Jump to content

merkelig lyd ved kald motor!


xXx

Recommended Posts

merka ein uhyggelig lyd i dag etter att eg hadde fått montert den nye turboen og diverse andre oppgraderinger.

er en klakke lyd som kommer etter 1-2 minutter etter oppstart og så forsvinner den sakte etterhvert som motor blir varm og blir så og sei borte når motoren har drifts temp....

 

olje tempen ligger på 85-90grader

olje trykket ligger på 30-35 psi på varm motor på 800rpm med slik høy trykks pumpe

 

eg mistenker selv enten stempel sjau enten det eller veiv eller råde lager som snart ryke men da skulle jo olje trykke vært dårlig vell ???

hører den lyden kommer fra bunndelen av motoren når eg ligger under bilen og legger øre inntil bunn panna.

 

men en ting eg synts er rart er att lyden forsvinner når eg gir litt gass og så kommer den tilbake etter en stund dette skjer jo kun når dem holder på og bli varm.

 

noen som har formeininger om hva det kan være begynne og bli rimlig lei nå asså. føler dette kan bli en dyr lyd å få vekk ;-)

  • Like 1

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

hmm. har et veldig lignende problem på ohc motoren min faktisk. hvis bilen min får stå lenge på tomgang(10 min) så begynner det å tikke/banke som om det tikker fra en ventil. Har ikke lyttet så nøye etter hvor lyden kommer fra men har funnet ut at den ikke kommer fra toppen. lyden blir borte når jeg kjører eller hvis jeg holder motoren på turtall.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

nei blei ikkje byttet stempler for han ebb meinte blokka var bra dette er jo 3 år siden men har ikkje kjørt så mangen tusen siden den gang men nå er det dags for att blokka får seg nye stempler og lagrer og muligens råder veiven blir nok den samme....

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...