Jump to content

200 blokk


72mach1

Recommended Posts

Hei!

Tok ut motoren av cossien for ett par dager siden for en liten overhaling,så då att den var sprekt fra gjengepartiet til boltene til toppen og ut i vannkanalene.Det var på begge sider mellom sylinder 1-2 og på ene siden mellom 3-4.

Er det noen som har hatt samme problemet og maskinert inn longstuds på de 4? Og deretter brukt blokken? Og med hvilket resultat? Blir maks 450 i motor.

 

Takker for svar:)

Link to comment
Share on other sites

Den har gått med 12/9 bolter og ca 350.Har ikke kokt og heller ikkje brukt noe vann.Så mistenker jo att det er boltene som har gjort det,visst ikkje den har vært sprekt der før jeg kjøpte den då.

Link to comment
Share on other sites

Det er det samme som skjedde med min. Noen som ikke helt vet hva de driver med som skrur også ryker ting pga de skal "oppgradere".

 

Den gamle blokken min skulle visstnok fikses med longstuds og så brukes.. Men hvorfor ikke kjøre 6 bolter og så strekkbolter på de fire siste?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Hva for slags topploksbolter og effekt har denne gått med?

Kokt? Eller andre grunner til at det har sprekt?

 

 

Vanlige tabber er arp studs ,12.9 bolter og gjerne dra på 1 kg eller 2 ekstra i den tro at alt blir så mye bedre .. noe det slettes ikke gjør :whistling: .. org moment bør ikke overskrides ,og org strekkbolter eller gruppe A bolter er å foretrekke :smartass:

2 KG pluss ladetrykk på bolter som ikke gir etter noe som helst antar jeg heller ikke hjelper ....

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Skal sies at det MÅ ikke ende med havari, jeg kjørte med 12.9 i fjor uten problem, eller tegne på skader på blokka.

 

Men når jeg skrudde sammen i år ble det org strekkbolter gitt :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem å sette i longstuds. Har det på mi blokk. Sett i seks og strekkbolter på de fire siste.

 

Men nå når den er sprukket på gjengepartiet på de 3 er ikkje det då bedre å sette i 4 longstuds der og

strekkbolter på de 6( de i front, midten og helt bak) andre?

Link to comment
Share on other sites

Longstuds i de 6 i midten..

 

Høres egentlig ut som det er litt vel mye skade på blokken så du burde jo vurdere nye blokk. Går også ann å få 10 longstuds i

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Mener å lest at de "profesjonelle" gutta i England sier blokka er kast om det er sprekk ut i vannkanalen fra toppbolthull?

Selv om man setter i longstuds har jo faktisk blokka påbegynt sin ferd mot å sprekke hele veien ned langs sylinder.

For mye momment er blitt anbefalt flere tråder her på forumet tidliger, så det er ikke rart det er mye sprkte blokker rundtomkring.

 

Skulle jeg kjørt med sprekkt blokk og longstuds ville jeg i tillegg fylt den med blokkfiller.(Betong)

Link to comment
Share on other sites

Mener å lest at de "profesjonelle" gutta i England sier blokka er kast om det er sprekk ut i vannkanalen fra toppbolthull?

Selv om man setter i longstuds har jo faktisk blokka påbegynt sin ferd mot å sprekke hele veien ned langs sylinder.

For mye momment er blitt anbefalt flere tråder her på forumet tidliger, så det er ikke rart det er mye sprkte blokker rundtomkring.

 

Skulle jeg kjørt med sprekkt blokk og longstuds ville jeg i tillegg fylt den med blokkfiller.(Betong)

 

 

sikkert riktig dette men normalt sprekke blokkene 205/200( her er det ingen forskjell de er like svake/sterke .. )

 

i bolthullene som ikke er dypt gående i blokka .. det vil si at sprekken ender i det bolthullet og ikke krype noen vei ..

 

i et sånt tilfelle vil longstuds være helt topp :-)

 

 

mene å huske det er 4 bolthull av denne typen ..

 

Det vanlige i england er 6longstuds på de i "midten" og strekkbolter ytterst. Ser mange her i norge bruker 4.

 

Når det først skal gjøres hadde ihvertfall jeg gått for seks.

 

 

+1 :-)

Edited by to far gone

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

sikkert riktig dette men normalt sprekke blokkene 205/200( her er det ingen forskjell de er like svake/sterke .. )

 

i bolthullene som ikke er dypt gående i blokka .. det vil si at sprekken ender i det bolthullet og ikke krype noen vei ..

 

i et sånt tilfelle vil longstuds være helt topp :-)

 

 

mene å huske det er 4 bolthull av denne typen ..

 

 

 

 

+1 :-)

 

Takker for svar:) noen som har 6 longstuds liggende som de vil selge då?:)

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på her i landet så eg kunne fått de litt fortere ;)

 

Min erfaring er at det går fortere å få ting fra Storbritania, en å sende til nabo kommunen her hjemme.

 

:glare:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

hehe..sant det :blink:

 

det tok nøyaktig 10 dager fra matt-lewis med noe deler hos meg. og da ver det ei helg i mellom..

detter går jo som brev frakt..

Men du kan jo høre med sarpsborg motor,cylmo, ebb, eller lignende da..

Link to comment
Share on other sites

det tok nøyaktig 10 dager fra matt-lewis med noe deler hos meg. og da ver det ei helg i mellom..

detter går jo som brev frakt..

Men du kan jo høre med sarpsborg motor,cylmo, ebb, eller lignende da..

 

Voldenracing hadde,så vi får se kor lang tid det tar :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...