Jump to content

Pen moonstone selges på finn


Kverna

Recommended Posts

Hehe er kanskje litt overprisa...

 

Meeeen, om man sammenligner litt med tanke på andre merker, og også legger i verdien at dette er faktisk en ganske lav km orginal vingebil, og med ingen modifikasjoner som ikke kan taes av og gjøre bilen i 100% orginalstand igjen, veier ganske mye opp til den som vil ha en slik bil..

 

Ser f.eks det ligger en mercedes evo 1 ute til salgs nå, orginal 89mod, anses å være meget pen.. til 324.000,- uten avgifter, det er jo og drøyt mye.. Men en samlerbil er en samlerbil uansett merke.

 

Kommer helt på mannen som skal kjøpe bilen, er han som ser hva bilen er verdt.. Jeg for min del hadde klart meg likegodt med en bra ombygd vingebil til 100k,- :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Ser f.eks det ligger en mercedes evo 1 ute til salgs nå, orginal 89mod, anses å være meget pen.. til 324.000,- uten avgifter, det er jo og drøyt mye.. Men en samlerbil er en samlerbil uansett merke.

 

 

den er med alle norske avgifter.

ville vert en syk pris om den ikke var inkludert alle avgifter.

 

tror nok det ligger en liten god fortjeneste også på den bilen.

 

har forøvrig alltid hatt lyst på sånnen evo1..så har kikka masse på dem på mobile.de

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

En bil er jo verdt det den blir solgt for uansett, dette er sikkert ikke noen upris hvist noen har veldig lyst på den og råd til å betale ;)

Det er sant.. eg kan kun snakke for meg sjøl, men eg hadde aldrig kjøpt ein "vanlig" vingebil for RS500 penger :ph34r:

Bare te å velge.. Men IKKJE vrake! ;)

http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?p=1&s=760

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Ganske enig i at du kan kjøpe deg orginal 500 til de penga, men det får du aldri skilt på her i landet. Eneste løsningen er å bygge om til venstreratt og da kan du like gjerne kjøpe deg orginal vingebil og montere stylinga.

 

Rs500 er jo tross alt bygd på vingebiler B) Hadde vært enormt kult å eid en orginal, men jeg syns det er døfødt å ikke kunne bruke en bil til 400 000 på veien... blir for dumt. Da kan du bruke 400 000 på en grom banebil!

Link to comment
Share on other sites

Ganske enig i at du kan kjøpe deg orginal 500 til de penga, men det får du aldri skilt på her i landet. Eneste løsningen er å bygge om til venstreratt og da kan du like gjerne kjøpe deg orginal vingebil og montere stylinga.

 

Rs500 er jo tross alt bygd på vingebiler B) Hadde vært enormt kult å eid en orginal, men jeg syns det er døfødt å ikke kunne bruke en bil til 400 000 på veien... blir for dumt. Da kan du bruke 400 000 på en grom banebil!

:shutup:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

er vel ingen sak i verden å få skilt på en rs500 da,bortsett fra d koster flesk totalt i lommeboka :P.. i hovedsak trenger man bare å bytte lysa forran !!! pga lysbilde

 

 

Mulig jeg tar feil, men er det ikke ganske vanskelig å registrere høyrestyrte biler i dag? eller gjelder det kun japser?

Hvordan er det med typegodkjenning av rs500 i Norge? Holder det med at de er typegodkjent i UK?

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tar feil, men er det ikke ganske vanskelig å registrere høyrestyrte biler i dag? eller gjelder det kun japser?

Hvordan er det med typegodkjenning av rs500 i Norge? Holder det med at de er typegodkjent i UK?

Regelen er vell at bilen må være TUV godkjent.. noe ikkje eksotiske japse biler er..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Høyrestyrte orginale Cosworther er ikke noe problem å få skilt her i Norge, de bilene er jo allerede typegodkjent her.

 

Problemet med japanske "super" biler er at dem ikke er typegodkjent. Du kan typegodkjenne det selv hvis du vil, men det koster mye penger og du må ha to/tre ekstra biler som er nøyaktik lik den du vil ha registrert opp, for dem skal gå igjennom endel tester, blandt annet kollisjonstest.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg veit er det den eneste måten å få godkjent en ikke-typegodkjent bil i Norge. Men de godkjenner vanligvis bare 2-3 stk av samme modellen på dette grunnlaget. Bilen kan du bruke, men det er noen begrensinger på km pr år og ikke lov og bytte til uorginale deler osv. Gikk ei stønn 2 stk Mazda Cosmo her i bygda. Eid av samme kar og de to eneste med skilter i Norge. Begge på motorhistorisk grunnlag. 3 rotors wankel. Den gangen en knall tøff bil som gikk fælt orginalt.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eunos Cosmo er artig bil ja :) En kompis her har hatt en slik en i noen år, men uten skilt :)

Kjøpt av han karen du snakker om.

Har prøvd den et par ganger, og er absolutt artige biler :)

 

Men nå har en annen kompis kjøpt bilen, tatt utav motoren, og skal bruke den i noe annet spennende med en Garrett GT4294 etc. :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg veit er det den eneste måten å få godkjent en ikke-typegodkjent bil i Norge. Men de godkjenner vanligvis bare 2-3 stk av samme modellen på dette grunnlaget. Bilen kan du bruke, men det er noen begrensinger på km pr år og ikke lov og bytte til uorginale deler osv. Gikk ei stønn 2 stk Mazda Cosmo her i bygda. Eid av samme kar og de to eneste med skilter i Norge. Begge på motorhistorisk grunnlag. 3 rotors wankel. Den gangen en knall tøff bil som gikk fælt orginalt.

 

Jepp klar over det der. Men det er jo i grunn kun en vanlig sierra cosworth som jo er typegodkjent i Norge, bortsett fra ratt og lykter..

Det er nå uansett ihvertfall to stk rs500 på skilt her i landet så hvis de må registreres på motorhistorisk er det små sjanser for å få flere på skilt..

 

Vet om flere biler i omgangskretsen som er registrert på motorhistorisk og kravene til originalitet kan være et sant hlvete når man plutselig trenger deler til en litt spesiell bil..

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en baktrekker Skyline som er registrert på vanlige hvite skilt her i distriktet. Denne skal være importert fra England, og ikke registrert på motorhistorisk grunnlag. Så helt umulig burde det heller ikke være for en Ford med rattet på feil side :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...