Jump to content

Ettermontere ford deler/styling


BongoStar

Recommended Posts

Har noen her erfaring med å kjøpe og ettermontere deler og orginal styling fra Ford?

 

F,eks deler fra denne siden: http://www.fordeumicrosites.com/accessory/no/produktliste.html?model=88872&productgroup=88873&category=88874

 

Har vært litt i kontakt med RøhneSelmer men de virket veldig negative til å ettermontere noe som helst!

Personen jeg snakket med trodde ikke de monterte slikt og var og usikker på om det var lov.

 

Dette overrasker meg da de er Ford forhandler med verksted og dette er orginale Ford deler.

 

Noen som har noen erfaringer? Meninger? Tips?

Link to comment
Share on other sites

Har nå etter mye leting kommet over de hovedlyktene jeg ønsker meg.

 

Noen som vet om disse er bare å skru av og sette på de nye?

Er fra samme bil nesten, bare sport typen. De som er svarte innvendig.

Edited by BongoStar
Link to comment
Share on other sites

Mener de fleste delene som sideskjørt og nedre leppe på front- og bakfanger limes så vil anta at det ikke er så mye pes å fikse dette selv. Tror øvre spoiler på bakluke er limt og skrudd med to bolter.

 

Angående hovedlykter så passer de rett over med mindre den ene har xenon og den andre ikke. Har lyst på mørke hovedlykter selv til min 05 Focus men er ikke så lett å finne.

Link to comment
Share on other sites

Mener de fleste delene som sideskjørt og nedre leppe på front- og bakfanger limes så vil anta at det ikke er så mye pes å fikse dette selv. Tror øvre spoiler på bakluke er limt og skrudd med to bolter.

 

Angående hovedlykter så passer de rett over med mindre den ene har xenon og den andre ikke. Har lyst på mørke hovedlykter selv til min 05 Focus men er ikke så lett å finne.

 

Ok takk for det :)

Greit å vite!

 

Jeg har søkt i flere dager på lykter og fant endelig et bilopphuggeri som hadde!

Nå håper jeg bare de ikke skal ha alt for mye og at de sender de i posten :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har stylet opp og senket flere utstillings Focuser på jobben. Alle deler kommer ferdig lakkert, fra Ms design, som man får kjøpt hos alle Ford forhandlere, bare å lime + 2 skruer i spoiler. Mørke lykter finner du på ebay.

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Vi har stylet opp og senket flere utstillings Focuser på jobben. Alle deler kommer ferdig lakkert, fra Ms design, som man får kjøpt hos alle Ford forhandlere, bare å lime + 2 skruer i spoiler. Mørke lykter finner du på ebay.

 

Ok. Men etter hva jeg har sett er de stylingdelene fra ford ganske dyre. Nesten billigere å gå for noe rieger styling eller noe fra f.eks bsbildeler eller lignende.

 

Og jeg er nok elendig til å søke på ebay for finner ikke lykter som passer min bil!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken års modell har du?

 

Etter linken i første post å dømme, er det en 04 modell :smartass:

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Åjå, har du sjekket prisen hos Ford? på 05 modellen er ikke de sorte lyktene så dyre faktisk. Har feri nå, så får ikke sjekket for deg. Finner sikkert disse på ebay også

 

Ja de skulle ha litt over 5 000,- pr lykt!

Og det syns jeg var meget drøyt! hehe

Link to comment
Share on other sites

mørke lykter og annet snax finner du på European-parts

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

mørke lykter og annet snax finner du på European-parts

 

Har vært innom denne siden og sett før. Men sjekket igjen nå som du nevner det og fant ut at de har de lyktene jeg vil ha også! :D

Så takk skal du ha!! :D

 

Hmm.. dere som har handlet på http://www.european-parts.net før..

Må jeg forvente ekstra utgifter på toll??

Klarte ikke finne så mye info på det.

Edited by BongoStar
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om man kjøper disse lyktene for xenon.

 

Er det da mye som må til for å få det til å virke på en bil som har vanlig halogen pr i dag?

Har manuell justering på halogen lyktene i dag(slik hjul ved rattet).

 

Ledningsnett? Styreenheter?

 

Er det noe med automatjustering som kreves??

 

Noen med erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

For å få lykter med original xenon til å funke med justering og alt på en bil med halogen må du bytte GEM modulen, ledningsnett frem til lyktene(for andre motorer) sensorer på dempertårn foran osv, har tenkt på det samme men summen gjorde at jeg aldri gjennomførte dette. Og automatjustering er et KRAV fra biltilsynet om du skal ha xenon i hovedlys lovlig.

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

For å få lykter med original xenon til å funke med justering og alt på en bil med halogen må du bytte GEM modulen, ledningsnett frem til lyktene(for andre motorer) sensorer på dempertårn foran osv, har tenkt på det samme men summen gjorde at jeg aldri gjennomførte dette. Og automatjustering er et KRAV fra biltilsynet om du skal ha xenon i hovedlys lovlig.

 

Hva gjorde du i stedet da?

 

Merker nå som det begynner å bli mørkt at jeg ikke er fornøyd med lyset på bilen! Forrige bilen hadde xenon så merker stor forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Har lykter som har sving i linsa, di funker heller ikke...men ettermonterte xenon på dem H7:P

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

var samme leksa på halogenlykter med adaptive kurvelys(de jeg har) som med HID Xenon lyktene med moduler i hist og pist osv

 

Har kjørt med xenon i disse i vel 3 år nå, og har aldri fått påpekning om å bevise om at det er ekte eller blitt stoppa:P er jo originale linselykter ;)

Edited by dogcity

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...