Jump to content

Dieseltuning av 115hk


Magnus76

Recommended Posts

Hallo

 

Har en 2010 Mondeo Titanium + 2,0 115 hk.Er veldig fornøyd med bilen,men skulle gjerne hatt litt mer krutt.Hva har dere å si til "chipping"?Er det noe særlig å tjene på det effekt messsig?Er det bra for bilen?Vil jo ikke risikere at nybil-garantien ikke gjelder.Er det evt noen som er bedre enn andre?

Link to comment
Share on other sites

Litt forskjellig praksis. Er bilen omprogrammert så merker ingen noe, i hvertfall ikke så lenge det ikke har skjedd noe med motoren.Med synlig boks legger noen verksteder det inn på data at bilen er chipet, andre gir f..

Gå for Bluefin

Edited by focusst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Den boksen så jo veldig enkel ut i bruk.Sjekket litt på hjemmesidene deres.Hva ligger prisen på hvis du kjøper den i Norge?Så at den ligger på 399£ i UK.Hvis jeg forstod det rett,så er det bare å plugge inn Bluefin-boksen igjen,så programmerer den tilbake til original-map?Er det noen begrensning på hvor mange ganger du kan foreta denne operasjonen,eller kan man bytte mellom "trim"map og original-map ubegrenset.Da kan man jo bare sette bilen tilbake til original-map når jeg skal ha bilen på service :)

Link to comment
Share on other sites

Den boksen så jo veldig enkel ut i bruk.Sjekket litt på hjemmesidene deres.Hva ligger prisen på hvis du kjøper den i Norge?Så at den ligger på 399£ i UK.Hvis jeg forstod det rett,så er det bare å plugge inn Bluefin-boksen igjen,så programmerer den tilbake til original-map?Er det noen begrensning på hvor mange ganger du kan foreta denne operasjonen,eller kan man bytte mellom "trim"map og original-map ubegrenset.Da kan man jo bare sette bilen tilbake til original-map når jeg skal ha bilen på service :)

Helt riktig. Kan bytte så ofte du vil, men den kan ikke brukes på flere biler

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte en nå fra superchips.co.uk, og fikk totalpris £362 (inkludert shipping). De trekker fra VAT ettersom at vi bestiller utenfor UK.

Så blir det jo norsk mva av pakkens verdi inkl frakt da.Tror jeg kommer til å gå for en sånn en.Takk for tips folkens!!

Link to comment
Share on other sites

Så blir det jo norsk mva av pakkens verdi inkl frakt da.Tror jeg kommer til å gå for en sånn en.Takk for tips folkens!!

 

Prøvde å regne raskt på det. Totalt blir det sikkert litt mer enn jeg har regnet meg frem til (andre kurser de regner med osv), men ca:

 

£362 = 3231

,25% = 808

Forenklet tollbehandling = 110

Totalt = 4149

 

Uansett.. Gleder meg til å prøve resultatet :)

Edited by Chris
Link to comment
Share on other sites

Ta en titt her: SuperChips Ford Mondeo 2.0 TDCi (115PS)

 

De påstår økning på 37 hester og 76 newton, men det kan sikkert variere litt fra motor til motor.

 

EDIT: Jeg har forresten også 2010 titanium med 2.0 tdci 115.. Syns liksom den mangler litt når man skal på motorvei og liknende. Gleder meg til å se hvordan den blir med bluefin.

Edited by Chris
Link to comment
Share on other sites

Ta en titt her: SuperChips Ford Mondeo 2.0 TDCi (115PS)

 

De påstår økning på 37 hester og 76 newton, men det kan sikkert variere litt fra motor til motor.

 

EDIT: Jeg har forresten også 2010 titanium med 2.0 tdci 115.. Syns liksom den mangler litt når man skal på motorvei og liknende. Gleder meg til å se hvordan den blir med bluefin.

 

 

ok, husk og gi tilbake melding her da når du har installert chippen :-)

 

Vil hjernen i bilen huske at chipping er blitt foretatt?

Tenker da på hvis du setter i orginal chip igjen, er det spor etter chipping?

Link to comment
Share on other sites

ok, husk og gi tilbake melding her da når du har installert chippen :-)

 

Vil hjernen i bilen huske at chipping er blitt foretatt?

Tenker da på hvis du setter i orginal chip igjen, er det spor etter chipping?

 

 

Skal poste når jeg har fått testet ut :)

 

Det er noe jeg lurer på også.. Er jo forsåvidt bare endring av programvare og ikke en fysisk chip, men kan jo like fint være spor av det..

