Jump to content

Gasser vs Innsprut!


Larcsern

Recommended Posts

kammer er vel ulike??? men ellers trur eg dei er ganske like

 

Hørt no om att den er kvassere?? Hvordan er det med størrelsen på ventilene a?

Edited by Larcsern

- Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen

- Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v

- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil

 

Min Selges tråd!

 

Min Ønskes Kjøpt tråd!

Link to comment
Share on other sites

De mekaniske forskjellene på IS og gassermotorer er vel toppen(innsugsportene), og så klart innsuget. IS motorene med kat ble også levert som lavkomp.

1.3, 1,6, 1.8 har anna kammer, og det finns også en 2.0 med mildere kam, den kom vel i P100 og Transit om jeg ikke tar feil.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

IS- kammen har videre lobevinkel og senterlinje på rundt 110 grader mot 104- 108 på gasser, ettersom jeg husker.

 

Har noe med injectionsystemet å gjøre. Gasserkam funker dårlig på IS, særlig tomgang blir vanskelig. IS- kam kan greit puttes i gasser. Noen motorer er mer fintfølende på dette enn andre.

 

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det da ingen synlige forskjeller på kammene? Verken utsende eller delenr.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

At IS har anna kam enn vanlig standard 105 hk orginalmotor har vært en myte lenge. Og jeg tror at en myte er akkurat det er, selv om jeg ikke har veldig gode motbevis her akkurat nå.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...