Jump to content

Bærearm Høyre Side


alelys

Recommended Posts

Har hørt om noen som har prestert å skifte bare bærekula, men det vanlige er å skifte hele bærearma.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Er den bærekula pressa inn på noen måte da? Har samme problemet, men har bestillt meg justerbare nå :)

- 1988 Mazda 626 2.0 16v FE3

- 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 -

- 1985 VW Jetta 19E

- 1985 VW Golf GL x2

- 1997 VW Polo 1.4 (bruksbilen)

Link to comment
Share on other sites

De originale Ford bærearmene er dyre men uoriginale er vel rundt tusenlappen.

Så er vissnok kvaliteten på bærekula deretter. Compbrake har hatt orginale Ford bærearmer til fornuftig pris tidligere, kan hende de har fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Må bytte hele armen.

 

Ford - dyrt, mekonomen f.eks - billig... Koster ca 1000kr ny eller noe slikt - forskjell på 2wd og 4x4, og standard sierra mener jeg å huske.

Det er sagt at enkelte uorginale armer har noe dårlig passform i forhold til den orginale på bilen, dette kan jeg forøvrig ikke si meg enig i ettersom den jeg kjøpte sist fra mekonomen var helt identisk - og jeg fikk til rett cosworth/sierra på første forsøk. :-) Som på andre biler kan det være en fordel å ha en jekkestropp og et "eu-jern" tilgjengelig ved bytte av bærearm. :twisted:

 

Så vidt meg bekjent er heller ikke justerbart "godkjent" sånn uten videre - uten at jeg kan bekrefte det på noe måte.

 

mvh

Edited by a.cosworth

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...