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått Bluefin saken, koblet den til bilen og fulgt instruksjonene på skjermen. Det tok den ca 7 minutter å lese det den trengte. Installerte så programvaren som fulgte med på en CD og koblet bluefin til PC'en. Programmet lastet opp data til Superchip, og fikk beskjed om at jeg skal få en remap innen 8 arbeidstimer (de har arbeidstid 8-17 man-fre). Så da venter jeg i spenning på hva morgendagen bringer :)

 

Den ble forresten sendt med DHL. De krevde ikke noen penger for fortolling eller annet når de kom å leverte, og sjåføren sa ingenting om det, men kan jo hende de kommer med en faktura i posten senere.

 

PS: Om noen andre bestiller denne og har Windows 7 er denne lenken grei å ha.

Link to comment
Share on other sites

Du får regning i posten fra dhl på momsen. slipper nok ikke unna :) jeg installerte bluefin på min st200 her om dagen. Men slapp å laste det inn på dataen for å få ny programvare, så den var vel "chippet" iløpet av 10-15 min.... super enkelt:) å den bluefin tingen fungerer som feilkode leser også. Hvertfall på min bil.

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg hadde jo et håp om at de hadde glemt det, men så heldig er jeg nok ikke.

 

Jeg drev å leste litt rundt om det med å lese feilkoder, og det kan jo hende blir kjekt en gang i fremtiden. Så også at med BF-06 (som min bluefin leser er) kan man se og logge live CAN ECU sensor data. Den kan dra ut alt av denne lista (med unntak av hva som er sensorer for bensinmotorer for min del da; ignition og lambda verdiene):

RPM,

Calculated Load,

Engine Coolant Temp,

Intake Air Temp,

Vehicle Speed,

Intake Air Flow,

Pedal Position,

Ignition Advance,

Lambda,

Inlet Manifold Pressure (Boost)

 

Det syns jeg var litt spennende :) Tenkte kanskje å ta en kjøretur før og etter bluefin er lagt på for å se forskjellene.

Edited by Chris
Link to comment
Share on other sites

Bluefin installert og testet!

 

Dessverre ble testingen midt i den berømte påskeutfarten, men jeg fikk kjørt litt på noen småveier og prøvd ut litt. Det var rett og slett en helt annen bil! Den orket mer, og kom seg mye raskere opp i rett fart :) Vil til og med påstå at den var bedre å ha med seg i kø siden den mye bedre enn før hadde kraft også på lavere turtall.

Har fått det jeg savnet og enda litt til!

 

Vet ikke hvordan diesel forbruket endrer seg - om det endrer seg, men det kan jeg poste om senere hvis noen er nysgjerrige på det :)

Edited by Chris
Link to comment
Share on other sites

Merkeverkstedet kan lese av om det har vært uorginal programering. Det leses av telleren i ecuen. Per i dag er det fåtall som kan leverer chipping med counter eraser så det heter.

Merkeforhandler vil påstå at det er chipen som har ødelagt, det som er feil med bilens motor eller drivverk. Selv om de vet at det ikke er tilfellet.

Jeg leverer ppc tuning med counter eraser. Men dette gjelder mest vag produkter.

Jeg er forhandler av bsr, ctc, i rica.

 

ok, husk og gi tilbake melding her da når du har installert chippen :-)

 

Vil hjernen i bilen huske at chipping er blitt foretatt?

Tenker da på hvis du setter i orginal chip igjen, er det spor etter chipping? er nok det ja.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Merkeverkstedet kan lese av om det har vært uorginal programering. Det leses av telleren i ecuen. Per i dag er det fåtall som kan leverer chipping med counter eraser så det heter.

Merkeforhandler vil påstå at det er chipen som har ødelagt, det som er feil med bilens motor eller drivverk. Selv om de vet at det ikke er tilfellet.

Jeg leverer ppc tuning med counter eraser. Men dette gjelder mest vag produkter.

Jeg er forhandler av bsr, ctc, i rica.

Nja.. Dette er ikke VAG. Så lenge orginalprogrammet er i bilen når den er inne finner du ikkeno

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Merkeverkstedet kan lese av om det har vært uorginal programering. Det leses av telleren i ecuen. Per i dag er det fåtall som kan leverer chipping med counter eraser så det heter.

Merkeforhandler vil påstå at det er chipen som har ødelagt, det som er feil med bilens motor eller drivverk. Selv om de vet at det ikke er tilfellet.

Jeg leverer ppc tuning med counter eraser. Men dette gjelder mest vag produkter.

Jeg er forhandler av bsr, ctc, i rica.

Eg har PPC tuning på min, å det funker veldig bra! (er ikkje heilt sikker på hvor mye økning det er på 140hk igjen eg men!) Har skremt eindel folk som trur det er ein daff bikkjebil :D

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...