Jump to content

Kjørt på en stein. Trenger div deler! Fostilling, bunnpanne etc..


Per Olav

Recommended Posts

Trenger diverse deler til min dohc 4x4 etter at jeg traff en stein i veien.

Bunnpanne. Denne er spesiell til dohc 4x4.

Motorfestelabb høyre side. Er det noen som vet om denne passer fra cosworth?

Framdiff med 3,91:1 utv.

Alu travers 4x4.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke samme utveksling på dohc og cosworth, så framdiff derifra kan ikke brukes. Jeg har forresten to cosw framdiffer selv. Mulig jeg kan bygge om til dohc 4x4 utv med deler fra den jeg har ødelagt.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke samme utveksling på dohc og cosworth, så framdiff derifra kan ikke brukes. Jeg har forresten to cosw framdiffer selv. Mulig jeg kan bygge om til dohc 4x4 utv med deler fra den jeg har ødelagt.

 

 

Jeg har 4wd bunnpanne og motorlabb og forstillingstravers, har og bakdiff fra 4+4 cosworth, sånn at du kan bruke dine egne framdiffer,

 

1000,- for bunnpanna & motorlabb

2500 for bakdiffen

500 for travers

Edited by tomnsr
Link to comment
Share on other sites

Har en dohc 4x4 travers og framdiff som jeg bare vil bli kvitt. Kom med et bud :)

Bra! Fikk bilen hjem sent i går kveld så har ikke gjort mere enn å trillet den ned av hengeren. Skal løfte den opp når jeg kommer hjem fra jobb i dag så ser jeg helt sikkert hva som er ødelagt. Det er vel gamle bunnpanna de som sitter på nå.. Jeg var hos deg i en blå scirroco sent en kveld i november 2009 og hentet den.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Tror det holder med bunnpanne, en motorfestelabb og lokk til diffen jeg.. Ser ut til at det var festene til diffen på bunnpanna røyk og at diffen har klart seg. Har ikke demontert enda.

Trodde det skulle bli vanskelig å få tak i deler, men det gikk kjapt takket være dere gutter. Tusen takk til dere som har bidratt, og beklager til dere som bodde langt unna....

BjørnH: Diffen er av int om den er rimelig. Kjekt å ha i reserve :)

Kverna. Dela dine kan komme til nytte ved en litt senere anledning. Kommer tilbake til deg.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

kjøpt av meg:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Dårlig hyttevei med steiner som stikker opp, 2.gir og 35-40km.t Overså en stein gitt. Det smalt så hardt at det ene blinklyset knakk festene og forsvant videre i samme retning som bilen. Har bøyd vangen litt også. Ser den er knekt litt opp og det er ikke lenger klaring mellom skjerm og panser foran på høyresiden. Men det får gå. Er så skabbete resten av bilen at det blir som en dråpe i havet bare.

 

Bra pris i dag Frode :) Takk for det!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

:D

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Godt ting går i orden. Ligger komplett 4x4 DOCH drivverk her også. Bortsett fra at Diffen havner nok på 2wd'n, Så er bare å skrike ut om det skulle gjenta seg.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...