Jump to content

Oppskrift på sugetrim til 2,9?


jakob

Recommended Posts

Heisann, tenkte å bygge høykomp motor ut av 2,9- 12v. v6 motoren min som kammen er gåen på.

 

Lurte derfor på om det gikk an å bruke orginal sprutet på trimmet motor (sugetrim)?

Hadde også håpet på å bruke datasprut etter hvert..

 

Går det å sette 2,8 stempel og råder rett inn i 2,9 motoren uten å måtte modde toppene? 2,8 stempel med råde gir vel høyere komp?

 

Hadde håpet på rundt 200-250 hk..

 

Tenkte å:

porte toppene

porte insug/insugs-manifold

2,8 stempel og råder???

Ultimate road kam

Sterkere ventilfjører

kansje nye ventiltetninger og ventiler- er dette vits i?

Grenrør

3" eksos

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Går det å sette 2,8 stempel og råder rett inn i 2,9 motoren uten å måtte modde toppene?

2,8 stempel med råde gir vel høyere komp?

Hadde håpet på rundt 200-250 hk..

Nei. Toppene eller stemplene må modifiseres på squish flatene.

Ja, faktisk en god del høyere.

På generalt grunnlag tok man ut over 200 hk på 2V støpejernmotorer med dette motorvolummet tilbake på 60 tallet med forgassere og stiftetenning så dette er alt annet enn urealistisk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Er det da mulig om eg skulle bygge en 250 suge-hesters motor, å bruke orginalt sprut? :blink:

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Er det da mulig om eg skulle bygge en 250 suge-hesters motor, å bruke orginalt sprut? :blink:

Ikke helt urørt.

Du må bytte dyser, chippe osv, men jeg kan ikke se at det skal være umulig å få til.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Joda, blir jo selvfølgelig å bytte dyser, men MÅ sprutet chippes? :mellow:

Pleier å si at det eneste man MÅ er å drite, så nei, det MÅ du ikke.

 

Du kan imidlertid ikke kjøre helt originalt og urørt sprut alene når du skal trimme såpass mye som du snakker om her.

Jeg mener at det skal være mulig å bruke ett piggy-back sprut i tillegg til det originale. Piggy-back er derfor ett smidig alternativ til chip slik jeg ser det, men det enkleste er nok ett korrekt evt. tilpasset chip.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...