Denne er komplett som på bildet.

Posted

Må bygge om til hydraulisk håndbrekk da jeg har skiftet bremser og calipere på hele bilen.

 

Har sett på et sett hos Kollevold som ser brukbart ut.

 

Noen som har kjøpt her eller noen som kan anbefale andre sider/leverandører?

 

På forhånd takk :)

 

mvh

Joar

 

 

Hvordan har du tenkt å få det lovlig?

Posted

Er ikke problemet at dem ikke låser seg i "opp" posisjon?

 

Burde være mulig å lage til noe der, + skjule resten i midtkonsol.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Hvordan har du tenkt å få det lovlig?

 

Har en kamerat som driver verksted. Ser vel litt igjennom fingra på det der ;)

96 Escort Cosworth. Lomma Mahle,0,25 overdim, Gr. A, ARP, Jenspeed, Turbonetics e65, Pectel T2, Alcon 6 plater++++++++

Posted (edited)

Man kopler seg på bremserøret, som går org bakover. Trenger ikke noen slanger, bare skjøte på og flense det org røret

Edited by grcossie
Posted

Lov eller ikke TØFT er det.. :rolleyes:

 

Ja, driiiittøft.

 

Alle tror det er en rallybil.............

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

De kan låse seg ved "optimale" tilfeller. bruk av brems og brekk samtidig når du har orginal bremsekraft og abs kan gi dette problemet. Kollevold selger en ventil som monteres inn på linja for å forhindre dette. Jeg har pedalboks og hyd.brekk da slipper jeg den ventilen. Men jeg har da ett sett "mini" kaliptere utenom for mekanisk brekk.

Posted (edited)

Ja, driiiittøft.

 

Alle tror det er en rallybil.............

 

Heeelt enig.Driiit kult ass :lol:

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Posted

De kan låse seg ved "optimale" tilfeller. bruk av brems og brekk samtidig når du har orginal bremsekraft og abs kan gi dette problemet. Kollevold selger en ventil som monteres inn på linja for å forhindre dette. Jeg har pedalboks og hyd.brekk da slipper jeg den ventilen. Men jeg har da ett sett "mini" kaliptere utenom for mekanisk brekk.

Du gikk glipp av den tråden her.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61447-avklaring-norsk-sprak/

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Tror ikke dette er rette stedet å komme med norsk timer breda. Jeg skriver slik at folk forstår det som står eller poenget. Jeg rakker heller ikkje ned på ting folk foretar seg. Vil noen ha hydraulisk brekk så må det da gå an å hjelpe.Og heller holde seg for god til å slenge rundt seg med slike bemerkninger som du kommer med.

Posted

Det flere har gjort er å beholde original caliper i tillegg og ha kun håndbrekk på den. Da slipper du hydraulisk. Har aldri hørt noe bra om de små håndbrekk caliperne som bl.a ap selger..

Posted

De er kun for å holde bilen når den står i ro,og den er mekanisk slik at du faktisk får godkjent bilen. Den er ikke akkurat noe å ta håndbrekk sladd med :lol: Det at man skal ha mekanisk er noe du ikke kommer utenom hos biltilsynet.

Posted (edited)

Tror ikke dette er rette stedet å komme med norsk timer breda. Jeg skriver slik at folk forstår det som står eller poenget. Jeg rakker heller ikkje ned på ting folk foretar seg. Vil noen ha hydraulisk brekk så må det da gå an å hjelpe.Og heller holde seg for god til å slenge rundt seg med slike bemerkninger som du kommer med.

Jo, det er jo det, så lenge du ikke skrev riktig. Da var jeg hyggelig og hjalp deg med hva det riktige er.

Og meninger/bemerkninger kommer jeg alltid til å komme med, uavhengig av hva du mener om det.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

De er kun for å holde bilen når den står i ro,og den er mekanisk slik at du faktisk får godkjent bilen. Den er ikke akkurat noe å ta håndbrekk sladd med :lol: Det at man skal ha mekanisk er noe du ikke kommer utenom hos biltilsynet.

 

Vel det er akkurat det som har vært problemet med mange av de små caliperne. De fungerer rett og slett for dårlig til å brukes som vanlig håndbrekk i en bratt bakke..

 

Og hvordan får du godkjent en cosworth med andre bremser uten å kjenne noen på bt nå for tida uansett? Focus RS bremser kanskje?

 

Er ikke mange tüv godkjente bremsekit å få.

d2/xyz/k-sport (samme produsent..) har så vidt jeg vet kun tüv papirer på at de produserer bremser under tüv kvalitetsforhold, og ikke på selve bremsene..

Posted

AP-racing er vel mulig å få godkjent enda? Er ikke problem å få dokumentert bermse styrken hos AP.Jeg kjøpte brukte sent 80talls orginale ford motorsport bremser og fikk papirene fra ap i 2006. D2 er vel produsert i østen og smått med gode dokumentasjoner. Jeg vet om folk som har fått godkjent wilwood bremser på bil nå i senere tid. De rette dokumentene og at de har støvkapper. Hvorfor de henger seg sånn opp i støvkapper vet jeg ikke. Må da være brukers problem om bremsene må overhales ofte pga støv ved stempler?

Posted

Det er tuv på D2 til escort cosworth ;)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...